Aktuellt datum och tid: 29 mar 2024, 02:33

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Anfall & Försvar på Analysvägen - Söndag 9 Juli 2017
InläggPostat: 10 jul 2017, 23:27 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Är inte helt säker på att jag förstod vad du skrev.

Arrangörer har alltid fått avgöra reglerna för sina spel så länge de inte strider mot Vsafs regler.

Förutsatt att du och ditt team inte har skapat en egen förening så förutsätter jag att dylika överenskommelser ifall de nu har fattats i någon offentlig omfattning föregås av en demokratisk process inom föreningen.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall & Försvar på Analysvägen - Söndag 9 Juli 2017
InläggPostat: 11 jul 2017, 14:44 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18
Inlägg: 1651
Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
En annan sak att tänka på är att det kan vara lika så svårt att se en bindel på lite håll ganske enkelt eftersom den kan vara delvis dolt bakom träd/busk/valfritt object. Även med bindel på båda armar kan detta lätt bli ett problem.
Finns en uppsjö av orsaker till att en bindel kan missas o så har man (möjligen) friendly fire ändå. Jag menar, i ärlighetens namn, jag har mer än en gån blivit pepprat av kulor till trots för att jag sitter med dödsduk over hela nyllet, o den är skrik-orange, så en liten blå eller röd bindel på armen tror jag inte kommer göra den stora skillnaden.
Till sjunde o sist är det arr's inställning som bestämmer. Vill man som arr ha det, för all del, kör på. Vill man inte, så spelas det utan. Personligen ser jag hellre radio o bra kommunikation, men det är bara min åsikt.

_________________
7.62, When diplomacy fails.
-Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall & Försvar på Analysvägen - Söndag 9 Juli 2017
InläggPostat: 12 jul 2017, 14:57 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 dec 2012, 10:39
Inlägg: 427
Förnamn: Jonathan
Efternamn: W
Jag håller med Sport och Voodoo, jag tycker att armbindlar förstör mer än vad dom tillför. Finns ju ändå en anledning till varför vi springer runt i camokläder, att ha ett blått eller rött band runt armarna förstör ju lite den delen.

Det är ju faktiskt inte paintball vi håller på med, jag kan köpa att när man spelar 200pers i bockaby så kan det vara bra med armbindlar, men när man spelar ute i skogen 10-40pers så tycker jag inte det finns någon anledning till det.

Radiosamband är endel av spelet och när det funkar som det ska så har jag aldrig sett en anledning till att använda armbindlar. Det som dock blir ett problem ibland och som oftast leder till friendly fire är att folk/lag lägger sig på en egen radiokanal, har inte samband med övriga i laget och då e det ju svårt att identifiera om det är lagkamrater eller ej.

_________________
Jompa
Happy Lemon
Styrelseledamot VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall & Försvar på Analysvägen - Söndag 9 Juli 2017
InläggPostat: 12 jul 2017, 18:13 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 sep 2015, 13:21
Inlägg: 75
Ort: Onsala/Kungsbacka
Förnamn: Jesper
Efternamn: Arvidsson
Kan även tillägga att lag armbindel inte gör sin funktion så väl.

Det har varit flera gånger jag har blivit teamkillad för att personen i frågan inte har tittat efter armbindel utan bara skjutit mot mig.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall & Försvar på Analysvägen - Söndag 9 Juli 2017
InläggPostat: 13 jul 2017, 10:35 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Man kan med ganska stor säkerhet säga att det existerar skilda uppfattningar i frågan. Således bör en kompromiss som merparten kan acceptera vara att föredra. Vi behöver inte mer splittring inom föreningen. Eller anledningar till att folk ska välja att bojkotta somliga arrangemang.

Jag föreslår likt tidigare att vi använder 50mmx50mm patchar av beige, brunt eller grönt och låter folk fästa dessa på ärmarna efter eget tycke, anpassat till just deras utrustning.

Det kommer fylla syftet med att ge spelare en chans att identifiera motspelare i de fall där man befinner sig så nära en motspelare att radio inte längre är ett bra allternativ.

En annan fördel med patchar av kardborre likt dem som finns på RSM är att de är väldigt billiga för föreningen att köpa in. Arr kan ha med sig en rulle av varje tillsammans med en sax för att kunna sälja dessa för tex 10kr styck innan spel till nya spelare, alternativt dem som slarvat bort sina.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Anfall & Försvar på Analysvägen - Söndag 9 Juli 2017
InläggPostat: 14 jul 2017, 20:08 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2091
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Kassören: meddelande: sPunk analysvägen 170709

Medlemmar: 24 (x50 = 1200)
Gäster: 8 (x80 = 640)

Summa 1200+640:-=1840:-

Pengarna insatta måndag 170717


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010