Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 21:10

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2018
InläggPostat: 06 feb 2018, 12:06 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2091
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Ett Anfall och försvarsscenario.

Tanken är att experimentera med en högre nivå av organisation för att både nya och erfarna skall få en chans till ett bra spel.

Observera:

- På grund av att det är mycket boltsnipers i spel just nu och vi har haft några incidenter med väl korta säkerhetsavstånd så gäller att den som har ett vapen med högre trim än auto B som skjuter på under säkerhetsavståndet MÅSTE lämna spel. Den som skjuter på under säkerhetsavstånd med lägre trim än så kan givetvis få lämna spel också.

- Jag vill inte ha ett läge där stora delar av endera styrkan blir bekämpad utan att någon kan förstå hur, på grund av att de blir bekämpade med tysta vapen. När man skjuter så skall man också avslöja sig. Därför är vapen där det är stor risk att den bekämpade inte hör själva skottet inte tillåtna. Om ni inte har något annat än tysta vapen som inte kan justeras, hör av er så diskuterar vi hur vi gör!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 06 feb 2018, 12:08 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Punkt 2.

Det utesluter i mångt och mycket boltsnipers? Hörs väldigt lite i jämförelse med AEGs.

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 06 feb 2018, 14:14 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 jul 2017, 16:22
Inlägg: 14
Ort: Göteborg
Förnamn: Nicholas
Efternamn: Allen
Nu är ju jag ny på det här, men jag har ju börjat spela med (fjäder) bolt sniper. Skulle dock säga att den är allt annat än "tyst", iaf jämfört med dyrare HPA/CO2-system (både sniper och fullauto vapen).
Förstår tanken med att det ska vara realistiskt och möjligt att besvara elden. Vart går gränsen för "för tyst" då? Chrono OCH dB-mätare i framtiden?

Tanken med sniper är ju att ha ett övertag i avstånd där man inte kan bli nådd med AEGs tex. Dock har man ju nackdelen med mängden skott man kan skicka över tid...

Spelet i helgen (3:e) blev vi sprejade flera ggr av i stort sett "ljudlösa vapen". Om inte personen ifråga var en hemskt snabb boltsniper så undrar jag om dessa är ok på spelen framöver?
Lite trist utveckling att behöva kolla vad som är ok att spela med (förutom säk.avstånd osv).
Kan man ljudkompensera sitt vapenval med kobjällra?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 06 feb 2018, 14:47 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2091
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Min bedömning måste vara gränsen. Svårt att göra annorlunda.

Snipers smäller ju bara en gång och är givetvis därför svårare att spåra. Det är ju lite av grejen och därför OK. En vanlig sniper som du inte aktivt har dämpat borde vara OK.

Referensen är en vanlig odämpad sniper eller en vanlig AEG.

Poängen är att den beskjutne skall ha en rimlig chans att höra själva smällen. Eller hur man nu skall beskriva motsvarande AEG-ljud. När du skjuter så skall åtminstone din generella riktning röjas.

Detta är ett spel, inte en VSAF-standardregel, men i takt med teknisk utveckling så är det nog oundvikligt att vi kommer behöva vara mer och mer tydliga vilka vapen som fungerar för det specifika spelupplägget.

För egen del är jag milsimare, jag vill bygga spel och ha spelare och utrustning som stödjer en milsimupplevelse. Denna upplevelse är helt annorlunda än tävlingsspel. Hittills så har reglerna begränsat hur vapen ser ut så mycket att det gått att kombinera dessa två inriktningar på samma spel, men när tävlingsutrustning divergerar från milsimutrustning så kommer dessa två inriktningar inte kunna spela samma spel längre. Då måste det tydligt framgå i spelet vilken typ som förväntas.

Jag inser att detta kan framstå som lite grinigt, men jag har inget emot de som spelar med tysta vapen. Några av mina bästa vänner spelar med tysta vapen! Detta handlar om att forma och balansera spelet som jag vill ha det.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 06 feb 2018, 16:13 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
För det första. Det finns inte "mycket" boltsnipers. Gämfört med alla andra tryper av vapen så finns det fortfarande extremt få boltsnipers. Varav en överväldigande majoritet fortfarande är nybörjare som överger idéen om att spela sniper efter ett fåtal spel.

Att det nu kommer fler nybörjare med bolts är sannolikt en effekt av ett antal mycket kända youtubers som spelar med just bolt. Dessa spelar dock ofta i bebyggda områden där det generellt är betydligt mer gångbart med just bolt.

Tro mig, jag vet. Bolt är över lag betydligt mindre effektivt en aeg oavsett om den är dämpad eller ej. Ifall du ska ta bort den enda egentliga fördelen med bolts så kommer det snart inte finnas någon gångbarhet kvar alls i den spelstilen.

Givet att vi vill ha fler spelare inom VSAF och inte färre så föreslår jag att vi istället för att peka ut och negga ner på en specifik spelstil, oavsett anledning gör som vi alltid gjort och hjälper nybörjare inse att det 9 ggr av 10 är roligare med en AEG än med bolt av den enkla anledningen att det är betydligt mycket lättare att bli effektiv med just en arg. Blir man bra på något brukar det också bli roligt.

Detta blir särskilt viktigt när det kommer till just snipers vilket pga. det stora intresset för bolts bland nybörjare annars riskerar inverka negativt på hur många som väljer att komma ut och testa spel med oss.

Ang. Säkavstånd. Tills dess att föreningen reglerar vem som får spela med vilka trim så anser jag det vara rättsvidrigt att bedöma samma regelbrott olika beroende på en ovidkommande faktor. 1m innanför säkavståndet är 1m innanför säkavståndet oavsett om det är från en auto-b eller bolt-b. Ifall du vill sätta hårdare regler kring säkavstånd så föreslår jag att du sätter en gräns. T.ex 5m innanför säkavståndet så är det diskvalificering, punkt. Alternativt -0m för alla, oavsett trim. Det är så trimtabellen är skriven idag och sannolikt så författaren avsåg när den skrevs. Du kan inte skicka hem någon för att ha missbedömt avståndet med ett trim utan att ha för avsikt att göra det samma med en annan som bryter mot exakt samma regel på exakt samma sätt när båda brotten får exakt samma konsekvens.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 06 feb 2018, 20:22 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2091
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Sport, det är inte för att göra det omöjligt för boltsnipers eller för att begränsa dem som jag understryker att de måste hålla sig på säkerhetsavstånd.

På de tre spel som jag spelat innan de senaste så hade vi incidenter med boltsniperskott på långt under säkerhetsavstånd. Jag blev själv skjuten på ca 10m på två av dem. Av bra folk.

Det jag vill är att folk som tar med sig en så hårt trimmad bössa tänker en extra vända så att de har en strategi för att hålla sig på avstånd och hålla huvudet kallt.

Du har mig veterligen inte varit involverad i något sådant fall och jag tror inte att den begränsningen borde påverka dig alls. Ditt användande av boltsniper är toksnyggt och inspirerande. Jag vill inte alls att du skall lägga det på hyllan.

Jag förstår att du känner dig utsatt här eftersom du inte bara spelar bolt, du spelar dessutom en tyst bolt. Även när det gäller tysta bössor så är det inte huvudsakligen du som är orsaken till det.

I lördags hade vi flera tillfällen där vår grupp tog stora förluster utan att folk som var 5m bort ens förstod varifrån anfallet kom. Visserligen är du kapabel att göra det med din bolt, men i detta fallet var det nog HL. Inget ont i det, snyggt jobbat, och inget som inte kommer hända ändå, men jag vill som sagt premiera milsim.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 06 feb 2018, 22:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Trevligt att man lyckats inspirera någon. Isf kanske vi får se dig med din dragunov snart igen ;)

Jag förstår din poäng och jag trodde inte heller att det var mig som åsyftades. Sedan tycker jag det är viktigt att man håller isär begreppen. Säkerhetsavstånd är helt avskilda från de speltekniska aspekterna med hur gångbara respektive system är. Jag känner dock starkt att det måste vara lika viktigt att folk håller sig till säkerhetsavstånden oavsett vilket trim dem har. Det känns orimligt att ett skott från 19m med Semi skulle anses vara värre än ett skott från 9m med Auto-B när vi nu har en sådan ypperlig trimtabell som är uträknad på kraft från ett avstånd av respektive minsta skyddsavstånd.

Jag förstår dig helt och hållet ifall du tycker att det är läskigt när det kommer människor som man aldrig träffat tidigare med en bolt B. Det gör det dock inte mer rätt att straffa semi/bolt-a/b spelare hårdare än någon annan grupp för samma misstag. Det är 1/1 skala på antalet meter innanför skyddsavståndet man befinner sig varför straffen också borde vara jämt distribuerade efter meter och inget annat. Det är en principsak.

Ifall någon skjutit dig från 10m med en semtitrimmad bössa så förstår jag att du vill avvisa personen från spel. Personen är en bevisad säkerhetsrisk. Dock betyder inte det att en person som skjuter dig från 0 meter med en auto B inte är lika mycket av en säkerhetsrisk. Det är precis samma sak. Enda skillnaden att en person som skjuter på 0 meter med 10m säk har missbedömt 100% av sitt säk medans spelaren med semi endast lyckades med konststycket att missbedöma med 50%. Oavsett så är det tillräckligt illa båda två. Det var dock inte detta du skrev.

Angående dämpning. Att dämpa en automatkarbin tills den är helt tyst ger ett ökat övertag jämt emot en vanlig AEG medans en bolt redan i dagsläget är betydligt mindre effektiv och i princip bygger på att den är tyst. Nu är min bössa nästan lika tyst utan dämpare varför jag förmodligen hade tjänat mest på att dämpning förbjöds men jag gillar av princip inte att man inskränker på själva kärnan i spelsättet.

Jag förstår återigen din frustration med tysta bössor. HPA bössor vilka jag tror att du egentligen är ute efter är både tystare än en bolt och kan konkurrera med en AEG på lika vilkor. Att svepande begränsa även bolts som redan i dagsläget lider av avsevärda nackdelar mot i princip vilken halvt fungerande AEG som helst känns orättvist.

Det ska dock tilläggas att även om dämpade bössor likt HL´s HPA bössor höjer tröskeln så höjer det också den generella nivån på motstånd varför det också tenderar att driva på hur bra vi blir inom VSAF.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 06 feb 2018, 23:20 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 dec 2012, 10:39
Inlägg: 427
Förnamn: Jonathan
Efternamn: W
Jag förstår inte riktigt tanken med allt detta Spunk.

Håller med Sport helt, en boltsniper måste vara tyst för att kunna vara effektiv.
Man har redan så stor nackdel jämfört med karbiner, om man lägger till att den ska låta mycket när man skjuter så finns det ingen mening med det.

Att det blir mer milsim för att man har en aeg istället för typ en hpa bössa förstår jag inte heller hur du menar, har varit på ett antal milsim och har aldrig hört nån klaga på att ens bössa är för tyst eller sett någon sån regel. Sen om man inte fattar vad man blir dödad av på 5meter så hade man antagligen dött oavsett hur högt bössan hade låtit.

Sen när du säger tävlingsvapen vad menar du med det? Om du menar Hpa bössor så kan jag intyga att du kan få en Hpa bössa att låta betydligt "verkligare" än en aeg och du kan få en aeg att bli väldigt tyst oxå om det nu är hur tyst en bössa är som klassar vapnet till ett "tävlingsvapen" ? Vad jag vet så finns det ingen tävlingsform i airsoft så ordet tävlingsvapen får du förklara mer.

Jag tror inte nybörjare kommer få det lättare bara för att alla har bössor som låter högt, skjuter man semi så kommer det generellt bli svårare att lokalisera vart man skjuter ifrån även om man har en hyfsat högljudd bössa. Skjuter du fullauto med en tyst bössa så kommer du höra vart personen skjuter ifrån ändå.

Vill du ha mer Milsim känsla på spelen ändra reglerna till endast semi på karbiner och endast full auto på understöd. Kanske till och med ändra till max 30skott per magasin.

När du säger att vi i framtiden kommer behöva begränsa vilka vapen som kommer tillåtas på olika spel så kan jag säga att jag inte håller med alls och vi kommer antagligen förlora folk som redan spelar, snarare än vad det kommer göra så att spelar antalet ökar.

_________________
Jompa
Happy Lemon
Styrelseledamot VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 06 feb 2018, 23:46 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2091
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Detta urartar till en debatt som vi borde ta någon annan stans.

Jag är inte ute efter att förbjuda varken HPA eller snipers. Det bästa är om inte ett enda vapen påverkas av mitt önskemål och att alla kan spela.

Det jag vill är att den beskjutne skall ha en rimlig chans att förstå när denne blir beskjuten. Eller att man fattar att det står en motståndare och skjuter mitt i gruppen. Jag skulle vilja att ni ställde in era vapen så att det är möjligt, om det går. Eller väljer ett annat vapen. Ifall ni inte kan lösa det, hör av er till mig så pratar vi igenom det.

Anfall-och-försvarsscenarion där man försvarar en ansenlig yta som i detta fallet är väldigt känsliga för ifall någon kan peta hål i försvaret utan att det har en rimlig chans att upptäckas.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 07 feb 2018, 00:09 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Även om vi inte är överens här och somliga säkert tycker att diskussioner rent generellt är jobbigt så är detta precis vad VSAF behöver.

Vi behöver gå till botten med vilken typ av förening vi har och vilken typ av förening vi skulle vilja ha.

Detta är något positivt. Någon kommer med ett förslag (i detta fallet spunk) och andra diskuterar för eller emot sagda förslag.

Det är så vi kommer hitta den rätta blandningen som gör det så bra som möjligt. Det är också då och inte förrän just detta har skett som vi kan skapa en attraktiv förening som fungerar så att både nybörjare och gamla spelare ska vilja spela.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 07 feb 2018, 08:10 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 dec 2012, 11:43
Inlägg: 110
Förnamn: V
Efternamn: Andren
Spunk, det är ganska uppenbart att det är 100% riktat mot några av HL's tystare bössor och har ingenting med milsim-känsla att göra. Vi har varit på många milsim och aldrig stött på en regel av denna typ. Du vill också ha tydliga trupper och begränsa möjligheter att spela fritt runt detta. Inga jobbiga överraskningar liksom.

Är du säker på att det inte är ett "lajv" a lá första världskriget du är ute efter? Isf borde vi också börja förbjuda jeans och mysbyxor bland nybörjarna. Semi endast på karbiner (detta är vanligt förekommande på milsim som vi redan följer normalt sett på söndagsspel också), max 30 skott, etc.

Det är tydligt att vi inom HL har hittat en taktik som funkar för oss. Vi spelar i lösa grupperingar och strävar mot att vara extremt rörliga, anpassningsbara och få "the moment of surprise". Tysta bössor är en del av det. Ren djungelguerilla-krigsföring med andra ord. Vill man marchera i led och göra väsen av sig så är väl det ok, men sålänge vi inte behöver så väljer vi att inte göra det, eftersom att det är EXTREMT ineffektivt.

Senaste diskutionerna har haft fokus på hur man kan göra det svårare för HL, straffa om man vill se det så. (splittra laget helt vid lagindelning, och nu förbjuda en del av våra bössor, bla.) istället för att se hur man kan utveckla sitt egna spel, etc och jag förstår inte den mentaliteten. När vi började spela airsoft och i stort sett varje spel mötte tufft motstånd, eller när vi är i grovt underläge ute på milsim så finns det alltid kunskap att hämta. "Hur kan vi kontra detta nästa gång?".

Tro oss när vi säger det, när man möter 12 danskar under milsim-nattspel med Nightvision varav en har thermal, då är man inte tuff, eller 7 jeepar varav 3 st har armerade torn med undertödbössor när vi bara har en fyrhjuling. Skillnaden är att vi inte springer till arr och ber dom förbjuda en viss typ av utrustning för att det blev jobbigt för oss. Vi anpassar oss och hittar metoder att för bekämpa dom även om det är kämpigt. En triggande faktor för att vi ska steppa upp vårat game.

Alla har varit nya, alla har stridit i uppförsbacke. Lär känna folk inom föreningen, starta lag, spela spela spela, bli bra. Ni kommer ha 100 ggr roligare. Tills vidare ligger det på arrangör att fördela lagen jämt. Vi i HL har inga problem om det nu blir så att vi tex är 5 st på en sida och 8-10 på andra sidan om det nu skulle göra striderna jämna. Vi har inte heller några som helst problem att agera mentorer åt nya spelare om det finns utrymme utan att tumma på lagbalansen, som vi gjorde senast i söndags. Tror dom plockade med sig många bra tips och dom var väldigt nöjda.

Men när vi ska börja förbjuda en typ av utrustning då har nånting gått väldigt snett.

Puss!

_________________
Happy Lemon

Walk softly and carry a big gun.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 07 feb 2018, 08:16 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2091
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Jag använde en felaktig term, jag menar inte milsim jag menar reenactment. Jag broderar ut vad jag menar i en diskussionstråd.

Det är 100% riktat mot HL's tysta bössor, men HL har inte gjort något fel i att ha tysta bössor. Det är inte riktat mot HL. Och HL kan justera sina bössor eller välja andra bössor så jag trodde verkligen inte att det var ett problem.

Hur som haver, ifall ni säger att förutsättningen för att ni skall spela är att ni får ha tysta bössor så tar jag bort den restriktionen.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 07 feb 2018, 08:45 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 dec 2012, 11:43
Inlägg: 110
Förnamn: V
Efternamn: Andren
Spunk, det är ditt spel och du sätter reglerna. Men om inte vi vädrar våra åsikter så är jag rädd att det i framtiden kan bli mer regel än undantag och fler arrangörer anammar den regeln. Personligen är inte min HPA drabbad då den smattrar på rätt bra utan dämpare. Men tex. Jompa och Norén som nyligen inskaffat co2 och N7 får problem då dom är väldigt tysta även utan dämpare.

Som sagt, det är bara ett spel än sålänge och det är inget problem i sig, men hur blir det om alla börjar sätta den regeln i framtiden helt plötsligt? Det blir en bakåtsträvande utveckling och kommer eka negativt inom och utanför vsaf, tror jag.

_________________
Happy Lemon

Walk softly and carry a big gun.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 14 feb 2018, 11:29 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Kommer om jag hinner. Har lite mycket att pussla ihop till helgen.

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 18 feb 2018, 08:24 
Offline

Blev medlem: 13 nov 2017, 12:19
Inlägg: 10
Förnamn: Lisa
Efternamn: S
Jag måste hoppa över dagens spel pga att jag fått feber.. :(


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 18 feb 2018, 22:14 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 dec 2012, 10:39
Inlägg: 427
Förnamn: Jonathan
Efternamn: W
Tack för ett gött spel!!

_________________
Jompa
Happy Lemon
Styrelseledamot VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 19 feb 2018, 09:22 
Offline

Blev medlem: 29 apr 2005, 21:32
Inlägg: 3216
Ort: Göteborg
Förnamn: B
Efternamn: E
Kul spel! Mycket givande och tagande. Var ju tanken att det skulle ledas och skapas grupper osv. Men vi blev sv och HL med två extra spelare var. Antar att sjukdomar och sportlov drog ned spelar antal.

Kul spel dock! Vi bröt efter varje strid, vilket var ganska trevligt att samlas och dela erfarenheter.

Gött spunk för att du arrar!

_________________
Stridsverket
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 19 feb 2018, 10:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Kul att det verkar ha varit ett bra spel! Bra jobbat sPunk!

En annan satt på ett kontor från 10-18 :)
Övertid... wooho...

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 19 feb 2018, 10:44 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 jul 2015, 08:07
Inlägg: 26
Förnamn: Filip
Efternamn: G
Som en av extraspelarna i SV så hade jag en riktigt bra upplevelse! Uplevde att de var riktigt jämt mellan lagen. Bra jobbat allihopa och tack till Spunk för arr!

_________________
"Better to be strong than pretty and useless"
- Lilith Saintcrow


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall och försvar på analysvägen - Söndag 18 Februari 2
InläggPostat: 19 feb 2018, 21:36 
Offline

Blev medlem: 05 dec 2014, 14:52
Inlägg: 16
Förnamn: Ro
Efternamn: K
Hoppar ner i träsket för att ge min åsikt i diskussionen. Jag är väldigt emot tysta karbiner.
De som argumenterar för tysta vapen är främst de som äger ett, och ni inser inte vilket övertag man får utav det. Bland ljudnivå, trim och rof är det egentligen ljudet som framstår som den största fördelen. De beskjutna hinner inte söka sig mot skydd och har väldigt svårt att lokalisera vart skotten kommer ifrån.

Tycker detta är väldigt typiskt Vsaf, tyvärr. När spelare köper det bästa vapnet för att kunna öka sina chanser att vinna. Det hänger inte längre på taktik eller erfarenhet.

Detta är klart den främsta anledningen varför jag och mina vänner sällan syns på era spel. Det har blivit till en kapplöpning i utrustning som fryst ut många spelare- Främst nya.

När det kommer till boltsnipers skulle jag tillåta det på grund av deras limiterade eldhastighet. Det är trots allt det dom förlitar sig på.
Men! Jag skulle gärna se Bolt-B försvinna helt. 4.5 joule som är maxgränsen är helt sjukt. Att bli träffad av något som kräver 40m säk ger skador även på tillåten distans med tyngre kulor som inte förlorar lika mycket kraft.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010