Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 11:37

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Förslag på pistoler/ uppgradering
InläggPostat: 15 mar 2022, 20:03 
Offline

Blev medlem: 13 apr 2021, 21:53
Inlägg: 3
Förnamn: Dino
Efternamn: Beh
Försöker hitta en pistol som har 0,5 - 1.0 joule. Har kört med Gas Blowback innan med grön gas men inte testat med svart gas. Är det någon som har bra eller dålig erfarenhet av svart gas under de kalla årstiderna med GBB pistoler? Vintertid med grön gas är kasst, det vet jag.

Och vad tycker ni om kolsyrepistoler? Har sett att det är svårt att hitta någon under 1 joule men är de bättre under kalla årstider (än grön gas)så som det påstås?

Kör nu med en elektrisk och alla ligger på runt 0,4 joule så det är lite för svagt däremot behöver jag inte tänka på att fylla med gas...finns det elektriska pistoler som skjuter 0,5 - 1,0 joule? Och om jag hade velat uppgradera genom att bara byta ut fjädern i , skulle det räcka för att den ska skjuta bra eller behöver jag byta ut en massa annat?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förslag på pistoler/ uppgradering
InläggPostat: 23 mar 2022, 14:43 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 nov 2010, 20:10
Inlägg: 1401
Ort: Göteborg
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Av det lilla som jag följt utvecklingen har vissa fabrikat experimenterat lite med gasflödet för att göra pickorna mer effektiva, men möjligtvis krångligare/dyrare att bygga. Gas på vintrarna består som rätt tveksamt, som jag förstår det oavsett system eller gasblandning. Men här finns det nog vissa som är mindre dåliga än andra - men jag har inga konkreta rekommendationer, själv använder jag min rötna gamla WE G17 från 2012 :)

Kolsyra lär fungera bättre, men är lite meckigare när man behöver fippla med kolsyrepatroner. Och som du är inne på brukar de skjuta för starkt med nya patroner. Tycks finnas alternativa nozzlar till vissa pistolmodeller och fabrikat som sänker utgångshastigheten. Här är något jag råkade hitta på en snabb sökning: https://www.battlezoneairsoft.com/swiss ... stols.html

Elpistolerna har svårt att få ut så mycket mer prestanda genom att lida brist på plats; små motorer, små batterier med fyra kuggar och bara så mycket cylinderutrymme vari en fjäder kan pressas. När jag snokar runt på nätet ser jag en del som får upp utgångshastigheten till strax under CQB-taket, men fokus brukar mest handla om eldhastighet. Kräver ganska mycket pill och speciallösningar att komma förbi plattformens begränsningar

_________________
Styrelsen 2023
Flickr
Youtube


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010