Höll på med klattring i 2.5 år för typ 10 år sen, och där var rappelling var en extra bonus grej vi höll på med ganska ofta. Höll på med många andre "action sports" på den tiden också, vart rappelling också var en återvändande success.
Längsta jag har rappellerad är ungefär 30-35m på kullen i södra sverige. Vissa i mitt kompisgäng då, fick möjlighet att rappellera ner från 40-50m höga silos i danmark, ofta i samband med något media tjuhej.
Roligaste Rappellering ifölje mig, är när man klattrad free-float i prusik metod upp, och skall koppla om skiten så man rappellerar ner igen. Ofta inte särskild långa sträcken, men prusik klattring är mycket ansträngande och när man kopplar om till rappelling i toppen har man nära ingen säkerhets anordningar som håller en kvar, förutom en själv. Så när man väl är nera igen pumpar adreanalinen som fan. Jag gjorde aldrig detta på mera än 12m, men det var mer än tillräckligt för mig
Kan jag nog om några månader. Skall börja klattra igen i slutet av november/början av december på fabriken i göteborg (tror jag det het). Så någon gång efter det så jag har fått refreshed mittt huvud lite Det är nästan som att cykla, så om man först kan det glömmer man det inte så lätt igen, men känner ändå att jag vill ha lite tid från marken innan jag ger mig ut med att vara låtsas instructor
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori