Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 22:39

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: 3D printing
InläggPostat: 04 nov 2018, 22:37 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Som några av er redan vet så håller jag på en del att skriva ut i 3D. Tänkte posta lite bilder på några av de projekt jag gjort. Kanske kan inspirera någon att själv börja. Jag har inte bilder på alla delar i sina utskrivna format men postar de jag har på datorn nu.

VFC Mp5 tillbehör

Handguard som är tänkt att kombinera det praktiska med en handguard och tacticool-factorn av en ris. Det får plats ett 1200mah 11,1v lipo i vilket är fördelaktigt. Har skrivit ut denna i kolfiberförstärkt PETG för att göra den lite styvare än vanligt filament.

Bild
Bild

Tröttnade på den vanliga "clamp-on" modellen av siktesskenor till MP5an så jag bestämde mig för att göra en egen. Målsättningen var att göra den med så låg profil som möjligt. Lösningen blev att designa en "snap-on" version. Den är utskriven i kolfiberarmerad nylonplast. Både starkt och väldigt styvt om än dyrt. Det var lite svårt att få på den men när den gick på så satte den sig som berget.
Bild
Bild

Scorpion Evo

Jag tröttnade på att trockla in batteriet i min Scorpion Evo så jag bestämde mig för att designa en ny handguard. Ville få till linjerna på vapnet så att det såg lite mer aggressivt ut. För att får mer plats till batterierna valde jag att flytta manöverhandtaget till utkastaren. Denna har jag skrivit ut i en bättre ABS plast. Det håller bra då designen är stark i sig och det fanns plast för ett relativt tjockt gods. Sedan bestämde jag mig för att det skulle vara tufft med en dämpare som såg lite mer "intergrerad" ut. Det sista jag gjort till Evo´n är en cheek raiser då jag tycker att man hamnar lite lågt med kinden när man dragit ut stocken.

Bild
Bild
(referens med en vanlig dämpare)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

MK23

Jag har även gjort lite grejor till min gamla MK23a. En dämpare var rätt lätt att göra så jag bestämde mig för att göra en egen. Sedan gjorde jag en TDC hop. Tyckte de som fanns tillgängliga såg lite tråkiga ut. Dessa är också rätt starka i designen varför en bättre ABS plast har fungerat utmärkt hittills.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

TM USP Compact

Tänkte det skulle vara roligt att testa en dämpare på USP compacten så jag gjorde en "threaded outer barrel". Denna blir riktigt stark i Kolfibernylon. Har dock ingen bild på denna än.

Bild

T1 Aimpoint Lensprotector
Någon typ av lensprotector för T1an. Tröttnade på att glaset skulle gå sönder vid CQB spel.

Bild


Kameramounts

Jag har även gjort diverse kameramounts då jag tycker att de man kan köpa via shapeways är för dyra, särskilt när man räknar in frakt och tull. Har generellt valt att skriva ut dessa i vanlig nylon då styrkan och flexibiliteten passar ändamålet. GoPro fästena har jag börjat skriva ut i Kolfiberarmerad PETG.

Mobius Scope-Cam. Picatiny & Scope fästen.

Bild
Bild
Bild

Foxeer legend 3. Picatiny & Scope fästen.

Bild
Bild
Bild

Gopro Mount för Ops-Core hjälm & Molleinfästning

Bild
Bild
Bild
Bild

Mina pågående projekt är en BFG granat som är tänkt att kunna göras för under 500kr samt någon typ av "snabbfickor" för TM USP compact magasinen. Nedan är en av de tidigare prototyperna. Håller på att jobba en hel del med att få fördröjningsmekanismen att bli stabil.

Bild

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010