Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 14:14

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Önskelistan airsoftgevär
InläggPostat: 06 maj 2022, 16:51 
Offline

Blev medlem: 14 maj 2021, 19:24
Inlägg: 14
Förnamn: Mikael
Efternamn: Mattsson
Hejsan! Ville kolla vilken bössa som ni håller på att bygga på eller något som ni suktar efter. Eftersom jag är ute att göra en cyberpunk kit vill jag gärna ha en krytac vector aeg som modifieras med hög stilfaktor.

Vad har du i din lista?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Önskelistan airsoftgevär
InläggPostat: 06 maj 2022, 18:04 
Offline

Blev medlem: 28 apr 2018, 18:30
Inlägg: 10
Förnamn: K
Efternamn: .
Vector låter faktiskt ganska stabilt, vet att det var nån som sålde en sådan på tradera för ett par dagar sedan.

Just nu önskar jag endast att fixa mp5:an jag köpte som defekt som matade dåligt och skickade iväg kulan med nästan noll kraft. Väldigt spännande att skruva isär en gearbox för första gången och få shims, avtryckaren och ARL:en att explodera på en.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Önskelistan airsoftgevär
InläggPostat: 10 maj 2022, 12:41 
Offline

Blev medlem: 14 maj 2021, 19:24
Inlägg: 14
Förnamn: Mikael
Efternamn: Mattsson
Ja men precis, hade gärna köpt en gearbox och bara lärt mig att fixa och pilla själv med motoriken. Lite komplicerat men det kommer vara skönt att ha kunskapen ifall vapnet brister någon gång eller ifall man behöver smörja om vilket tydligen var rätt viktigt.

Mp5 platformen är ytterst populär verkar det som. jag såg ett par förra söndagen i angered med modiferade versioner.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Önskelistan airsoftgevär
InläggPostat: 13 maj 2022, 17:55 
Offline

Blev medlem: 28 apr 2018, 18:30
Inlägg: 10
Förnamn: K
Efternamn: .
Eller hur... MP5:or vänster och höger. Men man blir inte alls förvånad då från det jag upplevt så är det en väldigt behaglig och kompakt (så länge man har en med en fällbar eller vikbar kolv) plattform som är dessutom ganska enkel att demontera och komma åt just gearboxen.

Det är väldigt givande och som du säger också nyttigt i längden att meka runt med gearboxar och dylikt. Lite jobbigt bara när en plastdel kostar 90 kronor samtidigt som röda stjärnan har fri frakt fr.o.m. 500kr och ingen fysisk butik i Gbg längre men vad ska man göra...


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010