Aktuellt datum och tid: 16 apr 2024, 17:40

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ny med oflyt
InläggPostat: 26 maj 2015, 22:34 
Offline

Blev medlem: 23 maj 2015, 22:10
Inlägg: 28
Ort: Bergsjön
Förnamn: Victor
Efternamn: Eriksson
Hejsan!

Är en gammal paintball spelare, som blivit nyligen intresserad av airsoft.
Jag beställde mig en pickadoll.
En Heckler & Koch Usp Tatical, När den kom med posten vart jag som ett barn på julafton, men den känslan varade inte så länge som jag hade trott.
Tack vare kärrings hund med energi till hundra råkade han dra pickadollen i golvet.

Så de ''bakre'' eller vad man nu säger, är så dåligt på sånt här eller vad man kallar det. iallafall ovanför saftey/singel/full spärren sitter ett ''sikte'' den åkte av iallafall så plast plattan som skruven håller den satt kvar i pistolen, så kolven kanske man kallar den åkte aldrig hela vägen tillbaka samt den stanna. till slut fick jag ut så mycket plast så att den åker fram och tillbaka. allting löst tänkte jag, men nu ''vägrar'' den äta kulor... det låter bara men kommer inget :P
hur som helst, finns det någon vänlig själ som kan hjälpa eller vet någon som kan. ingen lust att behöva lägga 1300:- igen bara efter 12 timmars användning..
Såg även att ni spelar på söndagar, hade tänkt bli med ut denna söndag som kommer 31/5

Med vänlig hälsning,
Vic


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny med oflyt
InläggPostat: 26 maj 2015, 22:40 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 apr 2013, 15:00
Inlägg: 334
Ort: Tjörn
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Svårt att veta utan att titta på pistolen känner jag rent spontant. Men ta med den och visa några veteraner så hjälper dom dig säkert så gott dom kan på söndag.

Annars är det ju spel imorgon, happy lemon killarna som arrar är ganska duktiga på att meka så ta med den imorgon och få lite tips av dem.

Eller så tar du med den till Röda stjärnans butik och frågar dom om råd.

Välkommen till hobbyn:)

_________________
Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny med oflyt
InläggPostat: 26 maj 2015, 22:46 
Offline

Blev medlem: 23 maj 2015, 22:10
Inlägg: 28
Ort: Bergsjön
Förnamn: Victor
Efternamn: Eriksson
zemet skrev:
Svårt att veta utan att titta på pistolen känner jag rent spontant. Men ta med den och visa några veteraner så hjälper dom dig säkert så gott dom kan på söndag.

Annars är det ju spel imorgon, happy lemon killarna som arrar är ganska duktiga på att meka så ta med den imorgon och få lite tips av dem.

Eller så tar du med den till Röda stjärnans butik och frågar dom om råd.

Välkommen till hobbyn:)


Tja Zemet :)
Tack för snabbt svar, förmodar att jag finner Happy Lemons spel bland kalender ?
Vart dem kommer befinna sig o så ?
Ja, Annars tar jag bara med mig den till roda-stjarnan.
Skall imorgon ändå gå och inskaffa mig en stor bössa, faktiskt väldigt kul detta, men absolut noll koll.
Men någon hittar man nog alltid :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny med oflyt
InläggPostat: 26 maj 2015, 22:59 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 apr 2013, 15:00
Inlägg: 334
Ort: Tjörn
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
All info du behöver finns i kalender och tom koordinater.

Ett litet tips, köp ingen bössa imorgon. Ta dig ut till spelet istället, kläm och känn på de andra spelarna gear och vapen först. Lite ont om tid nu men det finns lånebössor som är gratis att låna av föreningen om det går att lösa tills imorgon, annars går det säkert bra att låna tills på söndag.

Åker du ut till spelat innan du börjar handla massa får du en bra uppfattning om hur du vill bygga din egen gear, vilket camo du vill köra med, vilken bössa. Skall du köra Svenskt med M90 och AK4/5, amerikanskt med multicam/woodland/marpat och m4a(Som alla andra) :)
eller är du sugen på ryskt med en fet E&L ak47a kanske.

Skall du köra vanlig AEG, gasdrivet med GBBR, kanske en TM next -gen med blowback eller eftersom du kommer från paintball bakgrund köra HPA.

Finns hur mycket som helst att välja mellan och inget som hindrar att du blandar camo eller vapen.

Budget är ju viktigt för vissa, iaf i början. Multicam och M4or finns det hur mycket som helt begagnat tex.

Som sagt, ta dig ut till spelat och fråga runt så får du fler svar än du ställde frågor, sedan åker du hem och tömmer spargrisen.

_________________
Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny med oflyt
InläggPostat: 26 maj 2015, 23:17 
Offline

Blev medlem: 23 maj 2015, 22:10
Inlägg: 28
Ort: Bergsjön
Förnamn: Victor
Efternamn: Eriksson
zemet skrev:
All info du behöver finns i kalender och tom koordinater.

Ett litet tips, köp ingen bössa imorgon. Ta dig ut till spelet istället, kläm och känn på de andra spelarna gear och vapen först. Lite ont om tid nu men det finns lånebössor som är gratis att låna av föreningen om det går att lösa tills imorgon, annars går det säkert bra att låna tills på söndag.

Åker du ut till spelat innan du börjar handla massa får du en bra uppfattning om hur du vill bygga din egen gear, vilket camo du vill köra med, vilken bössa. Skall du köra Svenskt med M90 och AK4/5, amerikanskt med multicam/woodland/marpat och m4a(Som alla andra) :)
eller är du sugen på ryskt med en fet E&L ak47a kanske.

Skall du köra vanlig AEG, gasdrivet med GBBR, kanske en TM next -gen med blowback eller eftersom du kommer från paintball bakgrund köra HPA.

Finns hur mycket som helst att välja mellan och inget som hindrar att du blandar camo eller vapen.

Budget är ju viktigt för vissa, iaf i början. Multicam och M4or finns det hur mycket som helt begagnat tex.

Som sagt, ta dig ut till spelat och fråga runt så får du fler svar än du ställde frågor, sedan åker du hem och tömmer spargrisen.



Oj var kluven jag blev nu haha, jag har kollat runt dagar in o dagar ut på olika tube klipps om olika varianter, om främst aeg och gbb. mest dem två jag fastnat för framför allt klimatet i sverige, kallt som fan på vintern och varmt som satan på sommaren så det är en aeg eller en gbb som jag har fastnat vid :P
Och har för mig att gasen läcker jämt lite när tempen faller, fast en AEG bara går o går varmt som kallt men att gearboxen ej är lika ''bra'' typ
Sen så är jag redan tagen på en g36a.

Men jag kommer att skriva upp mig på Lemons imorgon, men om något är köpt tills dess är svårt o säga. såg att rödastjärnan hade t.o.m den g36 som jag har föllt på knä för :P


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny med oflyt
InläggPostat: 26 maj 2015, 23:44 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 apr 2013, 15:00
Inlägg: 334
Ort: Tjörn
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Det är som du säger, GBB fungerar dåligt när det är kallt och en AEG påverkar inte speciellt mycket.
GBB är ju dock mycket coolare att skjuta med än AEG, men också mer mek med magasin som skall fyllas med gas/co2 och som börjar läcka osv.

HPA fungear väll året runt och är överlägsen GBB och AEG på många sätt. Kostar ju dock ganska mycket och man måste ha en lufttank med sig att driva det med.

Men alla eldrivna vapen är inte lika dana, långt ifrån. Next-gen har ju tex blowback och alla som äger dom bössorna älskar ju dem så har du en budget på typ 6k eller mer så är det nog mest värt att köpa en sådan modell först. G36 finns ju också i next-gen utförande :)

http://shop.ehobbyasia.com/tokyo-marui- ... WT3P0_tlBc

_________________
Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny med oflyt
InläggPostat: 27 maj 2015, 09:03 
Offline

Blev medlem: 23 maj 2015, 22:10
Inlägg: 28
Ort: Bergsjön
Förnamn: Victor
Efternamn: Eriksson
zemet skrev:
Det är som du säger, GBB fungerar dåligt när det är kallt och en AEG påverkar inte speciellt mycket.
GBB är ju dock mycket coolare att skjuta med än AEG, men också mer mek med magasin som skall fyllas med gas/co2 och som börjar läcka osv.

HPA fungear väll året runt och är överlägsen GBB och AEG på många sätt. Kostar ju dock ganska mycket och man måste ha en lufttank med sig att driva det med.

Men alla eldrivna vapen är inte lika dana, långt ifrån. Next-gen har ju tex blowback och alla som äger dom bössorna älskar ju dem så har du en budget på typ 6k eller mer så är det nog mest värt att köpa en sådan modell först. G36 finns ju också i next-gen utförande :)

http://shop.ehobbyasia.com/tokyo-marui- ... WT3P0_tlBc



Blev några timmar framför burken i natt här, läste detta med next-gen
G&G kör rätt mycket med det så jag fann mig två st här nu som det får antagligen dra en lott om


http://www.tacticalstore.se/se/art/gg-g ... grp=483521

http://www.tacticalstore.se/se/art/gg-g ... grp=483521

Runt den pris klassen hade jag tänkt att hamna på runt 4k


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny med oflyt
InläggPostat: 27 maj 2015, 09:43 
Offline

Blev medlem: 13 aug 2012, 19:45
Inlägg: 490
Förnamn: Anders
Efternamn: R
OMÖJLIGT att läsa vad du skriver.. (på första inlägget)

_________________
"The strength of the team is each individual member. The strength of each member is the team."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny med oflyt
InläggPostat: 27 maj 2015, 09:55 
Offline

Blev medlem: 23 maj 2015, 22:10
Inlägg: 28
Ort: Bergsjön
Förnamn: Victor
Efternamn: Eriksson
Cpl. Shithead skrev:
OMÖJLIGT att läsa vad du skriver.. (på första inlägget)


Well shithead, inte lätt alltid!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny med oflyt
InläggPostat: 28 maj 2015, 09:40 
Offline

Blev medlem: 13 aug 2012, 19:45
Inlägg: 490
Förnamn: Anders
Efternamn: R
:wink:

_________________
"The strength of the team is each individual member. The strength of each member is the team."


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010