Aktuellt datum och tid: 28 apr 2026, 16:57

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ang. Container Yard Challenge - VI - Söndag 21/10
InläggPostat: 01 okt 2012, 14:01 

Förnamn: Anders
Efternamn: R
Tjenare, jag är ny här och även till denna underbart häftiga hobbyn! Då jag och min bror tänkte delta i detta evenemang (Container Yard Challenge) har vi ett par frågor så att inget går snett tills dess;

1. Vid uthyrning av bössa på 300:- får man också låna någon slags väst eller utrustning över huvud taget eller ingår bara bössan i det priset?

2. Vad menas med AUTO B?

3.Vad är den max tillåtna utgångshastigheten?

4. Vad för olika bössor finns det att hyra?

5. Är det något speciellt krav på camo eller kan man komma lite hur man vill

kommer säkert på mera frågor framöver men just nu får det räcka med dessa

tacksam för svar Yellow_Flash_Colorz_PDT_06

Inläggsrubrik: Re: Ang. Container Yard Challenge - VI - Söndag 21/10
InläggPostat: 01 okt 2012, 14:09 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Du missade nog Ghost och Lurvski:s svar på Container Yard-tråden, men jag klipper ut det:

Citera:
1. Vid uthyrning av bössa på 300:- får man också låna någon slags väst eller utrustning över huvud taget eller ingår bara bössan i det priset? - Nej, det ingår ett Hicap mag och viss mängd kulor.

2. Vad menas med AUTO B? - Auto b är en hastighets klass med ett säkerhetsavstånd på 10m. Hyrbössorna är CQB och har 0m i säkerhetsavstånd.

3.Vad är den max tillåtna utgångshastigheten? - se Vsafs tabell som Lurvski la in i inlägget här innan. Auto-B är då inte tillåtet.

4. Vad för olika bössor finns det att hyra? - Följande vapen finns att hyra från airsoft varberg M4, G36, Ak och MPk. Vid beställning ange vilken bössa ni önskar. först till kvarn gäller.

5. Är det något speciellt krav på camo eller kan man komma lite hur man vill - Ända kravet är att ha rätt säkerhetsutrustning och att man är 18år fyllda. Se Vsaf.s regler.

InläggPostat: 01 okt 2012, 14:19 

ojdå missade att det hade blivit en ny sida haha tack för heads upp! :D

InläggPostat: 01 okt 2012, 14:41 

undrar också om det finns möjlighet att låna någon bössa av en snäll individ som har någon över skulle uppskattas väldigt mycket. isåfall kan ni väl skriva ett pm till mig om ni är villiga att låna ut och vad det är för något ni har ( har stort intresse för AK och M4/M16 modeller ) men alla förslag uppskattas :D kan också tänka mig betala en summa pengar om det önskas eller behövs

InläggPostat: 01 okt 2012, 18:44 
Användarvisningsbild

Förnamn: Paolo
Efternamn: Svensson
Finns ju hyr bössor inför spelet från varberg

InläggPostat: 01 okt 2012, 19:29 

Förnamn: Blä
Efternamn: Blo
Passar på att heja här då detta är relevant för mig också (vrålnoob som jag är). Är också lite osäker inför mitt första spel. Min första bössa är in-transit och jag vet inte ifall trimmen kommer att passa för spel direkt ur lådan, har ju ingen chronograf själv heller. Vart får man trimmen fixat och chroonad lätt och smidigt?

Blir man tittad väldigt snett på om man dyker upp i helsvart utan en massa fancy accessoarer eller radio? Har skyddsglasögon och tänkte vira en av tjejens sjalar runt käften så garnityren får sitta kvar. Har också beställt ett gäng low-cap magasin i alla fall så behöver inte oroa mig för det antar jag?

Få mig att känna mig mindre out of place!

// Fredrik

Sons of Fenrir

InläggPostat: 01 okt 2012, 19:52 
Användarvisningsbild

Förnamn: Paolo
Efternamn: Svensson
trimm m.m brukas fixas själv men som helt ny kan det va rätt avskräckande. Röda stjärnan kanske har nåt fix där om ingen kan hjälpa dig innan.
Vad för bössa e det som är beställd?

Alla va vi nya nån gång och helt full kittad behöver man inte va men vill du va helt säker på att ha kvar tänderna köp nåt nät mask eller tandskydd då sjal kan imma igen dina glasögon (om du nu inte kör nät) + är mjukt tyg vilket inte är 100% skydd

InläggPostat: 01 okt 2012, 20:00 

Förnamn: Blä
Efternamn: Blo
Det är en JG MP5SD5 som är beställd, bra poäng om sjal vs nät. Ska ändå in på röda stjärnan och titta på andra grejer så kanske kan prata med dom om trim osv när jag ändå är där.

Ang. bössan så skriver TaiwanGun att den 'skall' vara trimmad ur lådan men vet inte om man kan lita på deras värde (355fps) rakt av.

http://www.taiwangun.com/sub-machine-guns/jg068-jg_1.html

Grävde runt lite och denna verkade inte ha fått några fruktansvärt illa rescensioner så pga pengabristen valde jag denna (för tillfället) framför SRCs helmetalls-version ;)

Sons of Fenrir

InläggPostat: 01 okt 2012, 20:18 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Hej och välkommen till vår sport.

Som tidigare inlägg så har vi full förståelse att man inte är fullgearad från början. det tar tid att bygga upp sin utrustning och den gear man till slut vill köra med. Jag är inte klar ännu.....

Vi chronar alla vapen innan spelstart. Jag tror inte din bössa ska vara något problem, tyvärr så brukar försäljarna överdriva hastigheten en smula.
Om det blir problem brukar AirsoftVarber ta med lite extra vapen för kriser.

Skaffa riktigt bra glasögon avsedda och testade för vår sport, tandskydd är också ett tipps. Hobbex har/hade billiga nätmasker förr, så det är värt att kolla.

Välkommen till en ny upplevelse. CY6

Ni får gärna skriva i speltråden om ni har frågor om spelet. tack Borka och Malus.

Mvh Ghost och Sea Shepherd

-- Ghost -- Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

InläggPostat: 01 okt 2012, 20:20 
Användarvisningsbild

Förnamn: Arvid
Efternamn: Berg
Taiwangun har jag hört skickar med ett papper som säger vad bössan chronar, dom chronar den innan leverans. vad hemsidan säger kan man generellt sett ge blanka *** i vad gäller kinabössor, dom har ingen direkt standard och det kan variera ganska mycket till skillnad från märken som TM där bössan MÅSTE chrona under 1J pga japanska regler, rätta mig om jag har fel. hur som helst borde du nog ta och ägna några timmar att läsa runt på passande forumskategorier på http://airsoftsverige.com så kanske en viss mängd av "vrålnooben" i dig försvinner :D för övrigt kan jag besvara din fråga om vad man MÅSTE ha i gearväg på spel med: https://picasaweb.google.com/1089033120 ... N5nsBD1tyg där har du en rejäl mängd foton från diverse spel tagna av den mästerliga borka. som du nog ser är det väldigt varierat från en picka och alldagliga kläder till tredubbla uniformer fyrdubbla västar och 200kg utrustning... typ

För övrigt, menar du 30-skotts lowcaps? för detta är INTE rekomenderat om man inte letar realism in i minsta detalj, och även då är det nog många som skulle avråda från 30skotts magasin. det bästa är att ha mag som tar 90+ kulor då du inte behöver slita ut fjädern för att fylla i de 80 tillåtna kulorna per magasin. Magasin klassas i typ 4 klasser - stdcap@68kulor, lowcap@<68kulor, midcap>68kulor och highcap som är skräp och snarast bör skickas som välgörenhet till USA!

Lycka till!

InläggPostat: 01 okt 2012, 22:20 

Malus skrev:
Finns ju hyr bössor inför spelet från varberg

ja det vet jag men tänkte om det fans någon som kanske hade en bössa över som är villig att låna den till en försiktig nybörjare :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme