Aktuellt datum och tid: 18 apr 2024, 07:40

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tips för en nybörjare?
InläggPostat: 24 feb 2016, 16:49 
Offline

Blev medlem: 24 feb 2016, 01:35
Inlägg: 3
Förnamn: Erik
Efternamn: Hermansson
Tjena.

Blev medlem på sidan igår då jag hänvisades hit.

Är sjukt intresserad av att börja med Airsoft men vet inte hur jag ska gå till väga, vilken vapensort jag ska köpa med mera. Har ni några tips och idéer om detta? :D :D

/Zoidberg


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tips för en nybörjare?
InläggPostat: 24 feb 2016, 17:02 
Offline

Blev medlem: 07 mar 2015, 21:41
Inlägg: 37
Ort: Mölnlycke
Förnamn: Mattias
Efternamn: Stenqvist
Börja med att spela i vanliga kläder (typ hoodie och mjukbyxor) och kör med VSAFs lånekitt. Fråga runt bland de andra på spelen om du får känna och klämma på deras så du får en uppfattning om vad som finns.

Efter det kan du börja köpa in dina egna saker imo.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tips för en nybörjare?
InläggPostat: 24 feb 2016, 17:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 09 apr 2014, 16:39
Inlägg: 122
Ort: Göteborg
Förnamn: Oscar
Efternamn: Jägerby
välkommen till forumet och till våran härliga hobby vill jag börja med.
frågan du ställer kan bara du svara på för ingen annan än du vet vad för inriktning du är intresserad av, så vad föredrar du? M4, AK, G36, AUG mm?
finns otroligt mycket att välja i mellan så du får nog fundera på vad du vill, kan rekommendera dig att åka ner till röda stjärnan för att klämma o känna på lite olika vapen, du får även en nybörjarrabatt där så for du blir medlem i vår förening på 10-15% (minns inte) men innan du börjar spendera en massa pengar tycker jag att du borde komma ut på ett av våra söndagsspel i bergsjön för att känna av om detta är något för dig, det finns lånebössor i föreningen som du kan låna utan kostnad och ger dig även chansen att snacka med folket som är ute och spelar, kan lova dig att alla är trevliga och bits inte så va inte rädd för att gå fram och snacka o ställa frågor mm, det brukar mer uppskattas då dem flesta gillar att skryta lite :)

_________________
Råttjägarna


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tips för en nybörjare?
InläggPostat: 24 feb 2016, 17:17 
Offline

Blev medlem: 24 feb 2016, 01:35
Inlägg: 3
Förnamn: Erik
Efternamn: Hermansson
Huntervillage skrev:
välkommen till forumet och till våran härliga hobby vill jag börja med.
frågan du ställer kan bara du svara på för ingen annan än du vet vad för inriktning du är intresserad av, så vad föredrar du? M4, AK, G36, AUG mm?
finns otroligt mycket att välja i mellan så du får nog fundera på vad du vill, kan rekommendera dig att åka ner till röda stjärnan för att klämma o känna på lite olika vapen, du får även en nybörjarrabatt där så for du blir medlem i vår förening på 10-15% (minns inte) men innan du börjar spendera en massa pengar tycker jag att du borde komma ut på ett av våra söndagsspel i bergsjön för att känna av om detta är något för dig, det finns lånebössor i föreningen som du kan låna utan kostnad och ger dig även chansen att snacka med folket som är ute och spelar, kan lova dig att alla är trevliga och bits inte så va inte rädd för att gå fram och snacka o ställa frågor mm, det brukar mer uppskattas då dem flesta gillar att skryta lite :)



Tack för ett välskrivet svar.

Om jag vill ansöka redan i helgen om ett spel, hur går jag tillväga? :D

Edit: Var nere vid affären igår och fick hålla i en del vapen, Gillade främst AUG och Mp5 :p


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tips för en nybörjare?
InläggPostat: 24 feb 2016, 17:44 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 09 apr 2014, 16:39
Inlägg: 122
Ort: Göteborg
Förnamn: Oscar
Efternamn: Jägerby
Zoidberg skrev:
Huntervillage skrev:
Om jag vill ansöka redan i helgen om ett spel, hur går jag tillväga? :D

Edit: Var nere vid affären igår och fick hålla i en del vapen, Gillade främst AUG och Mp5 :p


Allt du behöver veta står i kalendern, för tillfället finns det inget spel uppe men oroa dig inte det kommer, det är fåtal söndagar det inte är spel per år så håll utkik dem närmsta dagarna.
allt du gör är att klicka in på spelet i kalendern och anmäla dig, efter det är det bara dyka upp vid samlingstiden, har du svårt att hitta rätt ska det finns någon karta som förklarar hur man ska gå till platsen.
just nu har vi lite problem med parkeringsplatser då vi blev av men vårar gamla men tror att vi löst en tillfällig, finns en tråd mer angående det.
tror om man ska hitta som ny så är det nog smidigast att kolla efter vattentornet som man ser från vägen när man börjar närma sig och gå till den, samlingsplatsen är ca 100 ifrån den.

angående mp5 och aug så är det smidiga plattformer då det är V3 och V2 lådor i dem viket är dem vanligaste, detta innebär att det är lätt att uppgradera dem då det finns delar till dem som finns på röda, kan ju för övrigt säg att det inte är så vanlig att folk använder sig utav dem bössorna, men absolut inte problem

_________________
Råttjägarna


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tips för en nybörjare?
InläggPostat: 24 feb 2016, 17:57 
Offline

Blev medlem: 24 feb 2016, 01:35
Inlägg: 3
Förnamn: Erik
Efternamn: Hermansson
Då dyker man bara upp och betalar på plats eller måste man så att säga, ansöka på i kalendern innan och säga om man behöver låna?
:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tips för en nybörjare?
InläggPostat: 24 feb 2016, 18:29 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 09 apr 2014, 16:39
Inlägg: 122
Ort: Göteborg
Förnamn: Oscar
Efternamn: Jägerby
Du anmäler dig i klaendern sedan är det bara dyka upp på plats, dem flesta tar swish och är det så så står det oftast i spelbeskrivningen annars cash.
Vad jag vet så är det bara spunk som har lånebössorna så pm:a honom om du vill låna

_________________
Råttjägarna


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010