Aktuellt datum och tid: 29 mar 2024, 14:50

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 sep 2006, 20:18 
Offline

Blev medlem: 29 apr 2005, 21:32
Inlägg: 3216
Ort: Göteborg
Förnamn: B
Efternamn: E
1. Björn - Dräpers
2. Appslapp Dräpers
3. Dejan Dräpers
4. Lunkan - No name
5. Makkan - No name
6. Nekosama - No Name
7. Golgo13 - Dräpers
8. Kroken - Peter - Krigsmaskineriet
9. AEAN - Jens - Krigsmaskineriet
10. Coax - Marcus - Krigsmaskineriet
11. Marx - Markus - Krigsmaskineriet
12. mcuz (behöver ride)
13. Stilling - Har någon en bössa att låna ut (nybörjare)
14. Alex-GANS
15. Taxi-GANS
16. Tompa-GANS
17. Christian-GANS
18. Chris-GANS
19. Hampus-GANS
20. Peter - GANS
21. Hench (behöver också ride)
22. Bamse - TODD (på riktigt denna gången ;P)
23. Matte - Dräpers

_________________
Stridsverket
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 03 okt 2006, 11:21 
Offline

Blev medlem: 29 apr 2005, 21:32
Inlägg: 3216
Ort: Göteborg
Förnamn: B
Efternamn: E
Nu har vi kommit lång väg till att kunna spela som en större styrka. Att koordinera 2 st grupper till att anfalla en går nu mycket bra. Vi har lyckats varje gång, dock med några misstag, men det är sånt som händer. Något som jag tycker är värt att nämna, är att vi inte har haft någon incident av "friendly fire". När striden är så här avancerad är det viktigt att man låter sina granngrupper veta var man är och vad man gör. Detta fungerar mycket väl.

"Anstatsvis framryckning"
Den taktik som vi använde oss av inom grupperna, med en understödsomgång och en anfallsomgång. Där understödet lägger täckande-eld medan anfallet springer fram. Denna taktik är inte meningen att vi ska använda oss av hela tiden. Anledningen till att vi gjorde det så mycket i söndags var för att öva in detta sättet.

Framöver kommer vi öva in några std. lösningar och förfaranden. Vilka som man använder får den aktuella gruppchefen bestämma. Vi i Dräpers kommer dock att presentera några alternativ. Vi kommer även att lägga upp skriven text med illustrationer, när det här projektets forumsdel är upprättat.

Kul att så många kommer till de här spelen. Både ni som inte har spelat på ett tag och alla ni som kommer som nya. Uppskattningsvis har jag sätt 10-14 nya spelare på de här tre helgerna. Lag från när och fjärran har visat intresse. Det verkar som airsoftscenen här i gbg har fått sig en ordentlig nytändning, vilket vi i dräpers är mycket glada för. Tillsammans kan vi göra något mycket bra av det här!!!!!!

GBG:s airsoftscen hade sin storhetstid när vi spelade i Torslanda. Det var dock väldigt anonymt och osocialt då. Man pratade endast med de som man redan kände. Vi var ju så väldigt många också. Som mest mer än 60 personer.
Nu upplever jag att det är mer socilat. Alla umgås med alla. Kommer man som ny så blir man med i gemenskapen på ett bra sätt. Nya ska aldrig behöva spela ensamma, utan får vara med och spela i de lagen som finns. Jag tror och hoppas att det fungera mycket väl.

_________________
Stridsverket
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 05 okt 2006, 13:06 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 mar 2006, 16:03
Inlägg: 113
Ort: Kålle-fokkin-red
tackar för ett kul spel.. lååång time no see...

både positivt inställd till iden men samtidigt så fick jag några funderingar.

1. kan bli lite fantasilösa spel med tiden. det jag menar med det är att man kanske låser sig lite väl mycket i grupptänkandet vilket leder till förutsägbara rörelser. kanke är bra men kan bli lite tråkigt.

2. anfall och understöd är jag inget jätte fan av då jag "tro" att det ger ett mindre rytmiskt och mer stillåstående anfall än om man använder två likställda grupper som jobbar växelvis fram i trängen och understöder varandras framryckningar. Men precis som du skriver så va det bara ett sätt ni visade i söndags.

annars hade jag skitkul och vill tacka alla för det. Och ser fram mot mer Dräpersspel, specielt som erat storspel.

_________________
---- we are few, we need too many *Gung Ho*----
3rd Marine Raider Regiment, 1st Raider battalion, Alpha Companie, Fire team Alpha
------ // -----


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010