Aktuellt datum och tid: 18 apr 2024, 07:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Skroten 2016 -
InläggPostat: 10 feb 2016, 06:58 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 dec 2012, 10:39
Inlägg: 427
Förnamn: Jonathan
Efternamn: W
Jag hade gärna sett att det endast var cqb på dessa spel och kanske endast semi, fullauto på understödsbössor endast.

Auto A känns onödigt då man oftast är i strider på väldigt nära håll. Är väldig vanligt att när folk blir "överraskade" runt ett hörn så trycker dom av avtryckaren av ren reflex även om dom har Auto A.

Själv spelar jag alltid cqb på dessa spel då jag ej ser en mening till högre trim. :D

_________________
Jompa
Happy Lemon
Styrelseledamot VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skroten 2016 -
InläggPostat: 10 feb 2016, 09:25 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00
Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Jag tror jag förstår tanken med semi-only, men vill påpeka att det kraftigt gynnar vältrimmade high-endbössor med ordentligt inställt sikte, dvs erfarna spelare. Nybörjare skjuter oftare fullauto och riktar sedan efter strålen, och deras single fire har ofta lägre rof. Jag vet inte hur många nybörjare det är på skroten, men det brukar i alla fall vara ett gäng med lånade bössor tror jag.

_________________
-Janusz -
Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skroten 2016 -
InläggPostat: 10 feb 2016, 09:50 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 dec 2012, 10:39
Inlägg: 427
Förnamn: Jonathan
Efternamn: W
Förstår hur du tänker Januzs dock ser jag det inte som en nackdel att även nybörjare får skjuta semi, min tanke är att göra spelen säkrare och mer dynamiska. självklart kommer det gynna någon som har ett inställt sikte och träffar på första skottet men så kommer det även vara om man kör fullauto också, en mer erfaren spelare med ett bra inställt sikte kommer antagligen skjuta ut en mer oerfaren spelare utan sikte först i dom flesta fallen. Som i vilken sport som helst så får man träna för att bli duktigare.

Går att jämföra med vilken inomhusbana som helst där man spelar semi endast och cqb krav på alla bössor, har inte märkt av att nån nybörjare har haft nån nackdel jämfört med en erfaren spelare.

Sen det med high-endbössor nja kanske om man jämför en aeg mot en hpa bössa så kommer du kunna skjuta snabbare med hpabössan. Om man jämför min lillebrors m4 cyma med 100fjäder mot min PTW så skjuter inte PTW många fler kulor i sekunden när man semi petar.

Tanken är inte att man ska skjuta så många kulor som möjligt på kort tid utan att folk ska se en anledning till att bli duktigare och inte behöva mejja ner en motspelare med ett helt magasin med kulor på fullauto utan ett eller två semiskott räcker.

_________________
Jompa
Happy Lemon
Styrelseledamot VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skroten 2016 -
InläggPostat: 10 feb 2016, 11:15 
Offline

Blev medlem: 13 aug 2012, 19:45
Inlägg: 490
Förnamn: Anders
Efternamn: R
Jag håller med Jompa, hade inte kunnat säga det bättre själv!

_________________
"The strength of the team is each individual member. The strength of each member is the team."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skroten 2016 -
InläggPostat: 10 feb 2016, 11:48 
Offline

Blev medlem: 16 maj 2011, 18:19
Inlägg: 164
Förnamn: Linus
Efternamn: Persson
Instämmer till Jompa med, tycker själv är full auto i cqb är bara för folk som inte kan sikta , spray and pray. Plus att de blir mer dynamisk spel och spelare kan trycka på lättare istället för att springa in i en 30 bollars skur varje gång.

Samt med cqb trim slipper de allt för många strider från långt avstånd då de lite förstör cqb miljöer.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skroten 2016 -
InläggPostat: 10 feb 2016, 13:31 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 01 jan 2013, 18:07
Inlägg: 102
Förnamn: Jonny
Efternamn: Kraft
Jompas ide är jonnyproved

_________________
"Man får bättre hop om du böjer pipan"
"Bättre att limma magasin i brunnen för att slippa vobbel"
"Limma ihop upper och lower funkar också bra"

- Honken, happy lemon mekaniker


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skroten 2016 -
InläggPostat: 13 feb 2016, 18:51 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 30 apr 2014, 12:02
Inlägg: 192
Ort: Göteborg
Förnamn: Adam
Efternamn: Muzur
äsch, sikte? Russia dont need sikte becuzse kulor går wher I tell dem to!

_________________
Callsign: DJ

He Conquers, Who Conquers Himself


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skroten 2016 -
InläggPostat: 29 mar 2016, 15:08 
Offline

Blev medlem: 29 mar 2016, 14:24
Inlägg: 20
Förnamn: Pontus
Efternamn: Andersson
hej alla! jag och 2 andra sitter och är riktigt taggade på att börja me airsoft och kommer förmodligen bli så att vi köper oss varsin bössa iår.

Men tänkte bara kolla om det finns möjlighet till att hyra/låna varsitt gevär här på skroten? hade varit kul o testa på innan man köper grejer tänkte vi!

Edit* såg nu att jag kollade helt fel datum! men har samma fråga för framtida planer :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skroten 2016 -
InläggPostat: 29 mar 2016, 16:03 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 maj 2013, 14:38
Inlägg: 387
Ort: Göteborg
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Dock så ser jag att full auto kan vara en taktisk möjlighet till att håll nedhållande eld, det funkar även med en cqbbössa, behöver inte vara understöd...! Lyckas man kordinera sina vänner så kan ett par flanka fienden medans några lägger just nedhållande eld. Cqb är cqb, känns inte så mycket vits med att gå in och peta i om det enbart får vara semi eller auto tycker jag.

Även om inte jag är världsbäst på denna sport så skjuter jag oftast semi i vilket fall


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skroten 2016 -
InläggPostat: 29 mar 2016, 16:17 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 maj 2013, 14:38
Inlägg: 387
Ort: Göteborg
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
... Och är inte olika typer av strider en stor del av speldynamiken? Det är just i stunder man behöver improvisera för att tex ta sig runt en/ett par campande spelare som matar auto mot en alt ha en bra taktik för tex sib-miljöer som skroten till stor del är. För min del låter det mer enformigt att de lag som besitter den ena eller andra skillsen skulle få ett övertag pga miljön.

Är fullt medveten om att man som ny ev reflektmässigt går med sin bössa med eldläget på auto och har sjukt hög adrenalin när man smyger runt hörn. Det är nog dock något som lägger sig relativt fort och man börjar nog inse nackdelarna med att köra auto hela tiden.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skroten 2016 -
InläggPostat: 29 mar 2016, 17:47 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 maj 2015, 21:13
Inlägg: 50
Ort: Göteborg
Förnamn: Heli
Efternamn: Heiskari
Bild
Citera:
Tanken är inte att man ska skjuta så många kulor som möjligt på kort tid utan att folk ska se en anledning till att bli duktigare och inte behöva mejja ner en motspelare med ett helt magasin med kulor på fullauto utan ett eller två semiskott räcker.


100% agree! Använde bara semi på Container Yard och jag måste säga, att det funkar bra där och man lär sig att koncentrera bättre. (Forest is different case)

EDIT:
Men.. Jag tycker att det är ok att ha Auto A, för att du kan ha pistol med dig för CQB.

Och... varför skjuter man med auto, när man får 5-6 träff i låret i alla fall från 5m distans? Ju... det här ser det ut efter NIO dagar! :roll: Thank good it was not on my face :shock: :lol:

(Bruise radius 12cm: 5-6 träff)
Bild

PS: I don't mind bruises, but this felt unnecessary.

_________________
Mårran från Finland. Äter järn och skiter kätting.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010