Aktuellt datum och tid: 29 mar 2024, 12:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Vapendoktor sökes för CYMA 0.57C (SVU) i Göteborg
InläggPostat: 07 maj 2021, 16:07 
Offline

Blev medlem: 17 feb 2021, 13:11
Inlägg: 17
Ort: Hovås
Förnamn: Rasmus
Efternamn: Andersson
Jag har en SVU som bråkat sedan start.

Den dubbelmatar och hop-up:en vill inte funka. Den har varit på reparation hos ÅF men till ingen nytta. Idag bytte jag gummi till Macaron 70 och en omega-nub från Maple Leaf, och verkar ha löst dubbelmatandet. Däremot tappade jag cirka 70 fps, och hop-up:en vill ej funka heller.

När jag skruvar på vredet och tittar in i pipan ser jag klart och tydligt att nub:en pressar ner som den ska i en fin konkav form, men icke. Vrider jag upp hoppen så dubbelmatas det igen. Jag blir inte klok på den, och mitt tålamod börjar tryta. Provat fyra olika magasin, olika vikter och märken på kulor etc. Uteslutningsmetoden har genererat noll, och min mekaniska begåvning sträcker sig inte längre än hit.

Eftersöker någon som tror sig kunna lösa problemet, och självklart pröjsar jag för arbetet :D


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vapendoktor sökes för CYMA 0.57C (SVU) i Göteborg
InläggPostat: 07 maj 2021, 20:49 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 nov 2010, 20:10
Inlägg: 1401
Ort: Göteborg
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Jag visste inte ens Cyma gjorde en SVU. Med tanke på att det är en så udda modell och meckandet översätts dåligt i text vet jag inte om du kommer få några matnyttiga svar. Men min tanke är att dubbelmatningen och den dåliga tätningen kan komma från att nozzlen läcker och kanske är feldimensionerad. Din "tappet plate" kanske också är latjo, svårt att säga. Billiga delar däremot.

Den enda jag kommer att tänka på som kanske kan hjälpa dig är Daytrader, han har meckat med lite allt möjligt som jag förstår det.

Är pipan och hophus tät?

Oklart vilken storlek på nozzel du ska ha. Säker du runt lite finns det kanske några tips, men det är det ständiga hotet med udda bössor: information om delar och kompatibilitet kan vara svår att hitta.

_________________
Styrelsen 2023
Flickr
Youtube


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vapendoktor sökes för CYMA 0.57C (SVU) i Göteborg
InläggPostat: 07 maj 2021, 21:07 
Offline

Blev medlem: 17 feb 2021, 13:11
Inlägg: 17
Ort: Hovås
Förnamn: Rasmus
Efternamn: Andersson
Jodå, de gör en med den klassiska polymer-handguarden och bipod, och sen min modell med M-LOK och rails på toppen!

Ja, det är en udda modell. Jag har en svaghet för obskyra vapen, och då kostar det när det strular gissar jag (det är min första bössa ...)

Jag tycker allt du ger matnyttiga svar. Matnyttiga i form av bekräftelse på att jag nog inte kan fixa det själv :mrgreen:

Huruvida pipa och hophus är täta vet jag ej. Det enda "testet" jag gjort är att hålla för ljuddämparen med fingrarna och hålla ett papper vid magwellen när jag skjuter, men det var stilla.

Det finns en del på youtube vad gäller mek med just den här bössan (annars hade jag aldrig kommit så långt som jag faktiskt gjorde), men det är fattigt på content, ja.

Jag slänger honom ett PM. Tack!

Dyker upp för mitt första spel på söndag, ser att du också kommer. Vi ses då! :D

EDIT: Daytrader löste biffen hur snyggt som helst. Bössan spinner som en katt och skjuter som ett spjut nu. Tack för all hjälp!!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010