Aktuellt datum och tid: 19 apr 2024, 08:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Uppgradera Ak5c ver. 2
InläggPostat: 29 maj 2015, 19:50 
Offline

Blev medlem: 29 apr 2015, 18:03
Inlägg: 16
Förnamn: Robert
Efternamn: Wunsch
Har en vän som försökt spela med "G&G Ak5c version 2" men tyvärr har den strulat från dag ett (köptes nytt) :cry: Matningen har varit boven framförallt och det som stör mig var att efter en del modifieringar som en avkortat skruv, uppborrning av feed port och lite annat så har den funkat bättre om än dock tyvärr inte tillräckligt bra!!! :cry: Hur det nu kommer sig att dessa uppgraderingar behöver göras på en ny bössa som dessutom är i version 2 av sin tillverkningsfas lämnar jag åt andra! PUST!!!

Men nu till det roliga eftersom jag älskar detta vapen trots allt så är planen att hjälpa honom att modifiera det till det bättre så vad kan man göra, tips på bra trådar eller annat så man kan få det att funka grymt och gå riktigt bra :D :D


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppgradera Ak5c ver. 2
InläggPostat: 29 maj 2015, 22:50 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 sep 2012, 19:43
Inlägg: 131
Förnamn: Manli
Efternamn: Phu
Jag byte 2 saker, fjäder Guarder 110 och Cylinder type B, detta gav 127m/s 0.2g :P kör dock med 0.28g, funkar galant ;)

Hade också matningsproblem, jag löste genom att lägga en oring mellan platan och det lila "rörets" så att det skulle trycka fram gearboxen med knappt 1-2mm då man drog i 'kolv skruven', för detta hade potential att luta gearboxen och nozzle blir aning snett.

Skar även runt hopup chamber samt feed outport röret där emellan för att de det ett vinkel, för jag märkte att ibland fastnar kulor där :S

Jag fixade det nyligen, ehh tråkigt att jag inte filmnade modiferingen utan bara test skjutning att det fungerar xD

https://www.youtube.com/watch?v=t85CZp-J0F4

https://plus.google.com/b/1161567203001 ... 0135420460


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppgradera Ak5c ver. 2
InläggPostat: 30 maj 2015, 11:57 
Offline

Blev medlem: 29 apr 2015, 18:03
Inlägg: 16
Förnamn: Robert
Efternamn: Wunsch
Scipli skrev:
Jag byte 2 saker, fjäder Guarder 110 och Cylinder type B, detta gav 127m/s 0.2g :P kör dock med 0.28g, funkar galant ;)

Hade också matningsproblem, jag löste genom att lägga en oring mellan platan och det lila "rörets" så att det skulle trycka fram gearboxen med knappt 1-2mm då man drog i 'kolv skruven', för detta hade potential att luta gearboxen och nozzle blir aning snett.

Skar även runt hopup chamber samt feed outport röret där emellan för att de det ett vinkel, för jag märkte att ibland fastnar kulor där :S

Jag fixade det nyligen, ehh tråkigt att jag inte filmnade modiferingen utan bara test skjutning att det fungerar xD

https://www.youtube.com/watch?v=t85CZp-J0F4


https://plus.google.com/b/1161567203001 ... 0135420460


:D Får börja med detta då :D Vet du om det finns mer optionsdelar? Klurar på att byta till precionspipa och allt sånt Yellow_Flash_Colorz_PDT_07


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppgradera Ak5c ver. 2
InläggPostat: 30 maj 2015, 15:03 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 sep 2012, 19:43
Inlägg: 131
Förnamn: Manli
Efternamn: Phu
Jag är ganska säker att det reda sitter en 6.03 press pipa, sedan tycker jag personligen om G&G gummi :P får rätt bra räckvidd och precision.

För en gång skulle gav G&G en bra motor till skillnad till de andra modeller jag har haft xD Kuggarna, pistong 1 stål tand, aluminum huvud känns väldigt high quality :P

Kanske byta det plastiga cylinder huvud till en Aluminium sådan, v2.

Tycker inte det är nödvändigt och byta ut massa, kanske byta endast om ngt har halverat.


; :-P


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010