Hej Har precis köpt mitt första AEG vapen och väntar på leveransen. Dock så valde jag inte någon laddare till den för jag var osäker på pluggtyperna dom har i Kina. Batteriet är av typ GP 10.8V 2200 mAh extended cranestock. Vilken laddare bör man använda? Är det bara att köpa någon billig på Claes Ohlsson eller krävs det någon speciell? All info och rekomendationer om batteriladdare för AEG batterier uppskattas. Tack på förhand!
Missade det där med 10.8V
Personligen är jag ganska osäker på om det finns några billiga varianter för att ladda 9 celler... Du kan ju använda Biltema laddaren med ditt batteri men det lär ju antingen få för mycket eller för lite pulver. En fråga som dyker upp: om du, precis som jag, är skaplig nybörjare inom denna hobby - räcker inte ett 9.6V batteri, eller har du en monstermotor alt. monstertrim i bössan som kräver över 10V för att driva runt?
En laddare som definitivt funkar för 9 celler (auto detect av antalet) är denna: http://www.nordicstar.se/shop/product_i ... cts_id=780 men då spricker ju variabeln "billig" i din frågeställning då den kostar över 1000 spänn. Fördelen med den är dock att du kan underhållsladda bilbatteriet med den...
_________________ Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå... | airsoft.xboyz.se | VSAF | Google is your friend! |
Tack för all input! Ja, den har lite trim på sig så jag antar att den har en större motor och därav ett större batteri. Men det där med 1000 kr för en laddare lät ju surt:/
om du har en bättre motor så är det inte säkert att det krävs ett så starkt batteri, kanske värt att testa med ett 9.6v batteri om du har ett liggandes och se om det fungerar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori