Förnamn: Max
Efternamn: Robinson
Hej
Fick lite tips på senaste spelet på och jag undrar om någon vet var man kan köpa viktplatta till sin platecarrier till hyfsat pris. Googlade snabbt och ser ut att ligga på 1100:-. Då var det 5.11 på Tacticalstore. Men någon kanske har köpt billiga och bra någon annanstans? Min PC är en Warrior Assault Systems DCS i storlek large om det spelar roll. Är väl olika storlekar på plattor men jag har inte mätt den ännu.
Men jättetacksam om någon har tips.
Skulle tråden ligga fel får admin gärna flytta på den.
Förnamn: Jesper
Efternamn: Söderqvist
Max96 skrev:
Hej
Fick lite tips på senaste spelet på och jag undrar om någon vet var man kan köpa viktplatta till sin platecarrier till hyfsat pris. Googlade snabbt och ser ut att ligga på 1100:-. Då var det 5.11 på Tacticalstore. Men någon kanske har köpt billiga och bra någon annanstans? Min PC är en Warrior Assault Systems DCS i storlek large om det spelar roll. Är väl olika storlekar på plattor men jag har inte mätt den ännu.
Men jättetacksam om någon har tips.
Skulle tråden ligga fel får admin gärna flytta på den.
Vill du ha en viktplatta eller bara en platta så att din plate carrier får struktur liksom? Jag kör med ventilerade plattor i min, dom väger inte mycket men ger västen struktur och samtidigt gör den mindre varm då den har ventilationshål i sig. Jag kör på dessa plattor : https://eu.novritsch.com/product/aspc-v ... YwMjc5MDAw
Vill du ha med vikt i så finns de två alternativ på Rödastjärnan som skulle funka. På 1.5kg och på 2.5kg
Tjena
Jag skulle behöva i fram enbart. Detta då min PC åker upp konstant i fram och då upp i halsen. Så fick höra att mer vikt i fram behövdes, speciellt när jag har vatten i bak. Såg dessa plattorna också och har nu även kollat mått på min. Min mjuka platta som sitter i verkar vara 26cm bred och 31 hög. Antar att det då är i stort sett samma mått och inte kommer bli så att den flyger runt i själva fickan?
Förnamn: Jesper
Efternamn: Söderqvist
Om du behöver vikt så kör med nån av de från Rödastjärnan jag länkade då. Antingen 1.5kg eller 2.5kg.
Måtten på dom är 25x30cm, vilket är standard måttet på en Sapi formad platta. Skulle dom sitta lite löst(vilket jag inte tror de skulle) så kan du alltid skära till material och lägga runt den, t.ex sånt där skum som skum plattorna är gjorda av som oftast följer med västen.
Du kan ju prova fylla typ en påse med något som väger 1.5kg och en med 2.5kg och hänga frampå din väst och se vilken vikt som känns bäst för att balansera ut västen. Eller hänga på en 1.5Ls flaska fylld med vatten fram på västen och se om det räcker.
Du vill ju ha så lite vikt du behöver ha i västen så du slipper bära runt på extra vikt. Så förhoppningsvis räcker den på 1.5kg.
Jag drog en chansning och beställde hem en sån på 2.5kg. Bör ju egentligen göra som du skriver och testa först men ville ha den innan helgens spel xD
Men tänker att 2.5kg bör vara bra då jag oftast kör med 2,5L vatten på ryggen. Kommer dock minska ner det nu när det är så kallt, då går det inte åt så mycket märker jag:)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori