Förnamn: Peter
Efternamn: Widen
Hej. undra om man kan få hjälp med min g36:a . var och spelade förut med lite polare . sedan när ja kom hem så Skulle jag bara skjuta slut på magasinet , då fastnade växellådan lr motorn ?!?! man hör att motorn vill arbeta men vägrar skjuta. nu har jag plockat isär den och har motor/vxl-lådan på "vapenbordet". jag ser att fjädern är spänd och när ja trycker av så vägrar den släppa på den . något har kärvat ihop antar ja.. vågar inte plocka isär förmycket med min halvdanna kunskap. =) all hjälp vore ett stort + . Googlat men får inga bra svar
Blev medlem: 10 maj 2011, 15:21 Inlägg: 158 Ort: Kålltorp, Göteborg
Förnamn: Michael
Efternamn: Andersson
Fjädern har låst sig i det bakre läget, helt enkelt. Ditt batteri är för tillfället inte tillräckligt starkt för att driva vidare kugghjulen så att fjädern släpps. Ladda ditt batteri, sätt ihop bössan och skjut ett skott på semi. Bör lösa sig så.
Det var min tanke just nu =) satte de precis på laddning .. men tyckte de vars lite underligt för att precis innan detta hände så verkade bateriet piggt ! men tusen tack för hjälpen. återkommer om felet kvarstår ! =)
Problemet kvarstår =/ laddade batteriet i dryga 2½ timme . den orkar endå inte att släppa fjädern som är i spänt läge . vore tacksam för mer hjälp.. mvh
Förnamn: Andreas
Efternamn: Lofving
Jag hade samma problem med min cyma aks74u efter att ha haft isär den. Fungerade 5-6 mag sedan hängde den sig på samma sätt. Man kunde känna att säkringen blev varm och hörde enbart ett klick när man tryckte på avtryckaren.
Jag vet inte vad som hade hängt sig, men problemet försvann när jag lossade skruvarna på gearboxen och "gnugga" den lite. Efter detta kunde jag skjuta av ett skott och sen fungerade den utmärkt (satte tillbaka skruvarna först!).
Så vitt jag vet har G36C gearbox v.3? Dessa är relativt lätta att pilla isär och sätta ihop. Jag har gjort detta ett par gånger utan att stöta på problem. Det gäller bara att först kolla noga var allt skall sitta och vad delarna gör/har för funktion. Jag har själv ingen tidigare kunskap kring airsoft...
tack för tipsen . skall kika vidare på detta imorgon bitti =) Videon du skicka lärde jag mig mycket på =D eftersom att min g36c är min första el drivna airsoft. =)
Något motor rassel har jag ej . bara typ ett klick ljud, (tur som är ) .
Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Om du inte redan gjort det, prova att slå över till auto och därefter trycka på avtryckaren. Brukar ordna de flesta låsningar även med lite klenare batteri(alltid bra att se till att det är helt fullt dock) och det är alltid skönt att slippa rota inne i boxen.
Problemet är löst . det var tydligen den vita saken som fjäderns ligger som hade hamnat på snekant så att drevet kom inte åt att driva den. =) ja rättade till de och nu fungerar vapnet till 100% . den videon ni skickade var hjälpsam=)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori