Aktuellt datum och tid: 18 apr 2024, 14:12

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bodefjord. Ny och färskskadad.
InläggPostat: 12 jun 2015, 15:13 
Offline

Blev medlem: 04 jun 2015, 19:02
Inlägg: 3
Förnamn: Richard
Efternamn: Bodefjord
Hej, jag antar att det är här jag ska lägga upp sådanahära saker. Jag heter Richard Bodefjord, och var med förra Lördagen. Jag tänkte att jag skulle göra min första forumpost, samt en uppföljning.

Det tog tid att göra detta inlägg, som vilket kanske märks, men det är för att jag först nu blev uppringd angående den tiden jag ville veta.
Så, för en sammanfattning först:
Jag spelade med på Lördag, var med några trevliga grabbar medans vi strök i skogen. Vid ett tillfälle när vi blev nedskjutna så sprang jag för kung och fosterland, och råkade landa fel. Detta tyckte inte mitt knä var roligt, varav jag inte kunde gå ordentligt på benet efteråt, och blev hjälpt till spawn. Där satt jag ut spelet, varav jag sedan blev hjälpt vidare till bilarna av Kjelltofts, då jag inte kunde vid det här laget gå på mitt (högra) ben.
Swom swom, jag bestämmer mig efter rådfrågande att vänta tills morgondagen för att se om det blir bättre. Det blir det inte.

Så, med det förklarat så är det dags för uppföljningen!
Söndag så gick jag till akuten och spenderade 6 timmar ungefärligen på att få reda på att det var "mycket troligt korsbandsskada". Jag har nu åmat mig hemma, och just idag så ringdes det och sades att den 25:e så ska jag till på en läkarundersökning, och innan dess ska jag ha gjort en magnetröntgen. Om man fick en MR tid direkt vid första undersökningen så skulle det vara ett tecken på att doktorn är ganska säker på att ens knä är mos.

I alla fall, det leder oss till dagens läge. Jag sitter här och skriver med två kryckor brevid mig. Jag kan lägga vikt på benet, men inte direkt böja det hur jag vill, vilket är lite tråkigt.
Kanske verkar lite slumpmässigt, men tänkte jag skulle göra ett första inlägg, och det är lite roligare än hej, jag är Sven på 13 vårar. Också så det var hur allvarlig min skada var, för de som var närvarande. Oavsett förkunskap, så hoppas jag ni har det bra där ni är! Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
//Labcat


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bodefjord. Ny och färskskadad.
InläggPostat: 12 jun 2015, 19:24 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00
Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Oj, shit, synd om dig. Det där var verkligen illa. Hoppas du blir bättre.

_________________
-Janusz -
Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bodefjord. Ny och färskskadad.
InläggPostat: 12 jun 2015, 20:23 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 feb 2013, 17:46
Inlägg: 134
Ort: Rätt sida älven
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: G
Jag vet hur det känns Richard, min menisk gick sönder på mitt första Airsoft spel.
Hoppas det blir bra efter omständigheterna, jag lider med dig.
Men kul att du har hittat Airsoft! Låt inte detta döda ditt intresse, finns många aspekter av Airsoft spelandet som inte kräver att man spelar!

Med vänlig hälsning,
Carl-Johan


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bodefjord. Ny och färskskadad.
InläggPostat: 13 jun 2015, 12:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 apr 2011, 20:01
Inlägg: 303
Ort: Gööööteborg
Förnamn: Arvid
Efternamn: Berg
Fy fasen va drygt att ha det på sitt första spel! om du ändå vill ha något kul airsoftrelaterat att göra kan du ju försöka ta dig till mekkvällarna i alla fall, tror det kanske blir en på tisdag, vi pratade om det på onsdagsspelet i alla fall. jag hjälper gärna till att lära ut airsoftmekande, så att du tills du kan spela igen kan lösa alla de roliga bössrelaterade problem man kan få som airsoftare :)

_________________
"Det är svårt när det är svårt"
PKM Abuser / PTW Destroyer
Drakon Jastreb


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bodefjord. Ny och färskskadad.
InläggPostat: 13 jun 2015, 21:20 
Offline

Blev medlem: 04 jun 2015, 19:02
Inlägg: 3
Förnamn: Richard
Efternamn: Bodefjord
Tack för omtanken alla! Jag kollade mitt ben idag igen, och då trodde han inte att det var korsbandsskada. Bra när läkare är överens. ;)
Mekande? När, var, hur, wat? Som de så väl sjunger: Tell me more, tell me more, tell me more!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bodefjord. Ny och färskskadad.
InläggPostat: 14 jun 2015, 06:35 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 apr 2011, 20:01
Inlägg: 303
Ort: Gööööteborg
Förnamn: Arvid
Efternamn: Berg
mekkväll ligger uppe i kalendern!

_________________
"Det är svårt när det är svårt"
PKM Abuser / PTW Destroyer
Drakon Jastreb


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bodefjord. Ny och färskskadad.
InläggPostat: 11 jan 2016, 16:24 
Offline

Blev medlem: 04 jun 2015, 19:02
Inlägg: 3
Förnamn: Richard
Efternamn: Bodefjord
Som spöket av era brutna nyårslöften så återkommer jag nu, för att göra en o-necro necro. Tekniskt sett är det en uppdatering! Efter ha gått igenom de 7 faserna av sorg, och fått ett ganska så funktionabelt benpar, så kommer jag nog snart kunna vara ganska så aktiv, men jag får meka ihop min billiga Famas till en något att använda! Mekdagar välkomnas, då jag skulle behöva en kickstart för att lära mig fixa den. Kollade kalendern och såg inget, så jag är på ett slags djupt vatten i barnpoolen.
Cheerio,
Richard!

EDIT: Just det, för att besvara eventuella frågor:
Ja, det var korsbandet.
Famasen gick på 2.2k, och jag fick gearboxen ersatt. För vad till vilken vet jag inte, men innan låste den sig var tredje skott ungefär, genom att den antagligen dubbelladdade, (man löste det då genom att ta av magasinet, så föll den extra kulan ut.) Men jag vet inte säkert, det kunde varit hop-uppen med. Har inte testat den sedan dess, annat än som cosplay prop.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010