Aktuellt datum och tid: 18 apr 2024, 18:31

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bussresa till Berget 4
InläggPostat: 18 jan 2005, 15:28 
Offline

Blev medlem: 10 nov 2003, 17:53
Inlägg: 326
VSAF anordnar bussresa Till Berget 4 i Härnösand.

MAN KAN INTE LÄNGRE BOKA PLATS PÅ BUSSEN!

Bussen kommer avgå från Exercishuset på Heden i Göteborg 2005-06-16 cirka 01:00 (dvs mitt i natten). Resan beräknas ta 11 timmar. Återresa sker 2005-06-19 cirka 13:00. De tighta tiderna beror på att vi inte vill betala för fler dygn än nödvändigt.

Kostnaden för resan är 995kr per person. Sista betalningsdag är 2005-03-31. Har vi då inte fått in minst 25 betalningar så kommer resan att ställas in och samtliga anmälningsavgifter att återbetalas av VSAF. Betalning sker till VSAFs Bankgirokonto 5697-3951. Var noga med att ange det bokningsnummer ni får på sidan när ni betalar.

Maximalt deltagarantal är 50 personer (sen är bussen full).

Resvägen är:

GBG ( E20 ) - Alingsås - Skara - Örebro ( 50 ) - Lindesberg ( 68 ) - Fagersta - Gävle ( E4 ) - Hudiksvall - Härnösand

Det kommer att finnas möjlighet att plocka upp folk längs vägen på dom angivna orterna, men det kommer tyvärr inte finnas några möjligheter att göra avstickare från den resväg som bestäms med bussbolaget. Platser och tider för dom som eventuellt vill stiga på längs vägen kommer att tas med bussbolaget när det börjar närma sig, men räkna med att det blir okristligt tidigt. :wink:

Dom som vill stiga på någon annanstans än i Göteborg måste kontakta ResGru via mail ( ResGru@technuke.net ) och meddela var ni vill bli upplockade. Rabbaterade priser finns för dom som inte ska åka så långt, stiger man på från och med Örebro kostar det 750kr och stiger man på från och med Gävle blir det 595kr.

!OBS! ANMÄLAN ÄR BINDANDE !OBS!

Anmälan görs här: http://www.vsaf.se/?pid=resor&action=anmal&r_id=2

(Med tanke på att det fortfarande är ganska lång tid kvar förbehåller ResGru sig att göra smärre ändringar i detaljerna.)


/ResGru


Senast redigerad av bke 14 jun 2005, 17:00, redigerad totalt 6 gånger.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 jan 2005, 15:32 
Offline

Blev medlem: 10 nov 2003, 17:53
Inlägg: 326
Och vill man kolla sin (och andras :D ) anmälningsstatus kan man göra det här: http://www.vsaf.se/?pid=resor&action=anmalda&r_id=2

/Kristoffer


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 mar 2005, 08:15 
Offline

Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18
Inlägg: 2401
Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Det ser just nu mörkt ut för bussen. Vi är 14 anmälda och det behöver vara minst 25 innan den 31 mars för att det skall vara genomförbart. Jag tänkte jag skulle skriva ett par rader om varför det är trevligt att åka buss. Värt att nämna är också att jag själv gärna vill åka buss och därför antagligen kan framstå som lite partisk, samtidigt är ju buss det självklara valet ;-)

Till att börja med vill jag gärna ta upp de övriga alternativen. Det som kommer närmast bussens fördelar är tåg och det också ungefär samma pris (bussen är dock billigare om vi blir fler). Samtidigt krävs det byten, upphämtning, har de Black Hawk Down? :) antagligen mindre packmöjligheter, mindre möjligheter till att jämka med tider osv.

Flyga går, det är dock dyrt. Möjligen omständligt med vapen och packmöjligheter är små. Antagligen är det även få personer som kommer att flyga och det blir inte så mycket "häng". Finns gott om cash är det väl i och för sig inte det sämsta alternativet.

Att köra bil upp själva går, jag ser det dock inte som något bra alternativ. Det är visserligen billigare, ~500/pers om det åks 5 pers i en ex. en volvo (utan slitagekostnad) samtidigt är det inte en höjdare att åka 100 mil på natten och sedan spela Airsoft i tre dagar. Det är heller långt ifrån en bra idé att köra hem 100 mil efter 3 hårda dygn i skogen. Visst går det fint att åka upp dagen innan och hem dagen efter, samtidigt tycker iaf. jag att det är halvkul att ta två dagar extra semester till att sitt och glo på en stubbe. Utöver det blir packmöjligheterna små i en bil om det åks 5 pers (att ta kärra innebär att maxhastigheten blir 80km/h vilket inte heller är så kul i 200 mil). Jag har kört en hel del bil längre sträckor och även om det turas om att köras och dylikt är det bokstavligen en killer att köra så många mil på raken efter en strapats likt berget.

Bussen kommer att åka kl. 01.00 från Göteborg. Det betyder att vi kan lasta på våra prylar (det finns stort packutrymme på en touringbuss), lugnt luta oss tillbaka och sova nästan hela vägen upp, sedan sätter vi på Black Hawk Down och berget filmen (hoppas den släpps snart) på morgonen och peppar sista vägen fram :) På hemvägen kan vi tjöta om spelet och sedan vila våra slitna kroppar medan en professionell, utsövd chaffis kör oss raka vägen hem. Priset i nuläget 995kr från Göteborg baserat på att vi blir 25 personer. Blir vi fler betalar vi mindre! Betalar 35 personer kommer priset sänkas till ~800/person om vi blir 40 kommer det sänkas till ~700! Självfallet kommer även de som åker en kortare bit också få reducerat pris om vi blir tillräckligt många. Sedan skulle det inte förvåna mig om det kommer att erbjudas Biovalkulor, gott catering krubb och liknande trevligheter till förmånliga priser. Hur kan detta inte vara lockande?

Kom igen nu gott folk, glid in i den gemytliga gemenskapen och åk med oss i bussen.

Med vänliga hälsningar
Peter Davidsson, Ordförande VSAF
i samråd med Res.gru

_________________
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 31 mar 2005, 07:03 
Offline

Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18
Inlägg: 2401
Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Citera:
Om folket som har anmält sig men inte betalat skyndar på och gör det med det samma så är chanserna mycket goda att bussresan blir av. Jag "vet" ett par personer som kommer att anmäla sig och betala under kvällen/morgonen som ska göra att vi nästa går runt, och ResGru har lite halvt om halvt fått ok från styrelsen att låta resan gå lite minus (dvs VSAF skjuter förmodligen till lite extra pengar), men det gäller bara om det verkligen kommer in pengar från dom som anmält sig på en gång.

/Kristoffer [bke, ResGru]

_________________
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 31 mar 2005, 19:15 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 okt 2004, 21:17
Inlägg: 67
Förnamn: Fredrik
Efternamn: Lindgren
betalade nyss.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 01 apr 2005, 15:29 
Offline

Blev medlem: 10 nov 2003, 17:53
Inlägg: 326
Om det är så att någon känner att dom gärna skulle vilja åka med bussen men inte anmält sig ännu så är det inte för sent att göra det idag, OM man betalar in på en gång OCH mailar mig ( ResGru@technuke.net ) och säger till att man har betalt.

/Kristoffer


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 08 apr 2005, 23:17 
Offline

Blev medlem: 10 nov 2003, 17:53
Inlägg: 326
Som många säkert redan vet så är ResGru (Stina och jag) mitt i en flytt, det är därför något osäkert hur det kommer att se ut med internet access från vårt håll dom närmaste dagarna så vi ber alla att ha överseende med om svar på e-post etc skulle dröja.

mvh,
ResGru


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 apr 2005, 08:22 
Offline

Blev medlem: 10 nov 2003, 17:53
Inlägg: 326
Då verkar det som att ResGru har kontakt med omvärlden igen, även om det förnärvarande sker via modem.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 maj 2005, 11:24 
Offline

Blev medlem: 10 nov 2003, 17:53
Inlägg: 326
Det är nu inte längre möjligt att boka plats på bussen om man vill gå på (eller av) någon annanstans än Göteborg, eftersom vi börjat bestämma schemat för stopp längs vägen med bussbolaget. Det finns ju dock fortfarande någon enstaka plats kvar om man vill åka från Göteborg.

Det är också mycket viktigt att betala in snarast, vi kommer att skicka ut "betalningspåminelser" till dom som inte betalt inom kort och där kommer ett definitivt sista datum för betalning att anges. Det finns ingen möjlighet att betala kontant vid bussen, så se till att betala in så fort som möjligt för att garantera din plats på bussen.

/ResGru (Kristoffer och Kristina)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 07 jun 2005, 18:41 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 okt 2004, 21:17
Inlägg: 215
Ort: Kungsbacka/Göteborg
vilken tid beräknas vi komma hem?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 07 jun 2005, 22:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 jan 2004, 13:26
Inlägg: 788
Förnamn: Jonas
Efternamn: Aronsson
"Resan beräknas ta 11 timmar. Återresa sker 2005-06-19 cirka 13:00."

_________________
// Jonas Aronsson | http://www.airsoftsverige.com | ГРУ 13 Спецназ | 719. I.D.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 09 jun 2005, 13:17 
För de som ska hoppa på i Gävle finns nu en plats och tid!

Bussen stannar vid Scandic hotell ca 08.00 på morgonen. Det vore bra om någon som ska med bussen kunde åta sig att hålla telefonkontakt med dessa som ska med i Gävle eftersom bussbolaget trodde att tiden kunde variera något, men att kl 08.00 var en bra tid att sikta in sig på.

För att veta när bussen är tillbaka i gävle rekomenderar jag er att tala med busschauffören.

Bussen kommer att släppa av er på parkeringen jämte incheckningen. Jag har försökt att ta reda på var campingen ska vara för att busschauffören ska kunna hämta upp er där efteråt men inte lyckats ta reda på detta. Alltså kommer upphämtningen att ske på samma ställe. Men om ni har andra önskemål är det ok att komma överens med chauffören, så länge han inte överskrider sina lagstadgade tider för vila.

När det gäller raster och ätande på vägen kan ni även där komma överens med chauffören.


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 09 jun 2005, 16:55 
Offline

Blev medlem: 10 nov 2003, 17:53
Inlägg: 326
Tänkte passa på att ta lite förhållningsregler för resan också. Inga stora grejer, det mesta är sunt förnuft.

* Alla bössor måste vara nerpackade och åka i bagageutrymmet.

* Vi har blivit något fler än vad som förväntades, så ni som kan slimma ner er packning lite så slipper det bli så mycket packning inne i bussen.

* Tyvärr har vi inte lyckats få reda på av arrangörerna hur långt eventuella campingar etc i praktikten är från där ni kan bli avsläppta/upphämtade, så räkna med att det kan vara en bit att bära packningen från parkeringen/incheckningen.

* Se till att hålla dom tider som ges vid stopp längs vägen, schemat är realtivt pressat pga lagar om körtider och ekonomiska hänsyn.

* Se till att ha koll på era grejor när ni är i Härnösand, att packa ihop allt redan innan spelet börjar sista dagen rekomenderas starkt då bussen inte har möjlighet att vänta på att ni ska packa efter spelet utan måste åka på utsatt tid.

* Ha roligt :D


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 jun 2005, 16:29 
Offline

Blev medlem: 10 nov 2003, 17:53
Inlägg: 326
Det är nu inte längre möjligt att boka plats på bussen alls. Det administrativa arbetet som krävs för att detta ska avlöpa smidigt förhindrar tyvärr senare anmälningar än så här.

/Kristoffer


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 jun 2005, 19:37 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 nov 2003, 18:57
Inlägg: 383
Ort: Göteborg
Har snackat med Lången som bor här, det är mycket lättare för oss och er om ni stannar i Gävle Bro istället för Scandic Hotell. Så kan ni stanna där istället?

Jag kan vara kontakt person för resande från Gävle. Ring mig senast 1 timme innan ni inkommer i gävle på 0708-256598 Så att vi kan ta oss dit.

_________________
Smärta är tillfälligt..... ära är för evigt!!

http://www.losdiablos.org


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 jun 2005, 10:10 
Offline

Blev medlem: 10 nov 2003, 17:53
Inlägg: 326
Tveksamt om det går att ändra så här pass sent, och körschemt är rätt pressat så det finns inte direkt tid till några omvägar... Enklast är nog om ni får någon som åker med bussen från Göteborg att prata direkt med busschauffören och se om han kan var lite flexibel. Men planera för att ni kommer att behöva ta er till Scandic Hotell då bussbolaget ansåg att det var den kortaste avstickaren för dom.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 jun 2005, 15:09 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 nov 2003, 18:57
Inlägg: 383
Ort: Göteborg
Bara för att klargöra, Gävle Bro är samma som Scandic hotell bara lite längre ner på E4an. Det är alltså en rastplats som ligger utmed E4an precis som Scandic Hotell. Bara det att det ligger bättre förhållandevis till gävle för oss som ska på där.

Men jag ringer nån på bussen och ser om jag inte kan få klarbesked innan ikväll.

_________________
Smärta är tillfälligt..... ära är för evigt!!

http://www.losdiablos.org


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010