Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 15:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Visa din impression
InläggPostat: 29 maj 2016, 14:37 
Offline

Blev medlem: 17 maj 2015, 21:56
Inlägg: 3
Förnamn: Paul
Efternamn: Tilderkvist
Hittar ingen tråd där folk visar sin impression. Så det får bli en ny.
Så kom igen nu...

Vad gör du en impression av?
Vad har du på dig.?
Vapen?

_________________
Min Reenactment sida:
https://www.facebook.com/SEALTeam2.Char ... n.PinPale/

Du är väl medlem i en av Sveriges bästa Air-Soft grupp på FB?
https://www.facebook.com/groups/268872296571272/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Visa din impression
InläggPostat: 05 sep 2016, 18:53 
Offline

Blev medlem: 16 okt 2014, 20:07
Inlägg: 101
Ort: Göteborg
Förnamn: S
Efternamn: N
Den här tråden behöver vi få lite liv i och jag tänkte börja själv istället för att bara gnälla. Jag ber om ursäkt för att bilderna är tagna i en så tråkig miljö, men tyvärr är det där jag bor. Har pga massa skit inte lyckats ta mig ut i skogen och airsofta på hur länge som helst, men hoppas att det ska bli ändring framåt hösten!
Bilderna är anonymiserade, inte bara för att jag är ful, utan också för att jag inte vill ha för mycket bilder av mig själv med vapen på nätet :roll:

Okej, här har ni lite bilder av min britt-impression som är mer eller mindre färdig/korrekt nu.
Tidsperioden är Afghanistaninsatsen som del av ISAF ~2014. Det som återstår innan jag är helt färdig är lite delar till mitt vapen (SA80/L85). Först och främst har jag äntligen hittat en korrekt flash hider. Den är slut i princip överallt men jag lyckades hitta en på japanska Amazon (med hjälp av en japanskspråkig vän) och den är just nu på väg med posten 8) Sedan ska jag köpa ett Elcan, då det är det mest korrekta om man inte vill ha zoom på siktet (SUSAT och ACOG går fetbort pga just zoom). Det är ju trots allt viktigt att man kan använda prylarna vid spel också och inte bara ha dem på sig för att det är "rätt".


Allt är issue och "RS" så länge inget annat anges.

Uniform PCS + UBACS

Väst, Osprey Mk4
Kör inga magasinfickor på denna utan allt sådant har jag i bältet. På västen sitter en adminpanel, radioficka, lampa/julgransbelysning, första hjälpen-kit, godisficka mm. Har även en ryggsäck fäst på ryggen av västen (för att slippa extra remmar) som innehåller HPA-tank, jacka, handskar mm. Mitt vapen är också fäst i västen med remmar gjorda för ändamålet (se bilder).

Hjälm, Mk7 med MTP-duk
Kör inget trassel på denna som vissa gör, mest för att jag inte orkat fixa med det.

Blöja, Tier 2 Pelvic protection

Se bild. Vad gör man inte för att outfiten ska vara korrekt... Det enda som är bra är väl möjligen att en klockren pungträff inte gör så ont tack vare att denna blöja är skottsäker :)

Radio, Bowman headset + PRC343-radio med dubbel PTT

Med denna setup styr jag föreningens radio med hjälp av PTTn till "RS"-radion (som jag bara har för syns skull, har ingen att prata med i den).

Knäskydd, Blackhawk Advanced Tactical Knee Pads V.2
Ja, de "ska" vara i foilage green. Fråga inte mig, fråga Ministry of Defence.

Pistolhölster, Radar 1957 Level 3 Glock 17

Denna var också ett helvete att få tag på, men skam den som ger sig! Ska vara i tan av samma anledning som ovan: MOD.

Nu fick jag bråttom iväg, återkommer och uppdaterar inlägget efterhand!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Visa din impression
InläggPostat: 10 sep 2016, 15:22 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 jan 2004, 13:28
Inlägg: 519
Vilket Elcan tänker du på? Det man ser på bilder är väll SpecterDR eller SpecterOS4 som skall ersätta Susat. Dr är 1-4x och OS4 bara 4x så alla dessa är ju förstorande.

De bästa kopiorna är ett Specter DR är bara 4x. De kopior son finns som är 1-4x har en tendens till att flytta träffpunkten när man ställer om det.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Visa din impression
InläggPostat: 11 sep 2016, 11:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 apr 2014, 19:55
Inlägg: 20
Ort: Göteborg
Förnamn: Johan
Efternamn: -----
Kan visa mitt kit

Modern rysk VDV allt RS (Orginal) med undantag för ett hjälm överdrag som är repro för jag kunde inte hitta den till salu löst.

Bild

Lista över utrustning
Bild

Strids utrsutning
-6Б34 (Splitterskyds glasögon gen II Ratnik)
-6Б7-1m hjälm
-6Б23-1 Kevlar väst grade III kevlar
-6Ш116 väst
-6Ш112 Ryggsäck
-мПа 20 uniform Digi flora (ej med på bild)
-м/09 Uniform Digi Flora (På bild)
-Тельняшка (telnyashka)

Parad utrustning/Uniform
-м/09 Uniform Digi Flora (På bild)
-Тельняшка (telnyashka)
-VDV берет (Blå VDV Basker, Med insignia)

Samt personlig utrustning som Dogtags


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Visa din impression
InläggPostat: 12 sep 2016, 18:38 
Offline

Blev medlem: 16 okt 2014, 20:07
Inlägg: 101
Ort: Göteborg
Förnamn: S
Efternamn: N
AEAN skrev:
Vilket Elcan tänker du på? Det man ser på bilder är väll SpecterDR eller SpecterOS4 som skall ersätta Susat. Dr är 1-4x och OS4 bara 4x så alla dessa är ju förstorande.

De bästa kopiorna är ett Specter DR är bara 4x. De kopior son finns som är 1-4x har en tendens till att flytta träffpunkten när man ställer om det.

Jag tänkte nog på ett SpecterDR. Blir en kinakopia då, men de som är 1-4x, brukar de balla ur även om man inte håller på att byta förstoring?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Visa din impression
InläggPostat: 12 sep 2016, 21:22 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 jan 2004, 13:28
Inlägg: 519
Nja. Det jag en gång hade var ingen höjdare. Träffbilden flyttades rejält när man bytte mellan 1-4x och även om man skottställde det på 1x så flyttades inställningen något i sidled ibland då spaken för att ställa om mellan 1 & 4 var ganska "flamsig".

Finns väll annars några acogs som bara har 1x som ser hyffsat korrekta ut. Annars kanske 4x med ett Docter kan vara ett alternativ.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010