Aktuellt datum och tid: 20 apr 2024, 09:13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ny arrangör. Tips.
InläggPostat: 21 mar 2016, 18:56 
Offline

Blev medlem: 02 jun 2013, 11:00
Inlägg: 52
Förnamn: Carl
Efternamn: Lundgren
Hej.

Jag ska snart flytta tillbaka till Götet och funderar då på att börja arrangera spel. Mest för att jag har massa idéer som jag vill testa. har en skogsmark som jag kommer att börja arrangera på. ni som har erfarenhet? vad är viktigt att tänka på som arrangör?

vilka mer "större" arrangörer finns kvar? hur gjorde ni i vsaf för att bli så stora som ni är? vad fick folk att komma tillbaka till er? jag tänkte börja med något litet för att få in rutinerna och skaffa min förening ett namn för att sedan förhoppningsvis göra lite större spel.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny arrangör. Tips.
InläggPostat: 21 mar 2016, 22:37 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 apr 2015, 20:44
Inlägg: 60
Förnamn: Christer
Efternamn: G
Kul som tusan att du vill arrangera spel, och om det är i närheten av götet är det ju helt fantastiskt!
Jag har själv bara spelat i knappt ett år så vad det gäller erfarenhet har jag inte mycket att tillföra är jag rädd. Däremot skulle jag gärna komma med ett önskemål, och det är flerdagarsspel. Jag tycker det skulle vara skitkul att köra spel en hel helg och göra olika uppdrag, bo i armétält, käka konserver och allt som hör till.
Det skulle med säkerhet komma folk från både när och fjärran.

_________________
Drakon Jàstreb

– To learn patience you got HAVE patience.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny arrangör. Tips.
InläggPostat: 22 mar 2016, 08:15 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 28 okt 2009, 20:49
Inlägg: 343
Ort: Ytterby
Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Toppenkul att du vill arrangera spel, och att du har tillgång till en skogsmark att göra det på! Alltid roligt med fler spel, fler arrangörer och nya ställen att spela på.

Mindre spel arrangeras ju av diverse VSAF-medlemmar nästan varenda söndag i Bergsjön, så om du hakar på ett par sånna så får du säkert en inblick i vad som funkar och hur det hanteras.

Annars arrangerar ju Sea Shepherds storspel på Container Yard som är otroligt väl organiserade, men de är ju ett dussin folk som hjälps åt med allt.

Bogartpojkarna arrangerar ju ofta i Bockaby och numera även i Stråssa. Ävende är väl ett gäng som hjälps åt.

Skuttis arrangerar ju Skroten då och då, och har väl hjälp av olika vänner.

Mitt råd är väl att inte underskatta arbetet med att arrangera större spel. Det är mycket som skall göras, samordnas och fixas innan och på plats - så det är bra att vara flera personer som sköter olika uppgifter. Inget kul om man har storslagna planer, men man inte hinner med allt på plats (chrona alla spelares vapen, ta betalt, svara i telefon när strulpellar ringer med frågor, kuta runt i skogen och förbereda missions, osv).

Vet inte om du arrangerat förut? Men om du vill testa lite idéer så behöver du ju bara vara medlem i VSAF så kan du testa att lägga upp ett eget spel i VSAF's regi i Kalendern nån ledig söndag - och testa?

_________________
SG-13


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny arrangör. Tips.
InläggPostat: 18 apr 2016, 20:00 
Offline

Blev medlem: 02 jun 2013, 11:00
Inlägg: 52
Förnamn: Carl
Efternamn: Lundgren
tack för all info killar. ska nog bli medlem i vsaf och testa arrangera i bergsjön först då om man får :)

arrangerar bogart eller sea shepards något skogsspel?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010