Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 22:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Behöver reparation på SSG24 och pistol gas magasin
InläggPostat: 25 nov 2019, 11:59 
Offline

Blev medlem: 01 mar 2019, 15:35
Inlägg: 8
Förnamn: 1
Efternamn: 1
Hej,

Jag söker en person som har kunskap och verktyg att fixa mina saker. Helst någon i Göteborg eller som kan åka hit. Jag är villig att betala för reparationerna.

Jag har en SSG24 som skjuter alltid åt höger sida. Jag har rengjort den och kollat att luften inte läcker men jag kan inte fixa vapnet själv då jag inte har så mycket erfarenhet.

Sedan så har jag också flera magasin till min SSP1 som har börjat läcka. Jag vet inte om det är gas valvet då jag inte har ett "Valve Tool" men jag tror att de inte läcker där ifrån.

Om du har erfarenhet med "Spring Snipers" och gas magasin så kontakta mig genom mailen: wheedbear@gmail.com så kan du kärna lite snabba pengar.

Swish används för betalningen!

Mvh Simon


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Behöver reparation på SSG24 och pistol gas magasin
InläggPostat: 25 nov 2019, 22:50 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Med din bolt så är det högst troligt hopen som sitter vriden åt höger. Det är enkelt fixat genom att hålla fast pipan försiktigt med en tång (ta en trasa mellan) och sedan vrida hophuset någon halv mm med handen (åt vänster i dit fall ifall du har mynningen ifrån dig).

Läckande magasin är oftast men inte alltid gaspackningen i botten. Det brukar räcka att smörja dem med siliconpasta (sån man har till rörkopplingar). Det var ett tag sedan jag använde en 1911 kopia men jag har för mig att de sitter med två sprintar rakt igenom, nedtill på magasinet. Slå ut dessa och demontera hela bottendelen. (Var försiktigt med magasinfjädern och mataren) smörj sedan upp packningarna och montera igen.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010