Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 23:43

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Vill du vara med i Sporthallen?
Omröstningen slutade 01 sep 2017, 01:45
Det här är inget för mig 14%  14%  [ 3 ]
Jag skulle vilja komma men är upptagen 38%  38%  [ 8 ]
Jag vill vara med och spela på lördagen 5%  5%  [ 1 ]
Jag vill vara med och spela men kan bara på söndagen 10%  10%  [ 2 ]
Jag vill vara med och spela på lördag OCH söndag 24%  24%  [ 5 ]
Jag kan vara med och arrangera på lördagen 0%  0%  [ 0 ]
Jag kan vara med och arrangera men kan bara på söndagen 0%  0%  [ 0 ]
Jag kan vara med och arrangera lördag OCH söndag 0%  0%  [ 0 ]
Ja, det här är superkul! Jag vill och kan hjälpa till så mycket det går i planering och genomförande! 10%  10%  [ 2 ]
Antal röster : 21
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Scenariospel i sporthall 9-10 september?
InläggPostat: 29 aug 2017, 01:45 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00
Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Vi har nu fått möjlighet att arrangera spel en helg i en sporthall i Göteborg som ska rivas. Det är dock väldigt snart,
9-10 september, och jag kommer behöva hjälp med att arrangera. Uppskattat pris 100-150 kr per person per dag, utom för arrgruppen som jobbar extra men inte betalar.
Det jag ser framför mig är att man organiserar sig i grupper om 4-6 "poliser" som kör inbrytningsuppdrag en grupp i taget, typ 15-20 minuter per uppdrag. De möter en B-styrka som har ett par olika scenarion med olika svårighetsgrad att erbjuda, och de polisgrupper som för tillfället inte spelar (2-4 stycken) sitter i ett omklädningsrum, debriefar (de kan se på sina helmetcamfilmer), går igenom utrustning, äter/fikar eller ser på nån film.

Stället är inte tillräckligt mycket en labyrint för att det ska gå att köra ett standard lag-mot-lag spel.

Arrgruppen bör nog också vara B-styrkan. De behöver börja kl.9 på lördag för att allt ska vara klart uppställt och scenarion inövade till kl.12. Sen kommer poliserna och så spelar vi från kl.12-18. Finns stort intresse kan vi fortsätta även på söndagen. Dock kommer vi behöva städa upp boll efter oss i omklädningsrummen, då dessa kommer fortsätta användas någon månad. Arrgruppen måste också efteråt plocka ihop grejer de ställt ut.
Så tänk så här: vill jag nästa lördag kl.12 komma till en sporthall, köra 4-5 scenarion (ungefär) fram till kl.18 då vi alla städar en stund, till en kostnad av dryga 100 kr?

Jag ska ge er någon dag att fundera på saken, men jag behöver få svar i enkäten nedan ganska snabbt för att veta om det blir av. Så ring era kompisar och prata ihop er. Svara här nedan i tråden om det finns färdiga polisgrupper som vill komma, annars kommer vi bilda polisgrupper på plats.
Du som vill arra/spela B-styrka, skicka mig ett PM.
Utrustning är valfri, men CQB så klart, pistol kan vara viktigt i vissa scenarion och ofarliga granater kan vara tillåtna.

_________________
-Janusz -
Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Scenariospel i sporthall 9-10 september?
InläggPostat: 01 sep 2017, 12:08 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00
Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Hmm, det verakr som typ 8 pers vill spela och några är intresserade av att hjälpa till. Även om några til säkert kommer tillo vi lägger upp det som spel så blir det mycket pengar, jobb och förberedelser (scenario, nycklar, larmkoder, 100 kr per timma) för att kunna genomföra detta.

Synd, men när de ger oss så kort varsel är det svårt att genomföra något
tack till er som visat intresse

_________________
-Janusz -
Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010