Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 16:22

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Gröngöling letar ny bössa för CQB
InläggPostat: 07 apr 2016, 19:41 
Offline

Blev medlem: 26 dec 2015, 04:30
Inlägg: 8
Ort: Göteborg
Förnamn: Victor
Efternamn: Wennerström
Min nuvarande bössa skjuter mellan 125-130m/s och kan inte köra inomhus eller på vissa banor med den.

Var först inne på att köpa en m9 eller liknande men kom fram till att en riktig bössa hade vart roligare. Dem måste inte kosta så mycket mer än vad jag tänkt mig samtidigt som man kan låna ut den till vänner. Snurrade in på p90 eller AUG.
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... g-a3-17545
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... ical-31685

Jag har alltså ingen koll på vilken hastighet jag ska gå efter. Är just nu kluven mellan vapnen då AUG är ett riktigt snyggt vapen med endast (?) skjuter 100m/s medans p90 har 110-115m/s. Skulle någon som har lite mer erfarenhet möjligen kunna bidra med lite kunskap? :wink:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Gröngöling letar ny bössa för CQB
InläggPostat: 07 apr 2016, 19:48 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 okt 2012, 16:18
Inlägg: 687
Ort: Hovås
Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
En cqb bössa får max gå 100m/s inom VSAF regelverk som de flesta banorna använder.

Ang. bössa är det ju alltid en fördel att köpa en liknande bössa som man har som skogsbössa, dels för magasin och batteri redan finns dels lättare att låna ut till kompisar och kasta magasin till varandra

_________________
There's 52 ways to murder anyone! One or two are the same and they both work as well


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Gröngöling letar ny bössa för CQB
InläggPostat: 07 apr 2016, 19:58 
Offline

Blev medlem: 26 dec 2015, 04:30
Inlägg: 8
Ort: Göteborg
Förnamn: Victor
Efternamn: Wennerström
Tack för snabbt svar!

Om 100m/s är det högsta tillåtet så blir aug valet, tänker mig dock att detta kommer påverka hur den spelar utomhus negativt. Någon som har ett vapen med liknande hastighet som kan ge lite konkreta exempel så jag vet vad jag kan förvänta mig av den? Kommer de endast bli användbar för inomhus spel?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Gröngöling letar ny bössa för CQB
InläggPostat: 07 apr 2016, 20:05 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 okt 2012, 16:18
Inlägg: 687
Ort: Hovås
Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Stirra dig inte blind på utgångshastighet på bössorna, de går att skjuta lång och rakt med en bössa som skjuter låg hastighet.

Finns många cqb bössor som skjuter längre än 130trimmade bössor.
Finns många som spelar med cqb trimmade bössor i skogen

_________________
There's 52 ways to murder anyone! One or two are the same and they both work as well


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Gröngöling letar ny bössa för CQB
InläggPostat: 08 apr 2016, 09:22 
Offline

Blev medlem: 16 dec 2011, 08:40
Inlägg: 82
Förnamn: Henrik
Efternamn: A
Länge sen jag spelade nu och lite dålig koll på vad som hänt det senaste året drygt, men en favorit är TM Nextgen. Har CQB-trimm och skjuter ändå långt och rakt.

Dyrare än vanliga AEG och inte lika raffinerade som PTW osv. Men väldigt tillfredställande att spela med överlag pga enkelheten.

Sista skottspärr och lättare rekyl är trevliga bonusar.

Funkar perfekt ur kartong. Inga mods behövs. Man behöver inte ens byta ut Tamiya-kontakterna då det är så lite ström som behövs för att driva dom. Köp till ett 7,4 (2S) lipo med Tamiya kontaker och några extra mag och du är good to go. Viktigt att påpeka att du ska låta bössan vara som den är tills den går sönder. Först då börjar du skruva i den och ändra saker.

Att du ska köra med 7,4V lipo (eller det 8,4V NiHy du får med) och inte 11,V är att det behövs inte mer än 7,4 samt att du sliter mindre på kontaktytorna för avtryckaren i gearboxen. Ytterligare sliter du ju uppenbart mindre på kuggar osv.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010