Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 11:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Intresserad Nybörjare
InläggPostat: 07 jun 2018, 18:03 
Offline

Blev medlem: 06 maj 2018, 18:03
Inlägg: 1
Förnamn: Arian
Efternamn: Gilichkani
Tjena jag är en kille på 21 år som är väldigt intresserad i airsoft, såpass mycket att jag gjorde ett par impulsiva köp, ett som jag uppfattat som helt okej köp och det ena kanske inte så jätte bra för just airsoft. Men jag ville bara checka in och kolla lite med er veteraner och er lite mer insatta vad som hade vart bra uppgraderingar för mitt gevär samt vad som är väldigt viktigt att tänka på som en ny spelare. Jag har läst igenom regler och liknande men tänkte att man skulle kunna få en liten fördjupning för en nybörjare som mig själv samt lite kommentarer om mitt gevärval samt sidearms val.

Jag hade även tänkt köra på SWAT uniform tema när jag spelar men tänkte det möjligtvis skulle vara lite problematiskt med tanke på färgerna osv. Så tänkte fråga runt först då man är student och har en lite tight budget vad det gäller att dumpa pengar i airsoft men har lite att lägga också.

Men mitt gear hittils (vet inte om jag är spelredo förresten, ni får gärna säga vad jag saknar eller ifall det ser bra ut) är som nedanstående:

Gevär: ARSENAL AR-M7T (https://www.wizeguy.se/sv/artiklar/arsenal-ar-m7t.html)
Pistol/Sidearm: https://www.wizeguy.se/sv/artiklar/dan- ... er-gr.html (Power down hylsor såklart)
Ammunition:https://www.wizeguy.se/sv/artiklar/diablo-bbs-020g-bio-5000st.html

Resten är bara ett ansiktsöverdrag och en svart tactical vest samt då att man planerar på en overall med SWAT tema och så att man har ögonskydd såklart.

Samt att jag har ingen med intresse som jag känner som har likadant intresse för sporten som jag, jag är lite skygg av mig och denna community känns lite hardcore så är lite smått rädd för att signa upp mig si och så då jag inte vill komma som en fullständig nybörjare som bara förstör för alla andra lite mer insatta genom att vara lite förvirrad så vill titta in mycket på det i förväg så jag inte ställer till er som är lite mer insatta med så mycket trubbel. Jag tar gärna emot hårda kritiserande kommentarer angående mina gevärval.

Lite övriga frågor som jag har försökt få svar på men inte hittat så bra är att om geväret är spelklart så hade jag velat ha lite extra magasin men vet inte riktigt vilka mag som passar och är åt det mer billiga hållet. Samt att jag vill verkligen ha sikte till mitt gevär men vet inte vad man ska riktigt börja med att köpa, samt laser också. Tar gärna in informationen ni har om det också.

Ursäkta för den långa posten och hoppas jag inte är för jobbig, ser fram emot att få ta mitt första steg ut på stridsfältet när jag har konsulterat er alla. Tack så mycket på förhand och ha en fortsatt trevlig dag! :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Intresserad Nybörjare
InläggPostat: 07 jun 2018, 19:15 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Kul att du hittat hit! Det som du kommer behöva vid spel hos VSAF är en sådan här: http://www.rodastjarnan.com/airsoft/tra ... mesh-22216

Det är den färgen som gäller som träffduk på våra spel. Detta för att undvika eventuella missförstånd vid träff och inte.

Sen gällande kläder så är det viktigaste hur du vill spela. Svart är inte optimalt om du vill smälta in i skogsmiljö vilket vi spelar mest i.

Ditt sidearm skjuter väldigt hårt för att vara ett "sidearm". Ditt gevär kommer antagligen ha ett säkerhetsavstånd på 5 eller 10 m. Ditt sidearm kommer antagligen ha minst 30 m på grund av sin utgångshastighet. Det betyder att du inte får skjuta på någon som är 30 meter eller närmre. Normalt brukar man ha sidearm som går i den lägsta klassen för att kunna ha för absolut närstrid.

Detta kontrolleras vid chronografering för allas säkerhet. Du ska kunna redogöra för vilket säkerhetsavstånd du har vid ett spel :)

Innan du börjar köpa för mycket tror jag du ska testa ditt gevär med bara "järnsikten" och komma ut. Det är lätt att köpa mycket i början som man sedan inte alls gillar. Tro mig :)

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Intresserad Nybörjare
InläggPostat: 07 jun 2018, 19:34 
Offline

Blev medlem: 06 apr 2017, 22:33
Inlägg: 163
Ort: Göteborg
Förnamn: Theodor
Efternamn: Svensson
Hepp o välkommen

Jag tänkte bara lägga mig i lite, om det nu specifikt är en AK-modell du är ute efter så kan jag rekommendera att köpa cymas magg, de passar i de flesta bössor, man kan är tvungen att fila lite på låstappen bara.

Sen så finns det en hel del bra bössor till bra priser på airsoftbörsen på airsoftsvergie.com också, du får ansöka om tillträde.

Sen som Commander sa, kör med öppna sikten i början.

Angående väst, kolla upp så AK-maggen får platts i fickorna först, det är så trist och komma ut och spela och man kan inte få ner sina magasin i västen.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Intresserad Nybörjare
InläggPostat: 07 jun 2018, 19:37 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Som commander skriver är det ofta bra att testa några spel innan man köper för mycket. Valet av färg på utrustningen gör mycket när det kommer till hur lätt man blir upptäckt i skogen.

I övrigt så har vi många nya spelare och det är bara att dyka upp. Många kommer helt utan utrustning de första spelen och kör med ett av föreningens lånekit. I detta fallet verkar du vara mer förberedd än många.

Det är bara att skriva upp sig på ett spel och dyka upp. Sömdagsspelen som vi brukar kalla de enklare återkommande veckospelen är inte särskilt "hardcore" alls utan är mest för att folk ska få lite motion och kunna koppla ifrån vardagen lite.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Intresserad Nybörjare
InläggPostat: 08 jun 2018, 16:38 
Offline

Blev medlem: 07 jan 2018, 21:56
Inlägg: 13
Förnamn: Mikael
Efternamn: Andersson
Jag är också rätt ny(spelat två gånger med vsaf), det är absolut inga problem att bara komma dit och säga hej till lite random folk och vara med och spela. :)

Klart du ska vara med, sjukt kul!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010