Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Hej alla.
Jag tänkte att vi kan diskutera och vidarutveckla reglerna kring indirekt eld här. Vi testade systemet på spelet den 13/2 se länk: viewtopic.php?f=7&t=3732
Bra: Korten fungerade bra och hade blandad verkan, ibland bra med många träffar, ibland dålig men jag uppfattade det som om det fungerade bra. Bra att man fick ta med GRK:na för att kunna ge eld. Vid ett tillfälle så glömnde vi våra granater på vår förra plats och kunde därför inte ge moteld. Men det finns några saker som behöver förbättras.
1. Det är svårt att veta om nedslagsplatsen blev där man förväntade sig att den skulle slå ner. och man hade därmed svårt att korrigera elden. 2. Man anpassade spelet till att ha en reservstyrka en bil bak, som snabbt kunde kallas in efter att eld givits. Ide: Att markera nedslag med minirök, då ser man vart elden ligger och kunna korrigera ex) "100m sv ny salva?" samt att ingen förstäkning får skickas in så länge det ryker. 3. Raketerna kunde vara av bättre kvalitet. Mark ägaren ville ha raketer med så liten miljöpåverkan som möjligt. Har större pijäser hemma.
Man kommer nog inte komma ifrån att en speledare hade varit det bästa men tyckte att det fungerade bra för att vara första gången.
Va tycker ni?
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Jag tyckte det funkade absolut helt okej - lite avancerat men väldigt ambitiöst. Det är, som sagt, svårt att få till på bästa sätt och även om jag inte har så mycket konkreta idéer till hur man förbättrar systemet så tycker jag fortfarande det är värt nya försök i framtiden. Det är en bra utgångspunkt, om inte annat.
Plus att det blir ju givetvis ser rätt så häftigt ut att ha några gubbar hängande över ett gäng granatkastare :]
personlig tanke:
att man inte skall behöva låsa en man på sin sida för att serva motståndarsidan....kan bli svårt att avvara en man speciellt om motståndarsidan använder grk mycket och "vår" gubbe måste springa runt hela tiden.
dock hur detta skall lösas.....ja det kan bli svårt, men vi behövde dejan vid flera tillfällen när vi låg pyrt till.
Förs tack till Ghost för angagemang. Mina funderingar: 1. användbar på spel med mera folk 2. spelare eller personer som kan ta bara den delen av arbete och vara neutrala. Som kan läsa karta. Kanske skapa en protokoll man skall följa som liknar mera militära jargong. 3. Omradet som blir markerad / bombad fiender skall inte kunna ta tillbaka. Skall skapas möjlighet för att ta över deras positionen. 4. Det är inte så viktigt att fy blir uttslagna som att ta marken, strategiska positioner. 5. Av erfaranhet det är roligt med rekvisita men det kan skapa problem som ex. vem som skall bärra de saker, ansvara för de etc. Visa rekvisita är inte viktiga att ha för att det skall funka. Skade korrt är ok om det är skada på personal man vill åstadkomma i spelscenario. 5. Behövs mera angagemang från spelarna på den individuella nivå. 6. med såna scenario det skall finnas tid för att planera och organisera under spelet. Tycker att många söndags spel blir nästan stressande att komma till och spela. Folk är sena, läste inte scenario etc. Många klarar inte spela till 16.00 lämnar spel tidigare etc.
_________________ you can run... but you'll just die tired! Stridsverket
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori