Inläggsrubrik: Re: Kan man inte göra något sådant här i Bergsjön?
Postat: 29 jun 2009, 11:48
Förnamn: T
Efternamn: S
Det borde väl inte vara omöjligt rent praktiskt, men det skulle kräva en hel del röjjningsarbete samt mycket materiel.
Först borde vi ju anordna någon slags omröstning ifall Vsaf vill ha liknande bebyggelse.
Röjjningsarbete är ju en fråga om engagemang från andra i föreningen samt tillstånd från markägaren.
Sedan materiel borde man kunna skaffa ifall man flirtar lite med någon soptip eller någon stor bygghärre likt NCC eller Skanska.
Det skulle helt klart vara fräckt att fixa lite "bunkrar" och liknande i terrängen, jag ställer gärna upp med att bygga och dona lite med isåfall får vi ha en viss uppslutning för att få något schysst resultat.
Annars kanske man kunde investera lite i impregnerat virke som håller ett tag, det finns ju byggmax och andra billigare varianter att köpa från men jag har ingen som helst koll på Vsafs ekonomi så jag kan inte uttala mig i frågan.
_________________ "Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."
Postat: 30 jun 2009, 07:28
Förnamn: B
Efternamn: E
När det gäller att bygga, så har vi främst fokuserat på kode-marken då bergsjö-marken är så pass lite.
Till kode har vi köpt in nya sandsäckar och alla som vill hjälpa till är välkomna att vara med. Desto fler vi är desto mer kan vi göra! Här vill vi främst bygga upp värn av sandsäckar, men annan militärrekvisita är också intressant.
Postat: 02 jul 2009, 13:54
Desväre är det ej tillåtet att bygga med någonting annat än naturliga material. Stockar , ris, grenar, etc. (fråga Alex - Flankmaster - Dräpers ,han vet exackt vad som gäller )
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori