Aktuellt datum och tid: 19 apr 2024, 07:04

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Dags att skaffa skogsbössa
InläggPostat: 18 maj 2015, 13:08 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 apr 2015, 20:44
Inlägg: 60
Förnamn: Christer
Efternamn: G
Hej,

Jag tänkte skaffa mig en ny bössa i form av M4/M16. Tänkte köra auto a eller auto b. Jag har ingen som helst koll på vilka märken man bör se upp med och vilka som är bra. Har kikat på ett gäng på stjärnan, se länkarna, och undrar om någon av dem är värd att satsa på. Några synpunkter?

http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft/gg-tr15-raider-l-mosfet-31745

http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft/gg-gc16-raider-s-30442

http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft/asg-m15-armalite-arms-sir-proline-29753

http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft/asg-lmt-defender-cqc-m120-25715

_________________
Drakon Jàstreb

– To learn patience you got HAVE patience.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dags att skaffa skogsbössa
InläggPostat: 18 maj 2015, 13:27 
Offline

Blev medlem: 14 apr 2015, 13:37
Inlägg: 28
Förnamn: Magnus
Efternamn: Malmcrona
Jag själv skulle enbart valt bort G&G GC16 Raider-S då du får uppgradera bössan för att lämpa sig vid skog!
De övriga passar bra, men du behöver även komplettera med batterier (Helst Lipo) och laddare!

Jag har själv försökt spela skog med 99m/s och det var väldigt segt - fördelen var ju att jag fick skjuta på alla avstånd! Yellow_Flash_Colorz_PDT_05


Skulle även tipsa om att kolla runt efter begagnade bössor - finns många som har köpt, testat och säljer ut för bra priser kompletta :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dags att skaffa skogsbössa
InläggPostat: 18 maj 2015, 13:50 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 okt 2012, 16:18
Inlägg: 687
Ort: Hovås
Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Jag har en sån CQC bössa, kan verkligen rekommendera den! Riktigt trevlig sak :)

_________________
There's 52 ways to murder anyone! One or two are the same and they both work as well


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dags att skaffa skogsbössa
InläggPostat: 18 maj 2015, 14:09 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 dec 2012, 11:43
Inlägg: 110
Förnamn: V
Efternamn: Andren
Misstaget många gör i början är att stirra sig blint på utgångshastigheten. Största fördelen med hög m/s i skog är att du lite lättare plöjer igenom buskage etc, men detta är inte prio för dom flesta. Du vill ha en så rak kulbana som möjligt på minst 30-40 meter. Det ger dig mest i slutet på dagen, och du klarar dig på cqb-trim, som många av oss i Happy Lemon kör.

Vill du ha en bössa som går långt och skjuter bra "out of the box" så är TM Nextgen något du kanske kan ha i åtanke. Plus att du får rekyl! Kostar en slant dock, men du behöver inte uppgradera den nämnvärt ett bra tag framöver ;)

_________________
Happy Lemon

Walk softly and carry a big gun.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dags att skaffa skogsbössa
InläggPostat: 18 maj 2015, 15:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 maj 2015, 21:13
Inlägg: 50
Ort: Göteborg
Förnamn: Heli
Efternamn: Heiskari
What's up Zhab?

Du vet and du can alltid testa och låna min G&G GC16 Raider-S, men out-of-the-box hastighet är bara 85m/s som vi har testad nu två gånger med 0,25g kulor.

G&G GC16 Raider-S har magasinproblem (den som jag köpte två-tre veckor sen från Stjärnan). Den matar inte 100% utan tejp runt magasinet (gäller också original G&G magasin):

BildAirsoft Mags by Heli Heiskari, on Flickr

_________________
Mårran från Finland. Äter järn och skiter kätting.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dags att skaffa skogsbössa
InläggPostat: 19 maj 2015, 07:35 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 mar 2013, 19:50
Inlägg: 485
Ort: Göteborg
Förnamn: William
Efternamn: Forsth
Håller med Happy Lemon, TM Next gen är snuskigt bra bössor. Önskar att man hade köpt en sådan tidigt! Dock verkar flera vara väldigt nöjda med nya Tippman bössan (HPA-system) system, så kanske värt att titta lite på?

Nackdelen med låg utgångshastighet som jag ser det, är väll att målet kan röra sig från kulan i sidled lättare. Speciellt under vissa tider av året i skogsspel så är avstånden ganska långa, och då märks det av mer. Men snart är allt grönt och skönt, så då minskar avstånden.

_________________
***TEAM SPECIAL***


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dags att skaffa skogsbössa
InläggPostat: 19 maj 2015, 08:54 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 apr 2013, 15:00
Inlägg: 334
Ort: Tjörn
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
willone242 skrev:
Håller med Happy Lemon, TM Next gen är snuskigt bra bössor. Önskar att man hade köpt en sådan tidigt! Dock verkar flera vara väldigt nöjda med nya Tippman bössan (HPA-system) system, så kanske värt att titta lite på?

Nackdelen med låg utgångshastighet som jag ser det, är väll att målet kan röra sig från kulan i sidled lättare. Speciellt under vissa tider av året i skogsspel så är avstånden ganska långa, och då märks det av mer. Men snart är allt grönt och skönt, så då minskar avstånden.


En annan sak jag sätt att Next-gen spelare har problem med är att även om dom träffar motståndare så är kraften i kulan så låg efter 40-50m att motståndarna ofta inte känner/hör träffen.

_________________
Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dags att skaffa skogsbössa
InläggPostat: 19 maj 2015, 09:38 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 mar 2013, 19:50
Inlägg: 485
Ort: Göteborg
Förnamn: William
Efternamn: Forsth
Det är sant som Zemet säger, de är inte så kraftiga, men man får "bursta" dock kan man ju uppgradera dem, t.ex. med Magic Box kittet" blev på gränsen till illamående efter att jag fick testskjuta Johnny Powers Next gen med Magic Box kittet i sig, och det är bara 120 fjäder.

Alt. Köp en E&L V2 AK bössa, slipper du uppgrtadera, så har du en Auto B direkt.

W

_________________
***TEAM SPECIAL***


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dags att skaffa skogsbössa
InläggPostat: 19 maj 2015, 21:27 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 apr 2011, 20:01
Inlägg: 303
Ort: Gööööteborg
Förnamn: Arvid
Efternamn: Berg
Köp en cyma 0.48 el 0.45 AK och låt den vara som den är så har du en riktigt bra bössa för nada pengar, magasin är lätt att hitta till dem eftersom de käkar de flesta magasinmärken. cyma gör också AR, men jag är en sån som inte rekommenderar V2, för boxxarna går typ gärna sönder, visst det finns lösningar men varför köpa en bössa som går sönder och har kass hop när man kan ha en AK? som för övrigt har bäst hop (om man inte räknar next gen).

självklart kan man köpa AR, men då får man köpa ptw eller next gen... för v2 kan man ju inte ha! ;)

sen det där med utgångshastighet är något jag testat framför allt i min ksp, ärligt talat är inte räckvidden något som ändras dramatiskt, det är nästan mer kulvikten och självklart hopen som avgör där, även när det gäller ifall det känns eller inte avgörs mycket av kulans vikt på långa håll, men att skjuta genom snår däremot, gör det enorm skillnad för, de utgångshastigheter jag jämfört är 90-95 vs 125-130, med 0.25 i ksp, men jag skulle råda att spela med .28 eller .30, har inte fått något annat än positiva resultat av att öka vikt.

_________________
"Det är svårt när det är svårt"
PKM Abuser / PTW Destroyer
Drakon Jastreb


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010