Laghändelser är specifika spel där lagarbete är nyckeln till att slutföra uppdragen. Flera team strövar runt på fältet och teammedlemmar har olika roller som behövs för att hålla ihop teamet. På grund av de speciella respawn-reglerna kan lag hålla ihop hela spelet.
Inläggsrubrik: Re: Mölnlycke, 23 Feb 2025 - Team Event - A Verage Event
Postat: 05 feb 2025, 13:45
Förnamn: Robrecht
Efternamn: Verhaeghe
Lagspel, jag älskar det. Ändå är det väldigt svårt att hålla ihop laget under söndagsspel. Det börjar alltid med bra idéer, men så fort de första skotten avlossas – kaos. Att hitta varandra igen efter att ha gått till säkra zonen kan vara svårt. Även om det är roligt och det finns en tid och plats för sådana spel, saknade jag lagspel, samarbetet för att uppnå ett mål eller en uppdrag.
Därför skapade jag Team Events. Det första spelet hölls för ungefär tio år sedan och jag älskade det. Under åren har jag finslipat hur spelen spelas och vilka uppdrag som ska utföras till vad det är idag. När jag flyttade till Sverige lade jag till den sista lilla pusselbiten.
Även om spelet heter "Teams" är det också för personer som inte är med i ett lag eller bara har ett litet lag. Under dagen arbetar du tillsammans med din grupp och håller ihop. Ansvarsområden fördelas till varje medlem i laget för att slutföra uppgiften.
Team Games är den perfekta förberedelsen för evenemang som Berget (Sverige), Bellum (Sverige) eller Battlegroup (Finland). Det ger en möjlighet att testa utrustning, taktik och medspelare för att ta reda på vad som fungerar och vad som inte gör det. Något som inte alltid är möjligt under ett vanligt söndagsspel. Spelen är en perfekt mellanväg för personer som vill börja delta i större evenemang men inte känner sig tillräckligt säkra, eller för de som redan deltar i större evenemang och bara vill hålla sig i form.
Jag älskar lagarbete och det är därför jag älskar att spela Team Games själv. Airsoft är mer än bara att skjuta på motståndaren. Även om det är en del av spelet, är det människorna runt mig och känslan av att slutföra ett uppdrag som ger mig den bästa känslan under airsoft.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori