Aktuellt datum och tid: 29 mar 2024, 01:56

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ny medlem
InläggPostat: 17 jun 2018, 10:13 
Offline

Blev medlem: 14 jun 2018, 15:48
Inlägg: 2
Förnamn: Johan
Efternamn: Kjellberg
Hej
Jag är ny på forumet och förhoppningsvis ny till sporten och föreningen. Jag ville bara presentera mig lite snabbt innan jag kommer och hälsar på alla under ett söndagsspel. Jag är 30 år gammal, statligt anställd, ursprungligen från Floda men boende i Göteborg sedan 12 år tillbaka. Någorlunda vapenvana.

Jag har grävt runt på olika forum som en galning och spenderat en skrämmande del av min lediga tid de senaste tre veckorna med att pussla ihop olika sorters kit, läsa recensioner och sträckkolla youtube-klipp. Jag har fått prova att skjuta och bli skjuten på. Jag tror dessutom att jag själv har stått för minst 50% av trafiken på Röda Stjärnan, Malmö Airsoft, Frysen, Wizeguy och Taiwangun den senaste tiden.

Som alla nybörjare har jag redan plockat ut vad jag hoppas är ett rimligt startkit, men jag kommer att behöva era synpunkter och förslag innan det är dags att trycka på ”köp”. Jag har självklart också en hel del allmänna frågor, som jag hoppas kunna få svar på så småningom. Men innan dess tänker jag att det är dags att prova på ett spel eller två!

Vi är ett gäng på 3-6 pers som alla är mer eller mindre intresserade och nyfikna av sporten. Nu vill vi alltså testa ett spel eller två innan vi springer iväg och köper utrustning. Jag har förstått att man kan ta kontakt med sPunk här på forumet för att höra hur det ligger till med lånekit. Brukar det gå att lösa (i regel) eller är det hög efterfrågan? Och hur skulle en söndagsgrupp ställa sig till att behöva hjälpa mellan 3 till 6 nya prova-på-spelare? Är det lämpligt eller vore det bättre om vi delar upp oss på olika tillfällen (om vi inte talar om någon särskild insats eller scenario)?

Tacksam för hjälp! Annars hoppas jag att vi ses snart!
//Johan


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny medlem
InläggPostat: 17 jun 2018, 15:43 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Hej!

Roligt att ni blivit intresserade av airsoft. Ni är alla välkomna att testa på att spela. Det är inga problem ifall ni dyker upp tillsammans men ni får vara beredda på att de första spelen inte alltid blir som man fantiserat om. Många kan vid detta laget området väldigt bra och håller en hög nivå på sitt spel. Detta är något man lär sig med tiden. Vi håller även på att arbeta fram ett sätt att balansera spelen för att göra upplevelsen bättre för nya spelare.

Angående lånekiten så tror jag att det är spunk som har hand om dessa. Jag är osäker på hur många fungerande lånekit föreningen har för tillfället men det är bara att fråga.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny medlem
InläggPostat: 17 jun 2018, 20:27 
Offline

Blev medlem: 14 jun 2018, 15:48
Inlägg: 2
Förnamn: Johan
Efternamn: Kjellberg
Hehe, jag tror att vi alla är helt införstådda i att vi kommer att spendera större delen av tiden på bänken. Så länge ingen skriker (alltför mycket), eller kastar saker på oss när vi tabbar oss, så tror jag att vi kommer att trivas oavsett!

Då kvarstår helt enkelt att försöka hitta ett speldatum som passar oss och sen pratar jag med sPunk angående lånekit! Förutom kläder efter väder, matsäck och lånekit, är det något man absolut inte kan vara utan som man ska lösa innan?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny medlem
InläggPostat: 17 jun 2018, 20:53 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Tror inte ni behöver vara oroliga för något sådant.

Vi som spelat mer brukar alltid försöka hjälpa nya att komma in i spelet och har full förståelse att man är ny. Vi har alla varit där :)

Hoppas vi ses snart!

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010