Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 15:06

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Är denna bra?
InläggPostat: 18 aug 2016, 14:13 
Offline

Blev medlem: 17 aug 2016, 10:02
Inlägg: 3
Förnamn: Paulus
Efternamn: Hartikainen
Hallå! Jag har tänkt att köpa King Arms SiG 556 Shorty och jag undrar om det är rätt val och om det är de så undrar jag också om vad för batteri och batteri laddare jag ska köpa (den kommer inte med batteri eller batteri laddare)
Tack i förväg :D

Jag vet inte om man får lägga till länkar men här kommer en http://www.kingarms.com/product_detail.php?id=207#

// admin kan ta bort om man inte får


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Är denna bra?
InläggPostat: 18 aug 2016, 15:21 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
De flesta bössor fungerar hyfsat i originalutförande men kan vara olika svåra att uppgradera beroende på kvalité och toleranser i de interna delarna. Jag har aldrig hört särskilt mycket gott om Kingarms men inte heller särskilt mycket negativt.

Förslaget är att du köper den bössan som tilltalar dig mest men behåller den i origianlutförande tills dess att du köpt ytterligare en bössa som du sedan kan börja laborera med. Då har du garderat dig för ev. nybörjarmisstag.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Är denna bra?
InläggPostat: 18 aug 2016, 22:50 
Offline

Blev medlem: 17 aug 2016, 10:02
Inlägg: 3
Förnamn: Paulus
Efternamn: Hartikainen
Tackar Tackar, undrade bara om batteri och laddare med, har hört av några att LiPo är bra


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Är denna bra?
InläggPostat: 19 aug 2016, 09:21 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18
Inlägg: 1651
Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Självklart får du lägga till den typen av länk om du söker info/hjälp ang produkt.
LiPo är the shizznit, så kör på det. 7,4 eller 11,1 är väl det vanligaste. När du köper laddare, så köp inte de där billiga snabbladdare, de är och förblir skräp som dessutom pajar dina batterier i hastigt tempo. Köp en ordentlig laddare från början av. De är inte super-billiga (dock inte heller super-dyra), men de sparar dig tid, pengar och frustration i längden.

King Arms är helt OK, har 2 stycken av deras själv. Det är inte de bästa bössarna jag har ägd I originalutförande), men de är långtifrån dåliga. Min ena är nästan standard och trimmad till CQB (ende jag bytte var hophus och pipa) den andra är Auto B trimmad, den har då också fått mycket kärlek för att den ska gå bra i det utförande.

_________________
7.62, When diplomacy fails.
-Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Är denna bra?
InläggPostat: 19 aug 2016, 23:54 
Offline

Blev medlem: 17 aug 2016, 10:02
Inlägg: 3
Förnamn: Paulus
Efternamn: Hartikainen
Man får tacka Voodoo!
Jag har bara en till fråga, ( I'm a noob xD ) det är så att när jag va på ett vsaf spel en gång så snackade en av dem som var där om en sak som hette "mosfet" och att man typ "måste" ha en för att inte förstöra sitt vapen och ens batteri. Då tänkte jag köpa en 11,1 LiPo och undrade om det här är en pålitlig mosfet http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... ossr-22762 och så undrar jag vad som krävs att installera en sådan här Mosfet


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Är denna bra?
InläggPostat: 20 aug 2016, 08:14 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18
Inlägg: 1651
Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Så lite så, alla var vi gröna nångång.

Har inte den Mosfet'en själv men har hört bra saker om den. Man "måste" inte ha den, men det är väldigt bra att ha den, särskild om man ska köra lite kraftigare batteri (som 11.1).
Det går att installera den själv, du behöver en bitsmejsel m diverse bits, lödkolv+tenn, kablar och så behöver du kunna ta isär o sätta ihop din gearbox.

Inte helt enkelt att göra, så är du osäker, skaffa hjälp. Röda har en mekaniker som säkert kan fixa det åt dig, hör med dem bad det skulle kosta.
Alternativt så inväntar du en mekkväll (kommer upp i kalendern då o då) och så kan du ta med dina prylar dit, finns alltid folk som kan o vill hjälpa.

Men du behöver inte stressa med att få det gjort, du tar inte sönder ditt vapen så fort att du behöver den med en gång, det kräver längre tids slitage. Spel med ditt vapen först och känn efter om det finns annat du vill uppgradera, det är lika så bra att ta det samtidigt som du installerar Mosfet'en.

_________________
7.62, When diplomacy fails.
-Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Är denna bra?
InläggPostat: 20 aug 2016, 21:10 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 dec 2012, 10:39
Inlägg: 427
Förnamn: Jonathan
Efternamn: W
tips är att inte köra ett 11.1 lipo om du inte har uppgraderat bössan då kommer den att rasa under ditt första spel högst troligt. kör på 7.4 lipo. som folk säger kör den som den är först, att installera mosfet innebär att du måste ta isär bössan och gearboxen vilket inte är det enklaste om man aldrig gjort det förut.

det folk menar att man "måste" ha mosfet är att efter en lång tids användade kommer kontakterna i switch assemblyt (dom som ger kontakt när du trycker på avtryckare) bli dåliga men absolut inget du kommer märka av på lång tid. använder du 11.1 däremot så kommer dom slitas mkt fortare. Yellow_Flash_Colorz_PDT_02

_________________
Jompa
Happy Lemon
Styrelseledamot VSAF


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010