Aktuellt datum och tid: 19 apr 2024, 06:49

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Fortsättning Diskussion
InläggPostat: 20 feb 2015, 14:11 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Mitt medlemskap gick tydligen ut precis så om någon önskar svara på vad jag skrev tidigare under medlemsdelen så går det bra att göra detta här.

Ifall någon admin orkar samla ihop allt som skrivits de senaste dagarna och lägga detta här så skulle det vara bra.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fortsättning Diskussion
InläggPostat: 20 feb 2015, 19:32 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18
Inlägg: 1651
Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Janosz skrev:
Sport, om du läser tillbaka i tråden kan du se att det du nu talar om är föreningsdemokrati och rätten att säga vad man tycker. Vilket är ett helt vettigt ämne i sig.

Men det tråden handlade om för 5 månader sen, och som jag och Pyro svarar på, är den ton och språk du använder. Att du har rätt att uttrycka dig är alla eniga om (det är varken kränkande eller förtal) men du har inte en passande ordval om man vill förbättra samarbetet med en annan förening. Jag påpekade det för att inte skapa onödig osämja mellan VSAF och SKAF.

Diskutera demokrati kan de som vill göra i annan tråd, som inte handlar om SKAF-spelet.

_________________
7.62, When diplomacy fails.
-Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fortsättning Diskussion
InläggPostat: 20 feb 2015, 20:39 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52
Inlägg: 1630
Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Ja. Jag anser att demokratifrågan är väldigt viktig för VSAF. Men låt oss då återgå till vad som skrevs för 5 månader sedan.


Jag innehar ingen förtroendevald befattning inom VSAF varför mina ord rimligen inte kan tas för att representera VSAF. Med detta som grund så anser jag mig har ett betydligt större svängrum.

Min målsättning var inte och är inte att förbättra relationerna mellan VSAF och SKAF. Detta då det är min uppfattning att det finns människor som är bättre skickade att lösa denna uppgiften än vad jag är.

Min målsättning var då att poängtera att vi (VSAF) enligt min uppfattning höll en helt annan spelmässig nivå under spelet. Jag insåg också att ingen ur SKAF i förlängningen skulle vara intresserad av att spela mot oss ifall inte deras chanser höjdes.

Jag är och har alltid varit motståndare till att försöka manipulera spel genom (för stor) inblandning från arr. Det är bättre att låta arr ha en utmaning i att försöka läsa spelet i förväg medans lagen har utmaningen i att försöka vinna.

Detta är något jag fortfarande tror starkt på. Det må ha varit hårda ord men det är min övertygelse att ifall SKAF´s medlemmar ska vara intresserade av att spela förening mot förening även fortsättningsvis så krävs det att vi hjälper dem.

Orden var således inte direkt riktade mot SKAF utan mot VSAF så att tanken att SKAF behöver stöd skulle väckas. Återigen så litade jag till styrelsens förmåga att presentera och vidarebefodra åsikter på ett mer diplomatiskt vis. Jag ser föregående inlägg som ett bevis för att VSAF innehar nödvändig expertis inom diplomati.

_________________
"Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010