Aktuellt datum och tid: 29 mar 2024, 10:44

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Transport i kollektivtrafik
InläggPostat: 20 dec 2021, 00:34 
Offline

Blev medlem: 23 jun 2016, 17:58
Inlägg: 7
Ort: Trollhättan
Förnamn: Carl
Efternamn: Sundvall
Hallå,

Hur ser föreningen på att åka till spel genom kollektivtrafik? Jag är sugen på att spela nu igen när man är återetablerad i Sverige. Har inget körkort ännu men det är på G.

Tänkte inte tanken förrän jag läste några brittiska-spelares råd om att åka bus till sina spel att ha sina gevär i casen med hänglås, batterier och mag ute i separata fickor/väskor, inga camo kläder och utskrift/bevis för spelet man skall till nära till hands.

För mig låter det glasklart om man är stabil och betér sig som vanligt så skulle väl inte nån slänga en tanke åt en. Men vad tycker ni andra?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Transport i kollektivtrafik
InläggPostat: 20 dec 2021, 01:37 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 nov 2010, 20:10
Inlägg: 1401
Ort: Göteborg
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Så länge man inte har några bössor eller utrustning synligt så lär det inte vara några konstigheter. Att ha kamouflagekläder på sig lär få reagera på. Själv har jag åkt kollektivt i omgångar med tåg och buss från Alingsås till spel ute i Bergsjön och Mölnlycke utan någon som helst incident. Några barn som blivit nyfikna (och när jag åker med ansiktsfärg på: ibland lite rädda), men inga sura miner.

Men precis som du skriver skulle även jag rekommendera att lägga undan batterierna för sig. Gärna lätt åtkomligt. Dels för att undvika ha batterier i bössan utifall elektroniken skulle få något latjo eller att man kommer åt avtryckaren medan bössan är i väskan, men också kunna komma åt batteriet om de av någon anledning skulle börja ryka eller brinna.

Hänglås på väskan känns som överkurs. Skaffa en rymlig ryggsäck, lasta ned allting i den och låt den stå på sätet mitt emot eller mellan fötterna. Lätt som en plätt :)

_________________
Styrelsen 2023
Flickr
Youtube


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Transport i kollektivtrafik
InläggPostat: 20 dec 2021, 03:47 
Offline

Blev medlem: 23 jun 2016, 17:58
Inlägg: 7
Ort: Trollhättan
Förnamn: Carl
Efternamn: Sundvall
^Skönt att höra någon som har gjort det och att det gått vägen för dig. Ja, hänglås är väl lite över styr nu när jag tänker på det. Lät mig nog bara färgas av hur de britterna såg på saken. :D

Men kul, då känns ju idén betydligt mycket mer tryggare!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010