Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 11:11

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 11 sep 2018, 18:51 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 jan 2004, 13:28
Inlägg: 519
Jag läste att du ställt in spelet, det var/är bra. Men du ändå hävdar att din ide, dvs att det är bra att konkurera med sig själv, är en bra ide så tycker jag att min kommentar är legitim, om än hård.

Att du spelat aktivt i 1-2 år och inte sett mig på spel har inget med frågan att göra. Även om jag inte spelar så mycket, eller supermycket, så är det lika tråkigt att se när denna typ av internt käbbel går ut över hobbyn. Det är kontraproduktivt.

Kan ni inte bara prata med varandra? Gillar man inte nått som arrars så åk inte. Men lägg inte upp nått eget sammtidigt. Skapa istället ett annat spel med upplägg som du gillar bättre en kommande helg.

Edit: Jag säger inte att du inte gjort mycket för hobbyn, det har du säkert gjort. Vet att du arrat flera bra spel. Det jag menar är bara att det är bättre att lösa problemet på ett annat sätt.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 11 sep 2018, 18:57 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Jag skrev till sPunk om spelet. Han läste meddelandet men svarade mig inte. Därefter la jag ut spelet. Skrev även till honom på Facebook. Så hoppa på mig hur mycket ni vill men jag försökte få kontakt.

Det finns en grupp som ville ha ett alternativ.
Försökte bara ombesörja detta.
Detta för att fler skulle kunna få utöva hobbyn.

Tänker sluta kommentera eftersom det inte leder någon vart.
Skulle kunna fortsätta på varje punkt och argumentera mot.

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 11 sep 2018, 19:10 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 jan 2004, 13:28
Inlägg: 519
Vilket spel du än lägger upp så kommer detta inte vara 100% i allas smak. Det kan vara småsaker man inte gillar, eller sånt man tror man inte gillar för man inte testat.

Finns det ett spel uppe som arras av den lokala föreningen så tror jag att de flesta kan tänka sig att testa lite nya saker en söndag. Detta gör att det ändå blir skapligt många spelare vilket i sig gör spelet bättre.

Finns det flera alternativ och en tunn spelarbas blir det inte bra. Det gör att bägge spelen lider av att det blir väldigt få spelare/dålig dynamik samt att detta dessutom bygger in klyftor i föreningen. Målet är väll både roliga spel och ett gott gäng.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 11 sep 2018, 20:07 
Offline

Blev medlem: 29 aug 2018, 05:20
Inlägg: 8
Förnamn: Mathias
Efternamn: Lindgren
Snabb fråga, spelar der roll vad man har på sig? Eller går det att traska dit i m90 mönster på byxa och nån tröja, eller är det nån form av klädkod?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 11 sep 2018, 20:23 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 nov 2010, 20:10
Inlägg: 1401
Ort: Göteborg
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Commander skrev:
Du kanske ska läsa lite mer på forumet som att jag ställt in spelet och länkat från mina inlägg till sPunks spel för att driva trafik dit. Ett försök att rätta till det helt enkelt. Onödig kommentar när det åtgärdats.

Sen är det knappast onödigt att erbjuda alternativ och lite konstigt att någon som jag inte träffat under mitt 1 ½ år som väldigt aktiv går in och skriver skärpning.

Jag har nog gjort min del minst sagt för att hålla denna föreningen igång senaste 10 månaderna för att unna mig ett snedsteg.

Försökte bara tillfredsställa ett behov som vissa spelare vände sig till mig om utanför tråden.
Men det är ingen fara, har tröttnat på att försöka lösa saker för andra och få skiten, engagera mig och skapa spel för det är ingen som tackar utan alla bara älskar att hoppa på "the hate train".


Med risk för att jag hoppar in och låter en infekterad diskussion fortlöpa. Men min första tanke när jag skummar genom diskussionen är det låga taket. Att ventilera vederhäftig kritik eller oro är inte hat. Inte för att jag egentligen tror att det är vad du menar, men det är lätt att tolka din text så.

Jag förstår både AEANs och övrigas kritik mot att hålla flera VSAF spel på samma dag. Att kritiken kommer från rutinerade spelare är inget konstigt. Situationen är inte ny och dessa saker har ju varit uppe på dagordningen tidigare under föreningens historia. Jag förstår också ditt engagemang för att försöka lösa ett upplevt problem. Något som lätt blir ett sorts personligt uppdrag.

Hade vi haft en betydligt större spelarbas hade utrymmet för flera simultana spel ökat. Men att låta flera ganska lika spel hållas samma dag inom samma förening riskerar att båda spelen lider av lågt deltagande och av den anledningen blir sämre än nödvändigt och svårarrangerade, då enstaka avhopp kan riskera hela arrangemanget. Visst, då har man öppnat för att fler spelarpreferenser prickas in. Men på bekostnad av att båda spelen riskerar bli sämre än vad de kunnat bli arrangerade varsin helg - vilket antagligen drabbar fler spelare än det tjänar.

Mitt förslag är att ta en kortare paus från forumet och tänka lika kring dessa sakerna och låta det mest irriterande rinna av något. Att ens arrangemang och försök blir kritiserade kan slå hårt, men det går över.

MatteL skrev:
Snabb fråga, spelar der roll vad man har på sig? Eller går det att traska dit i m90 mönster på byxa och nån tröja, eller är det nån form av klädkod?


Normalfallet är lös och ledig klädkod. Vilket borde gälla även detta spelet. Tänk bara på att undvika allt för klara färger. T ex grällt blå och rött är inte särskilt populärt :)

_________________
Styrelsen 2023
Flickr
Youtube


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 11 sep 2018, 21:04 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Kan bara be om ursäkt från min sida om inte dettas mottagits bra.

Till samtliga som kan ha tagit illa upp i diskussionen ber jag om ursäkt.

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 11 sep 2018, 21:13 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Felet ligger inte främst hos Commander, det ligger hos styrelsen. Styrelsen har varit för otydlig kring vad som gäller, inte bara i denna frågan utan även i andra frågor när det kommer till arrangemang. Vi håller på att arbeta fram en lösning.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 12 sep 2018, 02:40 
Offline

Blev medlem: 08 jul 2009, 09:27
Inlägg: 11
Förnamn: Björn
Efternamn: -
Vad kostar en påse 0.25? Vill gärna köpa en påse. Det framgår inte om man betalar kontant eller swish för spelavgiften?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 12 sep 2018, 09:01 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2091
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Helst swish så klart. Påsarna kostar 140 för medlemmar, oavsett kulvikt.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 12 sep 2018, 11:59 
Offline

Blev medlem: 08 jul 2009, 09:27
Inlägg: 11
Förnamn: Björn
Efternamn: -
sPunk skrev:
Helst swish så klart. Påsarna kostar 140 för medlemmar, oavsett kulvikt.


Grymt! Jag och kompisen vill ha fyra påsar 0.25, tack.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 12 sep 2018, 15:52 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18
Inlägg: 1651
Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Bara från ett styrelseperspektiv:

Vad som har hänt har hänt, efter att ha fått höra olika synpunkter från en rad olika människor, så är det för mig rätt så tydligt att även om framgångmetoden inte var den bästa i världen, så låg det inget ont i det från något håll i denna situation. Vi kan alla göra misstag, det viktiga är vad vi lär från dem och hur vi går vidare.
Vi har en rätt unik förening med en massa väldigt engagerade människor, så det är lätt att det hela blir lite väll hett ibland, något som gåframgår med all önskvärd tydlighet.

Som styrelse så har vi inte varit tydliga och snabba nog i att kommunicera vor idé kring spelupplägg och hur vi balanserar spel så flertalet kan vara med. Något som vi fick lära oss rätt snabbt nu, informationen har varit fragmenterad och tolkat olika.
Hela tanken med att styra upp spelupplägg var att försöka få upp spel och deltagarantal igen om vi gjorde en plan för hur spel ska kunna funka för fler personer, något vi ämnar att jobba vidare på och som måste prioriteras av oss.

Som spelare måste man inse att det ganska enkelt inte är möjligt att vart enda spel ska falla en i smaken och ibland kanske bara göra något annat den dagen och spela nästa helg istället.

Det handlar även om hur vi uttrycker oss, det är lätt att skriva av sig på nätet utan att stå framför folk, man uttrycker sig gärna lite hårdare. Jag är inte den som förespråkar ultra PK fasoner, men lite vett o etikett får man ändå ha med sig ibland.

Så för styrelsens skuld i detta debakel vill jag be om ursäkt för röran, vi jobbar hårt för att göra det bättre. Under tiden får jag be om er förståelse och tålamod, jag tror jag talar för samtliga medlemmar av styrelsen när jag säger att ambitionen är att få upp deltagarantal, spelantal och glädjen hos plastkrigare i VSAF. Men det är inte så lätt alltid......

_________________
7.62, When diplomacy fails.
-Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 12 sep 2018, 19:45 
Offline

Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18
Inlägg: 2401
Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Tycker det är kalas med alla som jobbar på för hobbyns väl och är väldigt tacksam för den tid många lägger.

Nu är det 23 pers anmälda till helgen, vi ser gärna mer folk å hårt motstånd! >>> http://www.vsaf.se/game_signup.php?game_id=878

_________________
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 15 sep 2018, 17:03 
Offline

Blev medlem: 06 apr 2017, 22:33
Inlägg: 163
Ort: Göteborg
Förnamn: Theodor
Efternamn: Svensson
Hallå.
Finns det någon god själ som kanske kunde ha en extra bössa liggandes.
Jag vet inte om jag får ihop mi egen tills imorgon så om nån skulle vilja låna ut vore jag evigt tacksam.

Helst en ak av nått slag men vad som funkar.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 15 sep 2018, 17:45 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Har en M4 (vet dock att du är lite allergisk mot det).

Ska inte spela imorgon men finns att låna om du vill.

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 17 sep 2018, 08:21 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 jul 2015, 08:07
Inlägg: 26
Förnamn: Filip
Efternamn: G
Jag får tacka för ett trevligt spel Spunk! Gött att vi slapp de värsta regnet :D

_________________
"Better to be strong than pretty and useless"
- Lilith Saintcrow


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 17 sep 2018, 13:05 
Offline

Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18
Inlägg: 2401
Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Stridsverket tackar spelare å Arr för gött spel! Blev hårda strider för oss och det var kul!

Vad gäller spelupplägget så blev det i stort sätt att vi spelade typ 15 personer mot varandra hela dagen å så spelade 15-20 pers på andra delen av banan. Vi hade ju gärna sett att vi kunde spela allihop men förstår tanken med att vissa vill köra mjukare. Fanns ju även tanke om skulle bli lite mer interaktion kring "lämna chip-flaggan" mellan "mjuk" å "hård", så blev tyvärr inte fallet (för oss iaf.) men där finns något som kan bearbetas i spelupplägget.

Sammanfattningsvis är det kul att det testas nya grepp, så länge det även kan varvas med gamla grepp osv på andra spel.

Vi måste också understryka att även om vi spelat länge å kan vara bra stundtals så åker vi på redigt med pisk också i omgångar, som igår t ex när blev en hel del vandringar för hela laget till spawn :)

_________________
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 17 sep 2018, 21:19 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 sep 2018, 08:54
Inlägg: 2
Ort: Mölndal. Fran Estonia
Förnamn: Aeksandr
Efternamn: Zidzik
Hello everyone! I want to thank the organizers and participants for the excellent game (war)! It was very nice to feel the friendly attitude(Especially for a nub foreigner) even from the enemies! ;))

Regards!
A Russian from Estland


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 19 sep 2018, 22:20 
Offline

Blev medlem: 08 jul 2009, 09:27
Inlägg: 11
Förnamn: Björn
Efternamn: -
Kompisen och jag tyckte det var riktigt roligt, plus en rolig mark att spela på. Vi var skeptiska till upplägget först, men en lugn och en intensiv grupp som sedan var uppdelade i två lag mot varandra var bra för då fick ju folk som inte är veteraner ha rätt så likvärdigt motstånd utan att bli överkörda. Förutsätter dock att man är tillräckligt med folk förstås.

Tummen upp sPunk, och arrangera gärna liknande upplägg! Och gärna på samma mark.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stridsorienterat på analysvägen! - Söndag 16 September20
InläggPostat: 29 okt 2018, 17:26 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2091
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Kassören: meddelande: sPunk bergsjön 180916

Medlemmar: 13 (x50 = 650)

Gäster: 11 (x80 = 880)

Summa 1530:-

Pengarna insatta tisdag 181029


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010