Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 13:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 22 jan 2018, 08:49 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Först och främst, beröm till sPunk! Det är inte lätt att arrangera spel på Analysvägen med så stor mark.

Anslöt mig som Sport cirka två timmar kvar av spelet. Den korta tiden gav viss bild av situationen.

Mina arrangörstankar:
(notera att inget som nämns här är personligt mot någon eller hela lag)
I de spel jag arrangerat har mitt mål varit att hålla ihop lagen. Tror att i framtiden att vi måste dela mer erfarna kärnor eller anpassa spelupplägget så vi får balanserade sidor. Detta medför förvisso merjobb i arrangörsarbete.

Personligen ska jag sträva efter alternativa upplägg för mina spel. Att ha olika planer av antalet lag, beroende på uppslutning. Allt för att försöka hålla ihop lag men att sprida erfarenheten jämnt.

Vi har en del nya och relativt nya. Får inte glömma att vårda detta.

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 22 jan 2018, 09:08 
Offline

Blev medlem: 29 apr 2005, 21:32
Inlägg: 3216
Ort: Göteborg
Förnamn: B
Efternamn: E
Tackar också för ett gött spel även om det gick dåligt för oss större delen av dagen. Som krokodilen skriver. Så fort vi tog strid så blev vi omringade och nedkämpas. Först på slutet av dagen anpassade vi oss och försökte manövrera oss till en fördelaktig position innan vi tog strid.

Det är väldigt märkligt om man arrangörer skall splittra lag som standard lösning. Borde väl hellre jobba för att nya lag skapas. Enskilda spelare som springer omkring ensamma ser inte jag som en bra utveckling.

Istället så kan man hänga på nya spelare på de större lagen som kan få uppgiften att leda och mentorera de som kommer nya.

Så gjorde vi mycket förr med gott resultat. Bildades då under en tid flera lag, dock finns dessa inte kvar idag. Vi hade också fasta plutonsstrukturer med ledarskap och grupper. Kunde då två plutoner mötas varje söndagsspel och ibland mer än så.

Jag tror att om vi fokuserar på att plocka fram individer som kan leda och organisera ihop en plutonsstruktur så kommer vi kunna få jämna spel.

Bra effekt av en grupp är avhängt ledarskapet som kan koordinera inom och mellan grupper

_________________
Stridsverket
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 22 jan 2018, 11:22 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Scenario:
Erfaret lag kommer till ett spel med 8 personer, totalt antal spelare för dagen 20.
Erfaret lag spelar ihop mot en mix av halvnya och helt nya på 12 personer. Sannolikt har erfarna spelare kännedom om kommunikation (alla har antagligen radio), taktik, terräng och antagligen mekade bössor (ger ofta bättre träffbild). Addera ihop och det finns mer eller mindre garanti för resultatet här. Ta det resultatet och sprid det över spel på ett kvartal och många kanske inte har så kul och väljer att ta en paus (spekulation).

Koka ihop detta och det blir extremt svårt för nya lag att ens bildas.

Notera att detta är bara ett exempel, ingen universalbild på hur det faktiskt är.

Det är viktigt att punkten kommer upp då eventuellt personer kanske känner sig frustrerade på spel. Som ny kan det vara svårt att vädra den åsikten. Personligen har jag inget problem med att diskutera men för alla är det inte bekvämt.

Säger aboslut inte att lag inte ska ska få spela tillsammans. Och det är min ambition vid arrangemang att hålla lag intakta. Problemet ibland är att det inte helt passar för upplägget för spelet.

@Bennyray2:
Vad tror du om att man arrangerar ett spel där det i "spelupplägget" finns en befälhavare som just fungerar som mentor? Då ingår det i spelet att få "order" och blir mer naturlig dialogväg. Tänker att alla nya kanske inte heller uppskattar att få raka direktiv. Kan skissa på ett sådant spel i så fall.

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 22 jan 2018, 11:48 
Offline

Blev medlem: 29 apr 2005, 21:32
Inlägg: 3216
Ort: Göteborg
Förnamn: B
Efternamn: E
Med risk för att denna tråd är något off topic. Får väl flyttas i sådant fall.

Jag har all respekt för att det inte är motiverande att komma till spel efter spel och bli känna sig överkörd. Det är inte ett bra sätt att förvalta både nya men också äldre spelare inom vsaf. Alla behövs och jag tror att vi kommer att behöva göra något stort för att vända denna trend.

För några år sedan hade vi ett projekt som kallades för vänner projektet. Detta syftade till just detta som vi beskriver nu. Att skapa struktur inom resp sida på spel. Alla placerades in i grupper som sattes ihop till plutoner. Grupperna leddes av gruppchefer och plutonerna av plutonchefer. Chefernas uppgift var att koordinera eld och rörelse inom grupp och mellan grupp. Med god struktur och ett fungerande ledarskap kan relativt nya spelare vinna över mer erfarna lag, detta är jag övertygad om. Vänner gick mycket längre, där vi skapade fasta plutoner och åkte iväg på storspel tillsammans. Vi var då ett helt kompani. Det är inte de som vi bör sträva efter i nuläget. Jag tror det viktigaste är att vi tar hand om alla som dyker upp på spel och ser till att alla får uppleva ett strukturerat spel där alla tas om hand och utnyttjas på bästa sätt.

Hur vi skulle kunna gå vidare med dessa tankar 2018
- En pluton kan baseras på ett erfaret och stort lag. Till detta lag kan man sätta till en eller flera grupper med nya och gamla spelare utan större lag.
- Varje grupp ca 4-3 man leds av en gruppchef
- Varje pluton leds av en plutonchef. Här kommer det största problemet. Det finns få personer som både vill och har förmågan att leda pluton. Tar tid att öva upp en sådan förmåga och vi skulle med ett sådant här initiativ behöva flera. 2 vid varje speltillfälle.
- Inför varje spel sätts plutonerna upp i så god tid innan som möjligt, då denna struktur är det viktigaste för ett bra spel för samtliga.

_________________
Stridsverket
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 22 jan 2018, 11:49 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
@Bennyray2:

Mycket bra skrivet!

Tar med mig detta.

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 22 jan 2018, 12:24 
Offline

Blev medlem: 29 apr 2005, 21:32
Inlägg: 3216
Ort: Göteborg
Förnamn: B
Efternamn: E
Gott! Lägger vi manken till tror jag att vi kan skapa bra spel för de flesta. Vi kommer också lära känna varandra bättre vilket underlättar allt från träfftagning till samåkning.

Jag gillar ordet mentor. Med mentorer och mentorgrupper kan vi lyfta airsoftscenen!

_________________
Stridsverket
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 22 jan 2018, 12:38 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Det ligger mycket i det du säger commander. Det bennyray pratar om är precis det som skapat den situation vi befinner oss i. Mentor fungerar säkert bra i teorin men det ska finnas spelare som inte bara är villiga utan även har såpass bra koll att de har något att lära ut. Ifall han vill ta på sig detta ansvaret och konsekvent sätta sig själv i det lag där hans kompetens behövs så kanske det är värt att testa detta, ytterligare en gång.

Frågan har varit uppe från och till ett antal gånger. Det är dock svåra frågor. Föreningens har varit till del beroende av att lag ställer upp för att det ska finnas spelarunderlag under spelen. Sedan har det sannolikt samtidigt varit en av anledningarna till det dåliga spelarunderlaget.

Samtidigt har det blivit mycket bättre de senaste åren. Jag håller inte alls med bennyray om att det fungerade bra förr. Det som upplevdes under gårdagens spel var mer eller mindre normalfallet för ett antal år sedan. Sedan tror jag förbättringen berott mer på naturliga cykler än någon förändring i strukturer. Det han säger angående ledarskap stämmer men är svårt att implementera då det inte verkar finnas kapabla spelare som är villiga att ta den uppgiften. Sedan finns det inte heller samma spelarunderlag idag som det fanns när projekt vänner begav sig. Deltagarantal under söndagsspel är idag generellt mellan 10 och 15 spelare på ett typiskt spel. Detta trots att vi under de senaste åren gjort flera satsningar på att lära, leda och strukturera nybörjare.

Det som brukade ske för några år sedan var att de som nu är stridsverket gick samman från att vara två separata lag till att bli just stridsverket och ledde ett antal nybörjare mot en större del nybörjare. Det var säkert mycket lärorikt för de som spelade med Stridsverket. Resterande var i en motsvarande situation som om FSM och HL bestämde sig för att konsekvent ska spela med varandra mot resten under förevändningen att man skapade ett "kompani vänner".

Sedan verkar det inte finnas någon lösning som inte negativt drabbar minst en sida varför man till slut kommer behöva komma till en kompromiss som båda intressegrupper kan acceptera även om det inte innebär den förbättring man förväntat sig. Förhoppningsvis kan vi hitta en sådan lösning att den förväntade förbättring för föreningen som helhet överstiger de negativa effekter som drabbar den enskilda gruppen.

Det ända vi med säkerhet kan säga är att vi inte kan förvänta oss någon förbättring ifall vi inte faktiskt gör något åt det vi inte är nöjda med.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 22 jan 2018, 22:00 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 jul 2015, 08:07
Inlägg: 26
Förnamn: Filip
Efternamn: G
Jag kan väl dela med mig av mina erfarenheter då de i grund och botten pratas om oss som är relativt nya i sporten och inte har ett stort kompisgäng som spelar regelbundet.

Jag spelade i söndags med Stridsverket och tog med en till polare som aldrig hade spelat förrut, och även om vi fick pisk första halvan av dagen så hade vi väldigt roligt och fick en bra upplevelse. Detta berodde på att man hade tydliga roller och uppgifter. Dessutom spawnade man som ett lag, vilket gjorde de enklare att koordinera anfall och utvärdera vad som gick bra och vad som gick dåligt. I grund och botten är de inte rocket science och de går definitivt att koordinera spelare utan fasta lag med några få regler som alla kan följa.

Så! Mitt förslag efter totalt 4 spels erfarenhet är en förenklad version av Spunks guide till grupper han skrev för 3 år sedan. Den går igenom mycket matnyttigt och går att läsa här; viewtopic.php?f=29&t=5999

De jag föreslår är följande;

• Varje person får en stridsparskamrat. Dessa personer följer varandra runt om spelet. På detta sättet spelar ingen ensam, även om man är med i ett lag.

• 2-3 stridspar bildar en grupp. Denna grupp får ett tydligt namn, typ Grupp 1, Grupp 2 osv. Denna grupp fungerar som en enhet och agerar som en enhet. Varje grupp har även en gruppchef. Denna person tar order ifrån den överhängande gruppchefen och ser till att sin grupp utför dessa.

• Varje lag utser en överhängande gruppchef. Denna person dirigerar alla grupper i förflyttning och i strid.

Med detta i åtanke så är de 2 personer man som lagmedlem behöver ha extra koll på;

• Sin stridsparsmedlem.
• Sin gruppchef.

En sån här indelning borde även passa de som är radiolösa, sålänge den andra personen i ditt stridspar har en.

Dessa enkla fördelningar kräver ingen större administration och alla nybörjare borde förstå sin roll utan något större utlägg. De är viktigt att göra det simpelt så alla kan förstå upplägget. På detta sättet så är de mer accepterat att åka på pisk eftersom man i alla fall spelade som ett lag. De är ingen bra upplevelse att åka på pisk eftersom man inte spelade som ett lag.

Jag tror inte ett dugg på att vi måste splittra de personer som spelar regelbundet som ett lag. De som krävs är att genom enkla regler organisera de som inte spelar regelbundet som lag där de får tydliga mål, indelningar och uppgifter.

_________________
"Better to be strong than pretty and useless"
- Lilith Saintcrow


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 22 jan 2018, 22:05 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Det är i princip det konceptet som körts de senaste 4-5 åren.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 22 jan 2018, 22:15 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 jul 2015, 08:07
Inlägg: 26
Förnamn: Filip
Efternamn: G
Sport skrev:
Det är i princip det konceptet som körts de senaste 4-5 åren.

Jaså? De få spel jag har kört (förutom de spel med Stridsverket) har dessa taktiker inte implementerats alls.

_________________
"Better to be strong than pretty and useless"
- Lilith Saintcrow


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 22 jan 2018, 23:51 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Spunk och Janosz gör dom dragningarna rutinmässigt i princip varje gång de är ute och spelar. Jag vet att Spunk lagt mer tid på att försöka hjälpa nybörjare än de flesta har lagt på att spela airsoft. Säkert 99,9% av de som vi faktiskt har försökt förklara grunderna för, försökt leda och hjälpt med radiokommunikation spelar trots detta inte kvar idag. Det är detta vi måste försöka ändra. Det hjälper inte att det finns bra aspekter i airsoft. Det gör det. Massor. Det är därför vi som spelar, spelar. Det vi måste försöka ändra är saker som får fler att fortsätta spela.

Jag tror att det finns tre primära faktorer som är vitala för att airsoften ska bli roligt för både nya och gamla.

1. Träfftagande
2. Balanserade lag
3. Bra spelmark och spelupplägg

Det finns lösningar för alla ovanstående. Vi behöver bara diskutera igenom det. Komma fram till vilka lösningar vi vill använda oss av och faktiskt göra det. Det kommer vi tjäna på i slutänden!

Att försöka pusha för ett fortsatt status quo är bara kontraproduktivt. Med så många som testat airsoft så borde vi ha en avsevärt mycket större spelarbas. Det kan vi också ha. Men inte om vi inte förändrar det som förhindrar det.


Jag upplever väldigt sällan själv att just HL är något problem. De tar sina träffar bra och spelar schysst. Jag har dock respekt för att många nybörjare är av andra åsikter då HL är ett effektivt lag som ibland ställer upp i relativt stor numerär. Något som gör att de får en väldigt stor inverkan på spel när det saknas spelar på andra sidan kan balansera upp dom.

Jag hade tyckt det var väldigt tråkigt ifall arrangörer valde att tvinga fram splittrade lag utan att det föregicks av en diskussion. Jag tror att om det diskuterades lugnt och sansat under något föreningsmöte så hade vi sannolikt kunnat komma till någon lösning som både HL och de som finner att lagen ofta är obalanserade kan komma överens om.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 23 jan 2018, 14:41 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Diktatorn skrev:
Jag kan väl dela med mig av mina erfarenheter då de i grund och botten pratas om oss som är relativt nya i sporten och inte har ett stort kompisgäng som spelar regelbundet.


Ber om ursäkt om det upplevdes dumt.

Insåg att det inte låter bra när man pratar om nya utan att tillfråga personer som är nytillkomna.
Fel av mig i så fall <3

Allt som nämns i tråden är av respekt till varandra och airsoften.

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 23 jan 2018, 14:57 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 jul 2015, 08:07
Inlägg: 26
Förnamn: Filip
Efternamn: G
Commander skrev:
Diktatorn skrev:
Jag kan väl dela med mig av mina erfarenheter då de i grund och botten pratas om oss som är relativt nya i sporten och inte har ett stort kompisgäng som spelar regelbundet.


Ber om ursäkt om det upplevdes dumt.

Insåg att det inte låter bra när man pratar om nya utan att tillfråga personer som är nytillkomna.
Fel av mig i så fall <3

Allt som nämns i tråden är av respekt till varandra och airsoften.


No offence taken! De var absolut inte menat att sätta någon på plats! Jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter. Sen är jag kanske ett undantag då de oftast räcker att slänga skitmycket plast i den generella riktningen mot fienden för att bli nöjd :) Jag litar till 100% på att arrangörer och styrelsemedlemmar har bra ideér för framtida spel som löser de problem som har lyfts fram.

_________________
"Better to be strong than pretty and useless"
- Lilith Saintcrow


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 23 jan 2018, 15:06 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Ville bara klargöra för dig och eventuellt andra som deltog vid spelet hur det var menat :)

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 23 jan 2018, 16:37 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Diktatorn skrev:
Sen är jag kanske ett undantag då de oftast räcker att slänga skitmycket plast i den generella riktningen mot fienden för att bli nöjd :) Jag litar till 100% på att arrangörer och styrelsemedlemmar har bra ideér för framtida spel som löser de problem som har lyfts fram.


I så fall är du kanske en av dom som faktiskt väljer att stanna inom airsoften, precis som t.ex jag själv gjort.

Nu vet vi tyvärr också att både du och jag är en minoritet. Utifrån de som testar airsoft är det inte särskilt många som är kvar efter ett år. Ännu färre efter 2 år.

Ifall du själv hade fått försöka hitta de saker som gjort att fler valt att stanna som du och jag gjort. Vad tror du då hade varit de viktigaste aspekterna?

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 23 jan 2018, 19:18 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2091
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Tack Sport för dina fina ord, de värmde!

Jag har spelat mindre under 2017 och känner att jag har missat lite av utvecklingen i föreningen!

Spelet gick inte som jag hoppades och det är ingens fel utom mitt. Jag gjorde ett rigitt spel som inte kunde balanseras genom att planera om lagen. Mekanismen för att balansera var att tussa ihop olika grupper. Detta tog inte hänsyn till att det ofta är en vettig taktik för de erfarna lagen att gå rakt igenom de oerfarna som stod i vägen. Klantigt av mig.

När jag taktade ned i slutet av 2016 så upplevde i alla fall inte jag att HL var extremt överlägsna. Jag tyckte nog till och med att de hade tacklat av lite (sorry boys!:)). De kanske var ett strå vassare, men deras sida var inte alls garanterade seger.

När jag kom tillbaks så fick jag höra att diskussionerna hade börjat gå som de gjorde kring stridsverket för ett par år sedan; de suger i sig alla duktiga spelare, de kör över allt, de tar inget ansvar för spelbalansen, vi borde arra nybörjarspel.. Det verkar som att HL hade tagit åt sig av denna attityd och tappat sugen.

Vad har då ändrats under 2017..?

Dels brukade vi ha ett ganska strikt organiserat spel. Vi stred ALLTID i stridspar. Och det fanns en plan att lösa uppdraget. Det var sällsynt att någon sprang iväg och spelade sitt eget spel. Den träningen gav nya spelare en ram att bli effektiva tillsammans. Det ger den oerfarna sidan en chans att dra åt samma håll.

Dels tror jag att många av de erfarna singelspelarna och smålagen fann sig så utspädda att det inte längre gick att balansera upp HL. Kanske var det de mer friformiga spelen som gjorde att de inte längre kunde göra sig gällande.

Jag är inte säker på att vi kan ta oss tillbaks till hur det var. Det kommer att ta tid innan vi bygger upp en tillräckligt stor mängd erfarna spelare för att balansera HL. Vi behöver hitta på något, men att organisera spelen kan ju vara en början! Allt som lär folk att arbeta tillsammans och utnyttja taktik gör spelen som helhet bättre.

Det är lätt att hitta ensidiga lösningar, men lösningen vi hittar måste balansera två sidor. Den nye spelaren måste få ett spel som består av annat än att gå till respawn. Annars slutar de. Den erfarne behöver ha folk att samarbeta med och strida mot som motsvarar deras erfarenhet. Annars slutar de.

Om vi bestämmer oss för att bara ha spel för antingen nybörjare eller erfarna så har vi spel med 10 spelande. Det gör det knappast mödan lönt att spela med VSAF.

Vi måste även vara försiktiga att skapa lösningar som splittrar föreningen, att dela upp oss i vi och dom får samma resultat som ovan.

Jag börjar med back to basics. Spel med fokus på samarbete och organisation där uppdragen är formade så att enskilda hjältedåd sällan avgör. Det är till exempel en av tankarna bakom airsoftorienteringen. Alla i gruppen måste vara samtidigt på varje kontroll.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 23 jan 2018, 21:02 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2091
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Kassören: meddelande: sPunk bergsjön 180121

Medlemmar: 17 (x50 = 850)
Gäster: 4 (x80 = 320)

Summa 850+320=1170:-

Pengarna insatta tisdag 180123


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdrag på Analysvägen - Söndag 21 Januari 2018
InläggPostat: 23 jan 2018, 22:13 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 jul 2010, 19:04
Inlägg: 657
Förnamn: Mattias
Efternamn: Kjelltoft
Jag lade upp en ny forumtråd i medlemsdelen för att fortsätta diskussionen.

http://www.vsaf.se/forum/viewtopic.php?f=29&t=8452

_________________
Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010