Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 17:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 174 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 18 okt 2014, 19:51 
Offline

Blev medlem: 16 okt 2014, 20:07
Inlägg: 101
Ort: Göteborg
Förnamn: S
Efternamn: N
zemet skrev:
Inis skrev:
blablabla


M4a från röda stjärnan kan nog inte bli fel och dom är väldigt hjälpsamma på röda stjärnan. M4an är ju typ det vanligaste vapnet inom airsoft så det finns sjukt bra utbud på delar och tillbehör osv.

Dom flesta kör med midcap magasin som man sedan laddar med 80 kulor, men vill du köra mer realistiskt så kan du absolut köra med lowcap om du vill. Finns ju inget som annars hindrar dig från att ladda midcap magasin med 30 kulor och på det sättet kunna välja hur du vill spela.

Folk kör med midcap magasin för att dom är mycket bättre än highcap, dom matar bättre och man låter inte som en marackas i skogen.

Storbritannien har väll börjat byta ut sitt camo mot multicam nu så det kan vara något att tänka på ifall du vill ha modern brittisk gear.

Ang M4: Har också fått det intrycket, och har inget emot att vara lite "tråkig" i början :)

Aha, där ser man. Allt kan man inte lära sig genom att surfa runt på egen hand - midcap är antecknat!

Som jag har förstått är MTP deras variant av Multicam:
Citera:
British forces deployed in Afghanistan have been using a MultiCam variant, Multi-Terrain Pattern, since March 2010. Crye's MultiCam technology was determined to be the best performing, across the widest range of environments (by a significant margin) and was subsequently selected as the basis for the new MTP camouflage, combined with the existing British Disruptive Pattern Material pattern.
(Wikipedia)
Britterna kan ju så klart inte ha samma som alla andra, även om det är bäst. Så de gör en egen variant och kallar den MTP. Vi snackar ju om landet som har vänstertrafik och använder enheter som British thermal unit ;)

Citera:
Hej o välkommen till gänget.

MidCap magasin eller nästan hellre standardmagasin är ju att föredra då de inte rasslar som HiCaps. Ingen hindrar någon för all del från att springa omkring med HiCaps till en vanlig bössa i skogen, så länge man inte laddar dem med mer än 80 boll (VSAF-Regel). Dock kan man ju tillägga att när det kommer till underhåll så är standard-/MidCap-magasin mycket lättare att ha och göra med än HiCap, samt att man slipper dra upp dem för att de skall mata. Nya spelare som dock inte har mer än något HiCap är ingen man jagar efter med magasinsregeln dock.

Vad gäller vapen för britterna så är det faktiskt en del förband som kör med Diemaco-karbiner så även om en M4 inte är en Diemaco C7/C8 så är det mindre fel än ex en AK. :)



Regel:
§1 Vapen och magasin
Skarpskyttar: Halvautomatiskt vapen där magasin laddas med max 30 kulor
Understöd: Vapen med totalvikt på minst 5kg där magasin laddas med max 2500 kulor
Övriga: Vapen där magasin laddas med max 80 kulor

Tack för välkomnandet och tack för informationen! :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 28 nov 2014, 11:54 
Offline

Blev medlem: 28 nov 2014, 10:33
Inlägg: 9
Förnamn: Erik
Efternamn: Börner
Hejsan!

En färsking här som nydlingen har upptäckt den här föreningen. Jag har alltid haft intresse för airsoft men har aldrig kommit in i det på grund av min ålderbegränsning.
Jag är 17 och fyller 18 denna julen. Jag hade tänkt att börja komma in i föreningen och spela med er någonstans i januari eller februari.

Jag äger en liten simpel mp9a1. (AEG)
jag äger bara ett magasin till den som är ett high-cap mag. (150 kulor går i den)
Skulle det gå att göra lite undantag med max 80 kullors regeln för en nybörjare som spelar första gången?

Om jag verkligen fastnar för detta (Vilket jag kommer för all förmodan göra) så hade jag tänkt att köpa en ak5c som airsoft. Har ni några åsikter om det vapnet? =)

_________________
When an opponent makes the first move, you see his style. When he is excited but you are calm, you use his strength against him.

- General Choi Hong Hi


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 28 nov 2014, 12:23 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 dec 2011, 13:26
Inlägg: 208
Ort: Göteborg
Förnamn: Paolo
Efternamn: Svensson
Välkommen. Highcaps brukar va lugnt för nybörjare så kör på det dock så kanske din mp9 aeg om det e den samma som jag googla fram va lite underpowered med sin 35 i ms. Finns låne kit om man vill testa på och du kan säkert få klämma på bössor på spel om du frågar. Så vänta in din 18 års dag och hör av dig i en spel tråd så skall det lösas.

_________________
War. War never changes


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 28 nov 2014, 16:24 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 maj 2013, 14:38
Inlägg: 387
Ort: Göteborg
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Jag har en ak5c som för det mesta har fungerat klockrent för mig, råkade ut för lite trubbel dock när den var ca ett år gammal men det är ganska normalt om man använder prylarna en del. Det är en grymt skön bössa och ruggit lik originalet i både utseende och känsla vilket är mycket värt för mig. Har du dom pengarna att lägga som "första"-bössa så kan jag varmt rekomendera den, enda kanske är att du kommer bli kräsen och inte vilja ha någon plastig bössa sen ;) och det blir gärna fler än en bössa när man väl har satt igång :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 28 nov 2014, 19:36 
Offline

Blev medlem: 24 jun 2012, 11:35
Inlägg: 654
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Har en AK5C. Har aldrig haft så mycket problem med en bössa innan som med denna. Den har plockats isär säkerligen 30 gånger och meckats med... Men den verkar funka som den skall nu, för tillfället iaf.

För samma peng (kanske lite mer) så kan du få en Tokyo Marui Next Gen (finns flera modeller)

Har denna:
http://shop.ehobbyasia.com/aeg/tokyo-ma ... HjAfIvF8mc

Bästa bössan jag haft. Helt perfekt direkt ur lådan.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 28 nov 2014, 22:05 
Offline

Blev medlem: 28 nov 2014, 10:33
Inlägg: 9
Förnamn: Erik
Efternamn: Börner
Super härligt med så många bra och snabba svar =)
Den Scar-H:en såg riktigt grym ut. Dock är jag helt såld till ak5:an.
Jag kommer nog att skaffa den som första airsoft. Man måste köpa batterier till den, jag ser några olika sorters som finns, vilka skulle ni rekommendera?

_________________
When an opponent makes the first move, you see his style. When he is excited but you are calm, you use his strength against him.

- General Choi Hong Hi


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 28 nov 2014, 23:05 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 maj 2013, 14:38
Inlägg: 387
Ort: Göteborg
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Ja lurvski dels så har du första versionen och sen när min kompis köpte den av dig första gången du sålde den så var den "original" men tydligen enl RS helt omskruvad så tror snarare att dina problem ligger där när det gäller din ak5... Kan ju ha fel så klart...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 28 nov 2014, 23:17 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 maj 2013, 14:38
Inlägg: 387
Ort: Göteborg
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Colliander skrev:
Ja lurvski dels så har du första versionen och sen när min kompis köpte den av dig första gången du sålde den så var den "original" men tydligen enl RS helt omskruvad så tror snarare att dina problem ligger där när det gäller din ak5... Kan ju ha fel så klart...


Min poäng var inte att verka spydig här utan snarare att bössor överlag fungerar bra direkt ur låda, nybörjartips är att inte skruva med bössan så länge den fungerar tillfredsställande.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 29 nov 2014, 00:26 
Offline

Blev medlem: 24 jun 2012, 11:35
Inlägg: 654
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Ja du har rätt Colliander. Det var den första versionen (köpte av den första batchen som kom till Sverige) och den var rena skiten, lämnade in den flera gånger och Skepparn skruvade med den. Han fixade de mesta problemen så den funkade så jag kunde med att sälja den. Men det var fortfarande massa problem med den så samvetet tog emot och jag köpte tillbaka den.... Version 2 skall tydligen vara bra, men den är ändå långt ifrån Tokyo Maruis Next Gen...
Finns flera varianter av Next Gen. SCAR-L/H, HK416, M4, G36 och AK74.

Men om du nu verkligen vill ha en AK5C så var bered på träningsvärk i armarna, den är tung. :P


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 29 nov 2014, 12:04 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 aug 2012, 08:21
Inlägg: 344
Ort: Ljungskile
Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
BoneWave skrev:
Super härligt med så många bra och snabba svar =)
Den Scar-H:en såg riktigt grym ut. Dock är jag helt såld till ak5:an.
Jag kommer nog att skaffa den som första airsoft. Man måste köpa batterier till den, jag ser några olika sorters som finns, vilka skulle ni rekommendera?


Gubbs ni missade själva frågan^

Vad kör ni med i era ak5:or?
Lipo 11.1v? Vilken typ - 3 stavs? 1100mah?
Vad får man plats med?

Välkommen BoneWave!
- slå dig ner och surfa runt bland massa tjöt om diverse saker.

Tips: Spela ett antal gånger först innan du köper vapen!!!
- skulle gissa på att de allra flesta här skulle köpt en annan bössa än vad de först köpte om de fick chansen att göra om det!

Själv tänker jag som så här:
Bössa och utrustning efter hur man gillar att spela och inte spelstil efter utrustning så får du mest valuta för pengarna! (och då måste man ha spelat ett par gånger innan man listat ut det :))

Det är nog fler än mig som gärna lånar ut sina bössor under spel så att du kan känna dig fram till vad som passar just dig bäst!

Om du gärna vill köpa redan efter första spelet så är ett bra tips att köpa begagnat!
Ofta är bösserna redan inskjutna med eventuella problem fixade och ofta uppgraderade för en fraktion av nypriset!
För samma pris av en ny ak5:a kan du hitta en fixad begagnad OCH camo + väst...

Mina 2 cent ;)
/Pyro

_________________
Sons Of Fenrir
Callsign Pyro
https://www.facebook.com/groups/SonsOfFenrir


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 29 nov 2014, 13:29 
Offline

Blev medlem: 14 sep 2014, 14:47
Inlägg: 163
Förnamn: A
Efternamn: Eriksson
Tja, köpte nyligen en AK5C från Maha94 eller vad han nu hette här på Vsaf forumet. Det är en Ver1, och ja, vapnet har en del problem. Största är dock att gearboxen kunde gå sönder då den var klen i framkant, men detta fixades med en liten metallbit från G&G som man sätter på hopupen, mellan GB och recievern.
Om man drar åt stock skruven helt så matar den dåligt eftersom detta drar upp framkanten på gearboxen, detta fixas dock lätt med en bricka/spacer bak på gearboxen. Handguarden är lite rörlig... Det hjälper att sätta dit en bult med vingmutter istället för orginalsprinten som håller handguarden.

Ja, den är tung! Är någonstans mellan 4-4.5kg beroende på vad du sätter på den/vilka mag du använder osv. Det blir jobbigare att springa runt med den uppe mot axeln, men spel efter spel märker man att man orkar mer.

Batterifrågan. Jag har ett FLAME LIPO 11.1v 1200mah 15C tredelat batteri. Har nu installerat MOSFET då kontakterna i switch assembly var utbrända, vilket gör att det är lite dåligt med plats i handguarden... Funderar på att köpa nytt batteri, kanske box typ och sätta det i en PEQ box utanpå vapnet. Blir åter igen mer vikt.

FÖR ÖVRIGT är jag nöjd med vapnet. Har en hel del tid att meka nuförtiden så tycker att det är lite kul att leka runt och testa nya saker.

BoneWave om du kommer imorgon kan du får klämma och känna, om du lånar bössa av föreningen så kan vi byta ett tag också, så får du lite känn för den.

EDIT: Aha, såg att du ännu inte hade åldern inne för spel. Hursomhelst kan du få klämma och känna på den, skjuta under vuxet sällskap haha. Gör så att du kommer ut till något spel innan du köper så lovar jag att du blir överröst med tips och rekkomendationer.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 29 nov 2014, 19:57 
Offline

Blev medlem: 28 nov 2014, 10:33
Inlägg: 9
Förnamn: Erik
Efternamn: Börner
Tack för alla tipsen, då avvaktar jag med köpandet av vapnet tills dess för att testa på det som passar mig som ni sa =)

Jag verkligen älskar att man får så många och brabra responser man får i det här forumet "trodde i början att det var halvt utdött".

Jag säger till när jag kommer och jag vill mer än gärna på testa att klämma och känna på ak5c:n Green_Duck :)

Jag har inget emot ett lite tyngre vapen, vill gå med i försvarsmakten så det kan vara bra att få bära lite tungt i förväg. ;)

Ni känns verkligen som härliga människor, det skall verkligen bli ett nöje att få träffas. Vi ses i januari. =D

_________________
When an opponent makes the first move, you see his style. When he is excited but you are calm, you use his strength against him.

- General Choi Hong Hi


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 18 apr 2015, 20:54 
Offline

Blev medlem: 14 apr 2015, 21:28
Inlägg: 35
Ort: Göteborg
Förnamn: David
Efternamn: Axelsson
Tja. Fick min bössa i Fredags en ak5c. läste mycket om den och blev besviken (glad som fan ändå). Har pecis börjat med detta eller ja har precis köpt ett vapen och vill komma in i spelen. Hur ska jag gå till väga? Jag skulle vilja hitta ett lag eller något liknande som spelar. Kanske hitta någon mek kväll eller något. Vart ska man söka sig om man vill hitta något av detta?

Mvh David (Norx)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 19 apr 2015, 07:14 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18
Inlägg: 1651
Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Tjena Norx, o välkommen!

Att komma igång är enklare en enkelt, bara kolla i kalendern o skriva upp sig på ett spel som passar, sen dyker du bara upp :)
Du behöver inte vara med i ett lag, det finns massor av folk att spela med ändå.

Alla spel och mekkväller finns i kalender sektionen, det är även där du anmäler dig som deltagare.

Väl mött!

_________________
7.62, When diplomacy fails.
-Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 01 jun 2015, 21:11 
Offline

Blev medlem: 31 maj 2015, 22:38
Inlägg: 6
Förnamn: Mattias
Efternamn: Lindström
Hej
Ny här på forumet och kommer bli medlem när jag kan spela med er. Lite nybörjarfrågor:
När man kör med batteridrivet, bör man ha med sig extrabatterier då?
Packar man med sig ammo och liknande som går att lägga ifrån sig?
Hur stor är skillnande i spel mellan airsoft och paintball?
Är det långt att gå från närmasta hållplats till spelbanan?
Finns det annat en nybörjare bör tänka på?

Tack på förhand/Fjällapan

_________________
Gör mot dina fiender vad de tänkt göra mot dig innan de gör det.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 02 jun 2015, 06:24 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 mar 2013, 19:50
Inlägg: 485
Ort: Göteborg
Förnamn: William
Efternamn: Forsth
Hej "Fjällapan".
Extra batterier, ja, det är ingen dum idé att ha med sig om man har.
Vi brukar lägga ifrån oss vårt material (väskor etc) i terrängen, på olika platser, så det går att göra utan problem. Folk kommer att visa vart det är lämpligt. Det direkt enda olämpliga stället är vid uppsamlingsplatsen en bit in i skogen.

Airsoft och paintball, på min tid var paintball huvudsakligen bump-acction, men jag skulle vilja påstå att att airsoft är annorlunda. Finns de som är bättre på den frågan. Hur som, jag hade aldrig gått tillbaka till att spela paintball efter att jag börjat med airsoft.

Hållplats, om du tar bussen. När du går av bussen, titta direkt höger. Där ser du skogen. Där finns även ett brunt hus med staket omkring. Bakom det huset är det som vägen går till uppsamlingsplatsen. För att komma åt vägen får du gå över parkeringsplatsen (utanför stängslet) på vänster sida av huset. Lär stå en del bilar där. Du huttar en stig som går vid stängslet. Totalt att gå, ca 500m från bussen

Annat att tänka på!? finns det alltid, men huvudsaken är att du dyker upp och börjar testa, sedan så kan man börja känna vad man saknar, eller har frågor på. För i Airsoft, känns det alltid som om man har en massa frågor...

:-)

_________________
***TEAM SPECIAL***


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 05 sep 2015, 11:46 
Offline

Blev medlem: 04 sep 2015, 23:02
Inlägg: 13
Förnamn: Pontus
Efternamn: Milder
Hej hallå!

Mitt namn är Pontus och har haft ögonen åt airsoft och paintball sedan jag vart 16, alltid tyckt att sånt verkar skoj! Dock pga. åldern innan så har man ju varit ganska begränsad. Fyller dock äntligen 18 om ca. 10 dagar och kom då att tänka på att jag får ju faktiskt då införskaffa mig ett airsoft vapen då!

Så min fråga är, när jag fyllt 18, hur bör jag gå till väga om jag vill komma och testa på? Har sett att folk säger, dyk upp på en söndagsmatch och liknande, man kan oftast låna något vapen av en snäll själ!
Men om det skulle bli en sådan hobby där man faktiskt vill hålla på, vad rekommenderas som första vapen? Vart bör man köpa? Vad skulle det kosta att skaffa det grundliga liksom?
För jag tycker att det verkar extremt skoj, efter att ha hört äldre vänner som spelat och att ha sett videos där folk spelar olika slags spel!

Är det mer info man borde veta innan man börjar lira?
Tack på förhand!
/Pontus


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 06 sep 2015, 16:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 28 okt 2009, 20:49
Inlägg: 343
Ort: Ytterby
Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Hejsan!

Kul att du vill testa på airsoft, du är varmt välkommen!

Bäst är att kolla in nått söndagsspel som VSAF arrangerar, och posta i den tråden lite i förväg och be att få låna ett lånekit - så får du allt du behöver för att vara med och spela en dag.

Då får du kläm på hur det är att springa runt i skogen och peppra. :)

Första vapen finns det hundratals rekomendationer om, men grundregeln är nått sånt här:

1. Du skall ha ett automatgevär, dvs en "AEG" - snurra inte in på sniper eller kulspruta det första du gör.
2. Fundera ut vilken typ av vapen du tycker ser fräckt ut. Gillar du M4 looken? Eller tycker du AK-47 och sånt är coolt?
3. Fundera hur mycket pengar du vill lägga. För 2-3000 kr får du en helt okej bössa. Går säkert att hitta nått helt okej för mindre pengar också. Om du redan spelat nån gång och tycker airsoft är det roligaste du nånsin gjort, och du vet att du vill fortsätta och spela flera gånger ofta, så kanske du vill investera i nått med snäppet bättre kvalitet från början, men det är inget måste.

Nyligen fixade VSAF och Röda Stjärnan ett avtal där nybörjare får rabbatt på inköp av sitt första vapen/utrustning. Kan ju vara skönt som ny, att köpa sina grejer i butik i GBG så man kan få hjälp om nått krånglar eller om man har frågor.

_________________
SG-13


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 06 sep 2015, 17:14 
Offline

Blev medlem: 04 sep 2015, 23:02
Inlägg: 13
Förnamn: Pontus
Efternamn: Milder
Tomper skrev:
Hejsan!

Kul att du vill testa på airsoft, du är varmt välkommen!

Bäst är att kolla in nått söndagsspel som VSAF arrangerar, och posta i den tråden lite i förväg och be att få låna ett lånekit - så får du allt du behöver för att vara med och spela en dag.

Då får du kläm på hur det är att springa runt i skogen och peppra. :)

Första vapen finns det hundratals rekomendationer om, men grundregeln är nått sånt här:

1. Du skall ha ett automatgevär, dvs en "AEG" - snurra inte in på sniper eller kulspruta det första du gör.
2. Fundera ut vilken typ av vapen du tycker ser fräckt ut. Gillar du M4 looken? Eller tycker du AK-47 och sånt är coolt?
3. Fundera hur mycket pengar du vill lägga. För 2-3000 kr får du en helt okej bössa. Går säkert att hitta nått helt okej för mindre pengar också. Om du redan spelat nån gång och tycker airsoft är det roligaste du nånsin gjort, och du vet att du vill fortsätta och spela flera gånger ofta, så kanske du vill investera i nått med snäppet bättre kvalitet från början, men det är inget måste.

Nyligen fixade VSAF och Röda Stjärnan ett avtal där nybörjare får rabbatt på inköp av sitt första vapen/utrustning. Kan ju vara skönt som ny, att köpa sina grejer i butik i GBG så man kan få hjälp om nått krånglar eller om man har frågor.


Ja alltså gillar ju M4 serien mer än AK! Dock så vill jag ha en med rails!
Kan tänka mig lägga ca 3000 på ett gevär, sen tillkommer väl säkert ett extra magasin och skyddsglasögon! Är det några speciella kläder man bör skaffa eller fungerar det mesta? Sen har jag vanliga glasögon för min syn, är det rekommenderat att köra något på det, mask, nät, skyddsglasögon?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 06 sep 2015, 21:54 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 okt 2012, 16:18
Inlägg: 687
Ort: Hovås
Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Finns massor med M4or med rail! :)

När det kommer till skyddsbrillor så snåla inte! Dina ögon kan du aldrig få tillbaka om du får en kula där. Det är egentligen upp till dig vad du kommer köra med, nästan alla kör med skyddsglasögon eller nätbrillor
Kläder efter väder! Vi spelar i både regn och snö så köp bra kläder, men ingen kommer titta snett på dig om du spelar i mjukisbyxor och en tröja, men klart att kamouflage kläder är att föredra.

_________________
There's 52 ways to murder anyone! One or two are the same and they both work as well


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 174 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010