Förnamn: Jonas
Efternamn: Swedberg
Som topic lyder så har jag problem med min LiPo laddare.
Min laddare är denna [url]http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7637&Product_Name=Turnigy_balancer_&_Charger_2S-3S. [/url] Problemet är att den laddar bara mina LiPo (11.1v) till ca 11.7v Jag använder en 12v transformator till den. Jag har för mig att en LiPo laddare laddar varje cell för sig, eller laddar den alla celler i serie? Om den laddar alla celler i serie , då förstår jag ju varför den inte laddar fullt. Om den laddar i serie, finns det adapter att köpa som ger 14v istället för 12?
_________________ Airsoftplayers never die, they just go to safezone and reload.
Förnamn: Karl
Efternamn: Kaardal
jag kan inte så mycket om detta men jag har försökt lära mig lite eftersom jag har precis beställt lipo batterier och en laddare. men det verkar som om man använder balance laddning så laddar den varje cell för sig själv för att vara säker att den laddar alla men annars laddar den nog bara i serie tror jag
Förnamn: Adrian
Efternamn: Jankowski
Istället för att öppna en ny tråd så skulle jag vilja sno denna tråd lite och fråga folket i föreningen Vilken LIPO laddare använder ni??? är på väg att skaffa mig en CTW kommer framför allt använda en 11.1 2400mAh 20C och ett 11.1v 1200mAh 20C som sagt vilken laddare rekommenderar ni?
Förnamn: David
Efternamn: K
e-sky är klart vanligast. Keso sa åt mig att skaffa en sån, sen sa jag åt borka att skaffa en. Och resten av Sverige tycker om den också. Får plats i myntfickan också
Förnamn: Wiggo
Efternamn: Wiggo
Jag kan bara haka på Skepparn när rekommendationen till E-Sky kommer på tal. Man skall i och för sig erkänna att den är den enda jag testat, men ifall man finner något bra så finns sällan anledning att testa annat!?
Förnamn: Adrian
Efternamn: Jankowski
Tack för alla svar, e-sky känns som en bra investering men jag hade tänkt att man kanske kan köpa någon laddare som just som "pudeln" har gjort, där man kan ladda allt med en och samma laddare.
men haha det blir nog ändå en e-sky i början:) ska bli kul och se hur mina bössor går med Lipo.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori