Aktuellt datum och tid: 24 apr 2024, 17:44

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 77 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 26 apr 2015, 17:57 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 mar 2013, 19:50
Inlägg: 485
Ort: Göteborg
Förnamn: William
Efternamn: Forsth
Jag köper de argumenten Sport. (Du får inte glömma att jag brukar spela med "the King och friendly fire", fast där kanske reflexväst behövs snarare än armbindel)

_________________
***TEAM SPECIAL***


Senast redigerad av willone242 26 apr 2015, 18:04, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 26 apr 2015, 17:57 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 apr 2013, 15:00
Inlägg: 334
Ort: Tjörn
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Om målet är att använda bindlar är att hjälpa nybörjare i i sporten så tror jag man enklast gör detta genom att nya spelare får vara i stridspar med en mer erfaren spelare.

Då lär sig den nya spelaren sig mycket mer och mycket snabbare och får väldigt mycket mer hjälp än va en bindel kan ge. Erfarna spelare brukar dessutom ha radio och då undviker man mycket av Kommunikationsmissarna som annars lätt leder till FF.

_________________
Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 26 apr 2015, 18:06 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 apr 2013, 15:00
Inlägg: 334
Ort: Tjörn
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Jag personligen har aldrig behövt känna mig dum när jag råkat skjuta en lagkamrat, det har alltid varit en bra attityd och alla vet att det händer.

Men ifall det anses vara ett problem för nybörjare att dom känner sig dumma om dom råkar döda en lagkamrat så skulle vi väll kunna införa en regel som säger att dödar du en lagkamrat så får du offra ditt liv för lagkamratens.

Dvs den som skjuter en friendly dör själv och den som blev skjuten fortsätter spela.

jag tror att en sådan regel i kombination med lite mer fadder system skulle vara mycket mer produktivt om man vill förhindra FF och underlätt för nybörjare än vad bindlar är.

Men som jag sa i ett tidigare inlägg så har ju bindlar ganska liten påverkan ändå så man kan lika gärna köra med allt ihop istället.

Faddersystem, Offra ditt liv och bindlar.

_________________
Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 26 apr 2015, 18:10 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 feb 2013, 21:46
Inlägg: 455
Förnamn: kenny
Efternamn: F
Jag ser inte enbart att nybörjare har hjälp av armbindlar utan behöver naturligtvis ha erfarna spelare runtsig också men armbindlar är en hjälp för dom att identifiera sin vän eller fiende.
Det är ett faktum.

Sedan kan man diskutera om man alltid behöver ha armbindlar eller inte.
det är en annan diskussion.

_________________
-------Sea Shepherd ---------
Lex Talionis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 26 apr 2015, 19:00 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
willone242 skrev:
Jag köper de argumenten Sport. (Du får inte glömma att jag brukar spela med "the King och friendly fire", fast där kanske reflexväst behövs snarare än armbindel)

Gott. Japp, somliga är tveklöst sämre än andra på friendly fire.

zemet skrev:
Faddersystem, Offra ditt liv och bindlar.

Offra sitt eget "liv" efter att man skjutit ut någon vet jag har förekommit en hel del tidigare. Det var dock vanligare för några år sedan. Det är hur som helst ingen dålig idé och det kanske är på tiden att den görs officiell.

Jag är dock av den åsikten att nybörjare inte kommer tacka oss för att vi vränger sporten ut och in för att den ska bli lättare. Jag tror att personer som fastnar för airsoft gör detta för att den är just airsoft. Då blir det kontraproduktivt att ta bort de element särskiljer airsoft från andra fritidsaktiviteter.

starfighter skrev:
Det är ett faktum.

Det handlar inte om huruvida det hjälper en nybörjare eller inte. Det måste göras en avvägning. Vad kostar det och vad smakar det. Sett till hela spelet och alla dess deltagare. Ifall en åtgärd har en marginellt positiv effekt för en minoritet av spelarna medans den har svagt stöd hos en majoritet så är det med stor sannolikhet en dålig investering. Lägg där till att man med denna åtgärd riskerar ändra folks incitament för att följa och läsa spelet kontinuerligt. Det kommer i slutänden ligga nya spelare till last.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 26 apr 2015, 22:34 
Som ny i sammanhanget känns det konstigt att det här ens diskuteras. Om arr säger armbindel så är det armbindel som gäller, annars får en vara med och leka en annan gång.

Sport skrev:
Ifall en åtgärd har en marginellt positiv effekt för en minoritet av spelarna medans den har svagt stöd hos en majoritet så är det med stor sannolikhet en dålig investering.

Jag räknade just på saken. I denna tråden är det hittills 10 FÖR (mig inräknad), 2 EMOT och 2 som jag inte kunde identifiera. Det är mer än två tredjedelars majoritet för armbindel. Om det här vore en demokrati skulle det innebära att alla alltid måste bära armbindel.


Upp
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 26 apr 2015, 22:47 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Demokrati inte baseras på antalet personer som argumenterar för eller emot något. Att 10 stycken har utryckt sin åsikt säger inget om huruvida en majoritet eller minoritet är för eller emot. Det enda det förmedlar är dessa 10 personers åsikter. Varken mer eller mindre.

Att du tycker att det är konstigt att detta diskuteras vet jag inte riktigt hur det ska tolkas. Hur hade du tänkt dig att en demokrati ska fungera?

För övrigt har du missat poängen. Detta handlar inte om huruvida du ska följa arrangörens anvisningar utan om huruvida arrangören ska anvisa folk att använda armbindlar eller ej.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 26 apr 2015, 23:30 
Sport, du hänvisar till att majoriteten kommer förlora på armbindlar när majoriteten av de som argumenterar argumenterar för armbindlar och därefter uttalar du dig om att det bara är tio personers åsikter som representeras av de tio personerna.

Du måste faktiskt välja,
antingen tolkar du majoriteten som majoriteten av de som uttalar sig i tråden,
eller tolkar du det som att varje person bara representerar sig och i så fall kan du inte hänvisa till att "majoriteten" förlorar på armbindel då det enligt denna logiken bara är två som förlorar på saken.
Hur ska du ha det?


Upp
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 00:06 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Jag drog slutsatsen att armbindlar har ett svagt stöd hos majoriteten från de diskussioner som förts kring armbindlar tidigare samt de reaktioner som givits uttryck på under de spel jag deltagit på. Vsaf har dryga 100 betalande medlemmar men antalet spelare som spelar relativt frekvent är betydligt högre. Oavsett ifall du räknar betalande medlemmar eller antalet aktiva spelare så är de som uttalat sig i tråden på intet sätt representativa för helheten varför du omöjligen kan använda dessa som argument för eller emot. Det har helt enkelt ingen som helst bäring på diskussionen.

Du behöver höja nivån på hur du för din diskussion. Det är för det första väldigt svårt att följa vad du skriver och det som ändå går att tyda visar på ett väldigt bristfälligt resonemang.

Ifall du kan förklara varför ett spel skulle bli bättre av armbindlar så är jag intresserad av att höra detta. Jag är även intresserad av varför du tror att airsoften över tid skulle gynnas av att vi oftare använde armbindlar i spel. Ifall du har några andra konstruktiva inlägg så är dessa också intressanta. Anekdotiska argument och vidare halvdana försök till härskarteknik undanbedes.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 08:35 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 aug 2012, 08:21
Inlägg: 344
Ort: Ljungskile
Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
De som velat uttrycka sig har gjort det.
- såvida man inte gör en poll så kommer det också att förbli så.

Om fler inte gjort det så är det förmodligen av bl.a. dessa tre anledningar.
1. De bryr sig inte så värst mycket om vilket.
2. Armbindlar är bra för identifikation men dödar hela impression grejen så det är 50/50 vad de flesta tycker.
3. Det vinns aldrig några "debatter" på tråd i ett forum och det är dö-fött att försöka att övertala nån (som har redan bestämt sig) i en fråga man dristat om i evigheter (som granat/hörselskydds-frågan).

Det ända som är vettigt att göra är just det som Janosz gör, testar och baserar sina erfarenheter på det som faktiskt har hänt i spel och sedan så använder han det som bas för sina spel.

Det som är väldigt tråkigt är att när arr har bestämt sig för att köra med armbindlar så tror sig vissa personer stå sig över andra och spelade utan armbindlar. Gillar man inte upplägget behöver man inte spela.

_________________
Sons Of Fenrir
Callsign Pyro
https://www.facebook.com/groups/SonsOfFenrir


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 09:14 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 okt 2012, 16:18
Inlägg: 687
Ort: Hovås
Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Armbindlar funkar ju i Stockholm, Skåne och många andra platser i Sverige.

Tror inte på ett dugg att man blir en sämre airsoftare bara för det används armbindlar. De som har spelat länge kommer ändå känna igen spelare före de ser en bindel och de som är nya kommer kunna identifiera dessa med hjälp av armbindlar då de ofta inte har lärt sig vilka alla människor är.
Egentligen är detta en icke diskussion, det är upp till varje arr att bestämma om det ska användas armbindlar eller inte.

Jag tycker man ska våga testa nya saker, bara för man inte har använt bindlar innan så betyder inte det att de är fel eller värdelöst. Hur farligt kan det egentligen vara att testa armbindlar på spel under 2015 och sen kunna utvärdera vad spelare och vad arr tyckt om detta?

_________________
There's 52 ways to murder anyone! One or two are the same and they both work as well


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 10:52 
Offline

Blev medlem: 24 mar 2015, 18:51
Inlägg: 7
Förnamn: Jan
Efternamn: Matiasson
Ska bara göra ett litet inlägg i debatten gällande "döda impressionen" .
Armbindel av valfri men enhetlig färg/färgkombination inom enheten räknas som giltig uniform enligt Genève konventionen.
Detta tillkom för att "legalisera" civila rebeller och liknande för att även dessa skulle bli behandlade som reguljära stridande...
Så kör du partisan ,taliban,motståndsman eller övrig "bad guy" så är armbindel högst nödvändig för impressionen.

_________________
When you're in deep shit and diplomacy fails. ...Call the MARINES


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 11:29 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18
Inlägg: 1651
Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Pyro skrev:
Det som är väldigt tråkigt är att när arr har bestämt sig för att köra med armbindlar så tror sig vissa personer stå sig över andra och spelade utan armbindlar. Gillar man inte upplägget behöver man inte spela.

Jag stog över. Upplägget började med att de som ville kunne använda eller låta bli. Lät man bli och fick Friendly Fire, så var det konsekvensen av detta, och den fick man ta. Att det sedan ändrades var inget som blev sagt så tydligt att alla hörde det, INGEN i min grupp visste om att reglarna hade blivit ändrade.
Så nej, det var inte tråkigt att vissa inte använda armbindel, utan vi (jag) utgick från given instruktion.

Om man sedan vill debattera bindelns vara eller ickevara, kan jag nog säga att jag själv som nybörjare hade lite svårt de första 3-4 spel, men allt eftersom radiokommunikation blev bättre, så har jag inte haft de problem. Alls. Men självklart, är det bindel som är regeln, då följer man den, punkt.

Kan dock avslöja att jag vid ett tillfälle såg det vita på bindeln genom lite grönska, tog sikte, sköt o träffade. Eftersom jag visste att vi inte hade bindel på, så var jag ju ganska säker på att det var FI. Så jo, det vita avslöjade honom på 30m håll.

Jag är varken klockren för eller emot, jag ser för- och nackdelar med båda upplägg. Dock tycker jag att den första instruksen var kanon, använd om du vill, och om du inte gör, så får du ta konsekvensen om det evt blir Friendly Fire.

_________________
7.62, When diplomacy fails.
-Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 12:21 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 aug 2012, 08:21
Inlägg: 344
Ort: Ljungskile
Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
Min poäng är enkel, aldrig mer "frivillig" armband!
- om inte alla använder det blir totalt meningslöst, alla eller ingen.

Vad hade armbanden för syfte i denna spel?
Var det att underlätta identifiering när man har 4 lag kanske (4 inte 3)?
Var det för att underlätta för flera nya som var på plats (oavsett lagtillhörighet)?

Om 21 pers i tre lag kan leva med det så bör 7 i ett annat också kunna det för att det ska bli meningsfullt att överhuvudtaget använda armbindlar på det sättet som det var tänkt i spelet.

I det här fallet var det tydligen väldigt oklart, för några fick beskedet frivilligt och andra att det var egentligen inte frivilligt.

Att man kan "dölja" armbindeln tillfälligt (det som blev sagt i samling) är ingen bra idé då det:
1. Tar bort hela idén med att kunna identifiera vän eller fi för ett annat lag som ser en.
2. Tolkas som att det är frivilligt att använda det (vilket det blir om man får dölja "tillfälligt" i hela spelet).

_________________
Sons Of Fenrir
Callsign Pyro
https://www.facebook.com/groups/SonsOfFenrir


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 12:26 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 01 okt 2007, 11:55
Inlägg: 138
Ort: Västra Frölunda
Förnamn: Daniel
Efternamn: Karlsson
Personligen så bryr jag mig inte så mycket och vad jag vet så va det inget knäll över armbindlar i vårat lag.

Jag lämnar helt denna fråga till personen som arrar och hur han/hon vill göra :)

P.S Armbindlarna vi köpte in satt inte bra på mig iaf xD Därför jag hade den på min rygg :) D.S

_________________
Nick: TinTin
Lag: Happy Lemon


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 12:27 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18
Inlägg: 1651
Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Pyro skrev:
Om 21 pers i tre lag kan leva med det så bör 7 i ett annat också kunna det för att det ska bli meningsfullt att överhuvudtaget använda armbindlar på det sättet som det var tänkt i spelet.

Återigen, vi utgick från given instruks, där det var frivilligt. Kan vi sluta klandra oss för att ha följd instruks??

_________________
7.62, When diplomacy fails.
-Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 12:40 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00
Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
OK, jag trodde att jag lagt in detta för ett dygn sedan, skrev ner det men
verkar ha misslyckats sända:
På spelet i lördags hade jag med armbindlar. Det blev fel, för jag var inte konsekvent. Jag tänkte att frivilliga armbindlar skulle fungera bra, men eftersom jag haft frågan om frivillighet uppe på forumet så kan jag mycket väl ha varit väldigt otydlig om de var obligatoriska eller inte. Sen när jag såg hur stiliga ni blev, och att jag nu kunde se skillnad på era lag, så bad jag i alla fall IS att ha på sig sina.

Så angående lördags spel: My bad. Det är alltid illa när ARR velar eller är otydlig, för det gör att spelare känner att den andra sidan fuskar med en regel man kan ha förstått olika.

_________________
-Janusz -
Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 14:05 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Pyro skrev:
De som velat uttrycka sig har gjort det.

Vad vet du om detta?

Pyro skrev:
testar och baserar sina erfarenheter på det som faktiskt har hänt i spel och sedan så använder han det som bas för sina spel.

Jag vet inte riktigt med dig men jag anser att denna diskussionen mycket väl platsar in under "utvärdering efter spel". Jag tycker mig höra ganska många röster från er sida som tycker att diskussion är onödig. Jag frågar mig varför.

Pyro skrev:
Gillar man inte upplägget behöver man inte spela.

Vem tror du att du är?

Citera:
3. Det vinns aldrig några "debatter" på tråd i ett forum och det är dö-fött att försöka att övertala nån (som har redan bestämt sig) i en fråga man dristat om i evigheter (som granat/hörselskydds-frågan).

Det är sällan någon lyckas övertyga den de diskuterar mot. Det krävs ofta en pragmatisk debattör alternativt en person med insikt om att uppfattningar beror på erfarenheter och att erfarenheter uppfattas olika beroende på vilken uppfattning man har. De du debatterar för är de som ännu inte cementerat sina egna åsikter.

Pyro skrev:
- om inte alla använder det blir totalt meningslöst, alla eller ingen.

Detta stycke gör mig lite fundersam. Du säger dels att armbindlar inte gör någon spelmässig skillnad då du ändå aldrig upptäcker någon med dem. I andra andetaget påstår du att det blir poänglöst ifall inte alla använder dem. Ifall det nu är friendly fire du är orolig för så borde det rimligtvis räcka ifall endast dina lagkamrater använder bindlar. De som är utan borde då rimligtvis inte vara i ditt lag varför det står dig fritt att spreya i denne persons generella riktning.

Kan det vara så att ni blev upprörda i erat lag då vi som tog fasta på frivilligheten faktiskt fick en fördel av att slippa använda bindlarna? Det fick vi, därför att bindlar syns. Inte bättre än en gående spelare i skogen, men ligger du ner i skydd så är risken stor att bindeln avslöjar dig först.

Jag har upptäckt bindlar flertalet gånger under de skogsspel jag spelat med/mot bindlar. Ifall du aldrig har röjt någon pga. deras bindel så är detta mer ett betyg på din syn än om hur bra bindlarna syns. Ett typexempel är Borka-Bröderna, de satsar stenhårt varje spel på sitt camouflage och har utvecklat en spelstil som fungerar med detta. En bindel blir en väldigt stor nackdel för liknande spelstilar.

Det är fullständigt galet att begränsa airsoften för alla pga. 1-2 friendly fire´s per spel. Det är ett ickeproblem. Friendly fire händer i alla situationer, i riktig strid, i dataspel och i airsoft. Det tillhör spelet. Armbindlar gör det inte!

Armbindlar riskerar dock bli en del av Airsoft av ren vana ifall de används tillräckligt länge, de säger inget om hur bra eller dåligt de fungerar. Det enda man har gjort då är att få spelare att leta efter färger på motspelarens arm istället för att använda huvudet och läsa spelet.

kimale skrev:
bara för man inte har använt bindlar innan så betyder inte det att de är fel eller värdelöst.

Bindlar är ingen nyhet. Bindlar har testats på enstaka spel väldigt länge.

Magyck skrev:
Ska bara göra ett litet inlägg i debatten gällande "döda impressionen" .

Det är säkert många som ogillar bindlar av rent estetiska skäl, det gör inte bindlar mer rätt. Ifall det endast handlar om nybörjare så måste ni räkna in det faktum att bindlar förstör mycket av "filmkänslan" och att ni kommer få ytterligare en negativ post genom att attraktionskraften blir mindre för de som spelar airsoft av den anledningen.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 16:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 feb 2013, 21:46
Inlägg: 455
Förnamn: kenny
Efternamn: F
Snacka om att göra en Höna av en fjäder.

Ingen skugga skall falla på Janosz som gav oss detta roliga och mycket välplanerade spel på kvistdalen jag vet hur mycket tid och energi som går åt att planera ett sådant här spel och lösa dom olika svårigheter på vägen.

Att folk tycker olika om dessa saker som armbindlar kommer vi inte få ett slut på, Arr bestämer vad som gäller på sitt spel innom gällande Vsafs reglelverk.

Tycker man inte om upplägget kan man spela någon annanstas vid det tillfället.
Detta är ju faktiskt valfritt att just spela Airsoft.

jag tycker en sak några tycker en annan sak So Be It.

Skit bra gjort Janosz du för våran Airsoft framåt. :D :D :D
ps. Janosz snälla skaffa Swish...

_________________
-------Sea Shepherd ---------
Lex Talionis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Armbindlar - en fundering
InläggPostat: 27 apr 2015, 17:26 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 aug 2012, 08:21
Inlägg: 344
Ort: Ljungskile
Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
Jag har gjort mina poäng i tråden, vill man så är det bara att gå tillbaka och läsa igen.

Däremot tänker jag svara på detta:
Sport skrev:
Pyro skrev:
Gillar man inte upplägget behöver man inte spela.

Vem tror du att du är?


1. En medlem i VSAF som tycker att om man inte tänker följa upplägget som arr har lagt upp så kan låta bli att spela.
- Läs igenom mitt inlägg igen, tyckte att det var ganska klart vad jag menade.
2. En person som står för vad jag skriver på forumet och backar upp det face-2-face, ingen forums-samuraj.

Slutligen:
Jag tänker inte fortsätta svara på dina inlägg på denna forum innan du lär dig respektera medmänniskor och bete dig själv som en.

Det finns en väldig stor skillnad på att vägra vara som du kallar det "överdrivet politiskt korrekt" och rent av asocial.

_________________
Sons Of Fenrir
Callsign Pyro
https://www.facebook.com/groups/SonsOfFenrir


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 77 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010