Aktuellt datum och tid: 25 apr 2024, 11:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Operation Hush 15/4 - 16/4 *Nu med mer Info*
InläggPostat: 20 jan 2016, 23:24 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 sep 2015, 13:21
Inlägg: 75
Ort: Onsala/Kungsbacka
Förnamn: Jesper
Efternamn: Arvidsson
Tjo! Är lite sugen att prova på milsim och har spanat in lite på Operation Hush som är i norra Uppsala området.

Jag hade tänkt mig att anmäla mig som klass 2 soldat för WAF fraktionen. Klass 2 är det enklaste soldat varianten då man helt enkelt behöver bara uniform och vapen som passar fraktionen.

Så jag vill bara göra ett litet intressekoll och se om man kan kanske få en liten vsaf grupp.


Preliminär Lista av deltagare från VSAF
Reppan (Flecktarn)
Inis (DPM)

===============21/1===============
Nu är man hemma efter total kaos med tåg (förseningar, inställda och tekniska problem).

All info är hämtat från http://www.grimsas.se/oppna/spops.html

Operation Hush info
    Date: 15/4 - 16/4
    Game start:20:00
    Game End:23:59 16/4 (AAR after)
    Last sign up date: 3/4 2016
    Location: Björklinge Syd
    Maneuvers: 28h
    Rules: Spawns and medic se below.
    Cost: 400:-
    Payment:Bank transfer or Swish ONLY!
    Players:For this game there is a limit for the amount of players, so be quick to register.
    Age limit:18 years minimum

Platsen som detta sker ligger norr om Uppsala. Det tar ca 5,5 timmar att köra med bil upp dit.

Aktuell karta över spel område med koordinatsystem

Bild

Spelområdet har extra regler på grund av att det (jag antar) är på ett företags område
    1: Boots on the ground – it’s completely forbidden to climb on the houses, machines or conveyor belts on the area.
    2: You are responsible for your own actions. The owners of the area or the companies that use the area can not be held responsible for any damages caused by yourself.
    3: Avoid to play, hide and shoot around or at the houses and windows in the area.
    4: Identify your targets – there might be ”civilians” passing through or walking around the area without safty goggles
    5: All littering is forbidden. If you see trash, pick it up, even if it isn’t yours.
    6: Pyrotechics is allowed, but you are responsible to pick up the debris afterwards. Between 10:00 P.M and 10:00 A.M only non sounding pyrotechics are allowed.
    7: Only biodegradable BB’s are allowed.
    8: Grimsas Adventures airsoft rules apply

Utöver detta så tillkommer Grimsas egna regler som kan läsas här http://www.grimsas.se/oppna/gamerules.html

Ammuntion krav är enligt följande
    Lowcap/midcap = max 60 bb laddade
    Highcap är förbjudet
    LMG får ha max 500 bb per box
    Du får bära högst 500 bb kulor löst (påse eller flaska)
Det finns ingen begränsning på hur många magasin man får bära så man kan bära 20 magasin om man vill.

Bleedout och medic finns det ingen info just nu.

Vatten kommer att finnas på plats, antagligen i safezone.

Tält är deltagarens egna ansvar.
"Tents: We do not provide tent to all participants but each faction will get at least one tent."
Det kommer finnas något tält till fraktionen men det kommer inte finnas plats för alla. Jag kommer att beställa ett enkel 2-3 person tält när jag gör en beställning med lite dylikt i slutet av januari.

Fraktioner
Det finns 2 fraktioner för detta spel.

WAF (Western Allied Forces)

Nations:
Scandinavia, Great Britain, Germany, USA etc.

Camouflage:
Correct Camouflage for your teams nationality.

About:
WAF is a coalition of several nations , united under the same flag to protect the world against the great menace from the east. Even though they’ve gained the trust from the people and the media, skeptics say that this force is used for selfish and economical reasons.

Weapons:
Appropriate for your nation, such as: M4, G36, M60, HK 416/417 etc.

Difficulty level:
As a part of WAF, you and your team have to be able to handle yourself on your own. Each team will act as their own squad, but sometimes you will have to cooperate with the other squads in the faction to complete objectives. When this happens, one temporary commanding officer is appointed. Orders are given via meetings or via telephone.


ECA (East confederation army)

Nations:
Russian, China, polen, some former Soviet states.

Camouflage:
Correct Camouflage for your teams nationality. (NOT MULTICAM)

About:
ECA was created to defend the east from the oppressing force rolling in from the west. Claiming that they are only protecting their countries and their people, reports of questionable methods and ethics against their enemies (and even their allies) make them a force to be reckoned with.

Weapons:
Appropriate for your nation, such as: AK, AS VAL, RPK, Dragunov, VSS Vintorez etc.

Difficulty level:
To be a part of ECA you have to contact the organizers. This faction often gets full quickly. E-mail or call for more information.

Klassifikationer
Klassifikationer är helt enkelt hur aktiv man ska vara. De klassifikationer som används är klass 2 till klass 4.


Class four soldiers

Svårighetsgrad: 4
Kamoflage krav: Rätt kamoflage till din squads tillhörighet, samt gemensamt kamouflage för hela gruppen.
Övernattning: förväntas alltid, detta är inte söndagsspel!
Fysiska krav: Vi kommer förvänta oss kvalite, snabbhet och stamina utan ifrågasättning.
Övrigt krav: Vi kommer förvänta oss mil-sim atityd med höga krav på ledarskap, eget ansvar, ordertagande och kvalite. Du skall gilla snabb action samt timmar av stiltje eller annat arbete. Radiokrav: Minst en i din squad skall ha en radio med minst 5w styrka och dual band. Typ Puxing 888k eller liknande.
Förband: Exempel är SOG, KSK, Spetnaz, Seals, SAS mm

Var berädd på att ligga i träsk eller gräva värn men även spännande utmanande uppdrag i denna klass. Nattspel: Kan komma att krävas


Class three soldiers

Svårighetsgrad: 3
Kamoflage krav: Gemensamt kamouflage för hela gruppen, rätt för den nation ni spelar.
Övernattning: förväntas alltid, detta är inte söndagsspel!
Fysiska krav: Till skilnad ifrån klass 4 har vi lite lättare fysiska krav i denna klass. Va beredd på hårt arbete men vi kommer inte förvänta oss att du springer över hela banan på 10 minuter.
Övrigt krav: Vi kommer förvänta oss mil-sim atityd med höga krav på ledarskap, eget ansvar, ordertagande och kvalite. Du skall gilla snabb action samt timmar av stiltje eller annat arbete. Radiokrav: Minst en i din squad skall ha en radio med minst 5w styrka och dual band. Typ Puxing 888k eller liknande.
Förband: Exempel är SOG, KSK, Spetnaz, Seals, SAS mm

Var berädd på att ligga i träsk eller gräva värn men även spännande utmanande uppdrag i denna klass. Nattspel: Kan komma att krävas


Class two soldiers

Svårighetsgrad: 2
Kamoflage krav: Gemensamt kamouflage så långt som möjligt, rätt för den nation ni spelar.
Övernattning: Förväntas alltid, detta är inte söndagsspel!
Fysiska krav: Kortare språngmarsh men mestadels lugnt och möjlighet att styra själv.
Tillhörighet: Du kan spela i sammansatt grupp alt egen squad.
Övrigt krav: Vi förväntar oss orderlydnad och utförande. Räkna med lite mer detaljstyrda uppdrag och mer "direkt action". Men förvänta dig även längre stunder av vakttjänst eller annat arbete.
Nattspel: Önskvärt men inget krav. Du kan sova i bilen om du så önskar men vi ser gärna att du är med och försvarar basen medans dina kompisar sover. Och självklart tvärt om.

_________________
Humankind cannot gain anything without first giving something in return. To obtain, something of equal value must be lost.


Senast redigerad av Reppan 22 jan 2016, 00:36, redigerad totalt 4 gånger.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Operation Hush 15/4 - 16/4
InläggPostat: 21 jan 2016, 15:16 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18
Inlägg: 1651
Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
har du en länk till uppgifter/hemsida för spelet?

_________________
7.62, When diplomacy fails.
-Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Operation Hush 15/4 - 16/4
InläggPostat: 21 jan 2016, 15:32 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 sep 2015, 13:21
Inlägg: 75
Ort: Onsala/Kungsbacka
Förnamn: Jesper
Efternamn: Arvidsson
Är på jobbet just nu men jag kommer att uppdatera första posten med mer info när jag kommer hem. Jag skrev så sent igår kväll så var inte helt klart i huvudet.

Här har ni länken jag kommer att sammanställa info från. http://www.grimsas.se/oppna/spops.html

_________________
Humankind cannot gain anything without first giving something in return. To obtain, something of equal value must be lost.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Operation Hush 15/4 - 16/4 *Nu med mer Info*
InläggPostat: 21 jan 2016, 22:32 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 sep 2015, 13:21
Inlägg: 75
Ort: Onsala/Kungsbacka
Förnamn: Jesper
Efternamn: Arvidsson
Jag har nu uppdaterat första posten med mer aktuell info

_________________
Humankind cannot gain anything without first giving something in return. To obtain, something of equal value must be lost.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Operation Hush 15/4 - 16/4 *Nu med mer Info*
InläggPostat: 21 jan 2016, 22:54 
Offline

Blev medlem: 16 okt 2014, 20:07
Inlägg: 101
Ort: Göteborg
Förnamn: S
Efternamn: N
Jag är rätt intresserad av detta :) Kommer bli WAF och klass två för mig med isf. Finns ingen annan som spelar i brittisk gear ju :<


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Operation Hush 15/4 - 16/4 *Nu med mer Info*
InläggPostat: 27 jan 2016, 17:59 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 maj 2013, 14:38
Inlägg: 387
Ort: Göteborg
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Det låter väldigt skoj. Har gig då egentligen men hade varit sjukt nice :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010