Jag tänkte köpa lite saker från http://www.wgcshop.com/ och undrar hur det funkar med tullar och skatter osv. Någon som beställt från asien eller denna hemsida tidigare? Berätta gärna vad man bör veta innan man beställer.
tull + moms åker du eventuellt på, vilket uppkommer till totalt 28.2% pålägg (25% moms, 3.2% på lekaksvapen) plus eventuell administrativ kostnad på dryga hundralappen= ~129%
Blev medlem: 09 jan 2007, 12:56 Inlägg: 183 Ort: Göteborg, Hisingen
En annan sak angående tull och moms är att varje gång jag beställt något från WGC och det levererats av TNT, UPS eller DHL, har jag åkt på tull och moms. Än så länge har jag aldrig fått tull och moms på saker som skickats med Speedpost EMS.
Nu lär jag ju åka på det nästa gång bara för att jag skrev så här.
Ett tips: köp vapen i Sverige (bra vid krångel, byte, reklamationer, garantier osv) och köp annan gear i Asien eller USA. Köper man Kina-kloner kanske det kvittar vart man köper dem.
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
väldigt få airsoftare har iofs standardbössor i mina ögon, och ska du öppna och pilla/byta till starkare batteri osv så har du redan förverkat all eventuell garanti du har
dessutom med tanke på vilken necropost detta var så har antagligen nillson redan beställt tänkt efter och gjort det en gång till
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori